Skip to main content
Antwoord

Multisim aanvragen voor mijn laptop, maar volgens winkelmedewerker kan dit niet

• September 26, 2025
  • 6 reacties
  • 64 keer bekeken

Su-Anne
Nieuwkomer

Volgens een medewerker in de KPN store kan ik met multi-sim slechts één e-sim toevoegen aan mijn bestaande kpn abonnement voor mijn (apple) smartwatch maar moet ik een separate e-sim (en contract)  aanschaffen (die ik dan niet aan mijn bestaande bundel kan toevoegen) voor mijn laptop. 

Is dit idd niet mogelijk? Ook niet met een zakelijk contract?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Su-Anne, allereerst welkom op de KPN Community. Een laptop die verbinding heeft met internet buitenshuis kan erg handig zijn. Multisim is daar echter niet voor geschikt. Voor een smartwatch zoals een Galaxy Watch van Samsung kun je dat zeer goed gebruiken. 

Laptops waar een simkaart in kan, kunnen gebruik maken van een data only abonnement. Een andere optie is natuurlijk om de laptop te verbinden met een Hotspot die je instelt op jouw telefoon. 

6 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Hallo ​@Su-Anne, allereerst welkom op de KPN Community. Een laptop die verbinding heeft met internet buitenshuis kan erg handig zijn. Multisim is daar echter niet voor geschikt. Voor een smartwatch zoals een Galaxy Watch van Samsung kun je dat zeer goed gebruiken. 

Laptops waar een simkaart in kan, kunnen gebruik maken van een data only abonnement. Een andere optie is natuurlijk om de laptop te verbinden met een Hotspot die je instelt op jouw telefoon. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2025

Kan er wel e-sim in je laptop? Ik heb er nog nooit van gehoord dat een laptop dat ondersteunt. Wel een tablet. 

Ik gebruik voor mijn laptop buiten wifi de Hotspot van mijn telefoon. 

• September 29, 2025

Multisim is specifiek ontwikkeld voor de smartwatch. Ze hebben het zo gemaakt dat je het nergens anders voor kan gebruiken. 

Als je het wel voor elkaar zou krijgen, dan heb je er nog niks aan. Want de snelheid is maar ongeveer 700 kb. Voor kleine berichtjes op een smartwatch snel genoeg. Maar voor op de laptop is dat supertraag.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Kan er wel e-sim in je laptop? Ik heb er nog nooit van gehoord dat een laptop dat ondersteunt.

Laptops van business class van Microsoft, Dell, Lenovo, Acer, Asus en HP hebben dat wel.

@Su-Anne Wat je wil, is met Duo-sim van zakelijke abonnement. Multi-sim is alleen voor smartwatch.

• September 29, 2025

Wat je wil, is met Duo-sim van zakelijke abonnement. Multi-sim is alleen voor smartwatch.

Maar bij een DUO simkaart kan maar 1 toestel tegelijkertijd gebruikt worden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2025

En duo-sim zijn alleen 2 fysieke kaartjes.