Hallo,
Een tijdje geleden heb ik een Apple Watch Series 8 Cellular aangeschaft. Ik wou graag gebruik maken van de Cellular functie en heb daarom mijn oude abonnement bij Tele2 afgekocht om z.s.m. naar KPN te gaan. Toen ik de Multisim wou activeren kreeg ik na twee stappen de foutmelding “Try Again Later”. Ik heb hierna een aantal keer contact opgenomen met de klantenservice.
Overzicht van de tijdlijn:
Vrijdag 19 mei: Een uur in gesprek geweest met een meneer die de term esim en multisim überhaupt niet kende. (Hij was overigens wel super aardig en behulpzaam, maar kon mij uiteraard niet helpen). Ik moest hem maandag middag terug bellen.
Maandag 22 mei: Contact gehad met de klantenservice, eerst een eeuw in de wachtrij en toen moest ik later weer terug. Er was wel een order binnen maar nog niet bevestigd. (Andere mensen op dit forum hebben dit probleem ook gehad, maar dit was na 5 dagen opgelost).
Dinsdag 30 mei: Naar de winkel toegegaan en die konden mij niet helpen en vervolgens weer doorverwezen naar de klantenservice. De klantenservice heeft mij toen weer het leeuwendeel van een dag in de wachtrij gezet met uiteindelijk de conclusie: je moet naar Apple toe.
Ik heb toen met Apple gebeld en die hebben een diagnostische test van mijn Watch en iPhone uitgevoerd, deze laten onderzoeken door een Apple Engineer en na 3 dagen was de conclusie: het probleem ligt niet aan mijn apparatuur maar aan het KPN netwerk.
Dinsdag 6 juni: Wederom de klantenservice gebeld en wederom een eeuw in de wachtrij gestaan, klantenservice heeft contact opgenomen met de verkoop afdeling en die konden de bestellen alleen activeren als de Watch bij KPN zelf was aangeschaft. Ik zei het abonnement is ook los verkrijgbaar en dus zou het activeren geen probleem moeten zijn. Hierop wist ze geen raad en moest ik maar gewoon weer wachten.
Maandag 12 juni: Weer naar de winkel geweest om een update te krijgen, maar werd weer verwezen om naar de klantenservice te bellen en dit betoog op het forum te plaatsen.
Verdere informatie:
iPhone 14 Pro Max op iOS 16.5 (in NL gekocht)
Apple Watch Series 8 Cellular op WatchOS 9.5.1 (in NL gekocht)
Private Relay Beta staat uit.
Alle netwerk instellingen zijn een keer reset, Watch en mobiel zijn meerdere keren reset, maar de foutmelding blijft.
Verder staat het multisim abonnement niet op mijn factuur en is er geen bevestig gestuurd (er staat expliciet vermeld dat ik wel een bevestiging zou krijgen).
Kortom: Speciaal naar KPN overgestapt en ondertussen zijn we dus al zowat een maand verder en heb ik meerdere uren met de klantenservice contact gehad van KPN en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Ik wordt steeds weggestuurd en niemand kan mij helpen. Bij budget provider Tele2 nog nooit een probleem gehad met de klantenservice (en ik heb daar geregeld contact mee gehad). Wel waren ze vooral in de winkel super vriendelijk en behulpzaam, maar ze konden me helaas niet verder helpen omdat ze geen toegang hebben tot dergelijke systemen.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of met wie ik contact moet opnemen? En gaat het zo altijd bij KPN?
Mvg,
Thomas