Skip to main content
Vraag

Multisim activeren lukt niet, melding 'gekoppeld aan andere Apple watch'

  • 9 September 2024
  • 8 reacties
  • 54 keer bekeken

Via X (oude Twitter) al contact gehad met een medewerker, die komt niet verder en verwijst mij naar een KPN winkel. Dit is verspilde moeite, gezien de vele problemen met de Multisim die ik op het forum tegenkom;

Ik had een iPhone 14 Pro Max met een Apple Watch 7 eraan gekoppeld met Multisim van KPN.

In de Apple Watch-app heb ik keurig de Multisim verwijderd zoals het hoort volgens de instructies. Ik heb de Watch losgekoppeld van mijn Apple ID, nergens kwam de Watch nog tevoorschijn. De Watch is inmiddels ook verkocht en dus niet meer in mijn bezit.

Mijn nieuwe toestel, de Galaxy S24 Ultra, gebuik ik i.c.m. de Galaxy Watch Ultra nu.
De Ultra wil ik ook weer gebruiken met Multisim. Je raadt het al; het koppelen hiervan lukt niet. Ik krijg steeds de melding dat Multisim al aan een andere Watch is gekoppeld. Dit is niet meer zo.
De medewerker via X zegt Multisim te hebben verwijderd, gereset, etc., maar niks werkt.

Ik ben ervan overtuigd dat de fout ergens in de KPN systemen zit, dus probeer ik het hier.
Kun je ervoor zorgen dat ik de Multisim kan activeren op mijn nieuwe Galaxy Watch Ultra?

Een jaar geleden had ik hetzelfde probleem, zie hier. Daar moest iets via backoffice recht worden gezet, blijkbaar. Waarom heeft KPN dit gewoon nog altijd niet goed op orde, dus dat het gewoon meteen werkt…

 

Multisim activeren op iPhone 14 lukt niet nadat ik hem verwijderd heb op iPhone 13 | KPN Community


Vreemd dat dit dan weer gebeurt. Zeker met correct afmelden zou dit gewoon moeten werken. Is het nog gelukt via de backoffice? Betreft dit nog steeds het nummer uit jouw profiel?


Vreemd dat dit dan weer gebeurt. Zeker met correct afmelden zou dit gewoon moeten werken. Is het nog gelukt via de backoffice? Betreft dit nog steeds het nummer uit jouw profiel?

Nee het is nog niet gelukt. Het nummer is inderdaad nog de goede. 

 

Ik heb ook geen 'officiele' sms gehad dat multisim is afgemeld, dus ik vermoed dat hij toch nog ergens bij KPN actief is…

 


Hoi @FreddyOnderstal ik was even afwezig maar ik maar ik heb het betreffende nummer en second sim een setje gegeven. Zou je over een paar uur kunnen testen of je de Multisim nu wel kan activeren?


Hoi @FreddyOnderstal ik was even afwezig maar ik maar ik heb het betreffende nummer en second sim een setje gegeven. Zou je over een paar uur kunnen testen of je de Multisim nu wel kan activeren?

Beste Remco,

 

Gisteren had ik contact opgenomen met klantenservice. Het bleek dat het abonnement niet actief was, maar nog wel ergens geregistreerd stond bij KPN. Van Apple naar Samung gaat dat weleens mis, begreep ik.

 

Na het gesprek kon ik de multisim activeren en werkte hij eindelijk weer. Alleen nu heb je 'm weer uitgezet zag ik net en staat er in mijn Wear-app 'service verlopen'. Ik heb het Multisim abo bij mij net verwijderd. Zou je dat aan jullie kant ook willen verwijderen zodat ik hem weer opnieuw kan aanzetten??

Was dus even langs elkaar heengegaan. 


Excuses Freddy, ik kon nergens uit opmaken dat er al contact was geweest op basis van dit topic. De status van de sim is volgens mijn systeem released dus je zou hem moeten kunnen inschakelen nu.


Excuses Freddy, ik kon nergens uit opmaken dat er al contact was geweest op basis van dit topic. De status van de sim is volgens mijn systeem released dus je zou hem moeten kunnen inschakelen nu.

 

Beste Remco,

Ik probeer het zojuist en krijg de melding dat het iets langer duurt om alles in te stellen, ik krijg vanzelf bericht wanneer het is voltooid. Druk ik dan in de Wear-app op Mobiele Abonnementen, dan zie ik het volgende staan:

Serviceprovider
KPN

Servicestatus
Verlopen

Naam
KPN-858F

 

Gaat dit dan wel goed nu??


Excuses Freddy, ik kon nergens uit opmaken dat er al contact was geweest op basis van dit topic. De status van de sim is volgens mijn systeem released dus je zou hem moeten kunnen inschakelen nu.

Ik heb 'm weer uitgezet zojuist. Misschien morgen weer even opnieuw proberen. 

Wil je in de tussentijd goed kijken of de multisim overal uit staat?? Hopelijk lukt het dan morgen weer in een keer. 


Reageer