Skip to main content
Antwoord

Multisim activeren op Apple Watch Ultra 3 lukt niet

• November 28, 2025
  • 6 reacties
  • 43 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik heb sinds gister een Apple Watch Ultra 3 via een van mijn 2 kpn abonnementen gekocht bij KPN en op dat nummer was ook de multisim geactiveerd. Ik wil nu de multisim op het andere abonnement activeren i.p.v. het nummer waarmee besteld is. 

ik heb de multisim gedeactiveerd op heb abonnement waarop ik heb besteld, hier ook bevestiging van gekregen maar ik kan multisim niet activeren op het andere abonnement. Ik krijg bij abonnement instellingen van de Apple Watch wel KPN NL te zien maar het wieletje blijft draaien en dan verder niks. (Wordt niet gevraagd om in te loggen)

Als ik nu het vorige abonnement esim activeer op de iPhone waarmee ik besteld heb dan gaat het toevoegen van de multisim wel meteen verder om te activeren. Verwijder ik de esim en stel ik het esim abonnement in wat ik dus wel wil dan blijft het wieltje weer draaien. 

hopelijk een beetje duidelijk zo, ik heb de Watch en telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart, de Watch al een storing naar fabriek instellingen gezet maar helpt niet. 

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen ​@DM89 welkom op de KPN Community. Het kan inderdaad zijn dat er een vertraging zit op het afmelden op het oude abonnement waardoor het activeren in combinatie met het nieuwe abonnement niet lukt. Hoe staat het er nu voor? 

Even voor toekomstige meelezers dit zijn de stappen voor het afmelden:

Hoe verwijder ik KPN Multisim van de Apple Watch?

Je hebt een nieuwe Apple Watch gekocht en daar wil je graag KPN Multisim op activeren. Maar dit lukt niet, omdat dit nog actief is op jouw oude Apple Watch. De oplossing is om de KPN Multisim van de oude Apple Watch te verwijderen. Dit kan je doen via jouw iPhone; jouw oude Apple Watch is niet nodig. Hieronder de instructies:

1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad Mijn Watch en vervolgens op Mobiel netwerk.
  3. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  4. Kies Beheer KPN NL-account.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Kies het e-sim abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op Uitzetten en bevestig dit door nogmaals op Uitzetten te tikken.
  8. Kies Sluiten. Multisim op jouw oude Apple Watch wordt nu uitgezet.
  9. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  10. Kies Verwijder KPN NL-abonnement. Bevestig jouw keuze door nogmaals op Verwijder KPN NL-abonnement te klikken.
  11. Jouw Multisim profiel is nu verwijderd.

Vervolgens kun je de KPN Multisim opnieuw toevoegen volgens de instructies hierboven

6 reacties

• Deelnemer
  • November 28, 2025

Ik heb nu hetzelfde probleem, maar dan met een Samsung horloge en telefoon. Afgelopen maandagmiddag heb ik een abonnement geactiveerd en direct de multisim. Het was bij mij ook niet gelukt. Bij mijn abonnement instellingen op mijn Samsung watch 7 zie ik wel KPN NL en ik heb de “signaalstreepjes”, maar bij Servicestatus (op mijn wear app op mijn telefoon) wordt Service instellen.. aangegeven. Bij apple is dat een cirkel/wieltje dat blijft draaien. Wat ik zo  bij andere topics/reacties heb gelezen is er in ons geval iets niet goed gegaan met de registratie binnen de KPN systemen zelf, we hebben immers een (extra) e-sim op ons horloge staan (controleer maar). Er zijn (volgens die topics/reacties) twee opties: na 2 dagen zet een backoffice medewerker van KPN de registratie handmatig door of na 4 a 5 dagen doet het systeem dat zelf. Ik zit zelf nu op dag 4, dus ik hoop vandaag of morgen via de SMS goed nieuws te ontvangen, oftewel een automatische SMS van KPN dan de registratie is voltooid. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

Oké, komt er op neer dat ik dus een kleine week moet afwachten. 

ik had gister de KPN klantenservice gebeld maar die medewerker moest een handleiding erbij pakken voor de stappen die ik zelf al had ondernomen en wist het verder ook niet 😋

• Deelnemer
  • November 28, 2025

Ja haha klopt, ik heb inmiddels 8 KPN medewerkers gesproken (helpdesk, technische dienst, network support, winkel, verkoop) en ze weten niets over multisim. Een helpdeskmedewerker was erg openhartig tegen mij en vertelde dat het product (multisim) niet goed is uitgerold binnen KPN, dat hun chatbot (handleiding) vol staat met tegenstrijdige informatie en dat ze angstig worden van calls die te maken hebben met multisim. Lekker bezig zou ik zeggen. Deze medewerkers zijn aan de telefoon erg aardig maar ze proberen het probleem steeds ergens anders over de schutting te gooien, bijvoorbeeld: het ligt aan uw Samsung horloge/telefoon, neem contact op met samsung  of: dit is een call voor de technische dienst of ik stuur de call door naar onze backoffice/netwerkbeheer of u heeft de procedure niet goed gevolgd, doe het opnieuw of uw horloge is helemaal niet geschikt (terwijl die gewoon ook met multisim wordt aangeboden bij KPN zelf. Het zijn allemaal smoesjes om tijd te winnen. Ze kunnen beter gewoon toegeven dat ze onvoldoende op de hoogte zijn. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 1, 2025

Goedemorgen ​@DM89 welkom op de KPN Community. Het kan inderdaad zijn dat er een vertraging zit op het afmelden op het oude abonnement waardoor het activeren in combinatie met het nieuwe abonnement niet lukt. Hoe staat het er nu voor? 

Je hebt een nieuwe Apple Watch gekocht en daar wil je graag KPN Multisim op activeren. Maar dit lukt niet, omdat dit nog actief is op jouw oude Apple Watch. De oplossing is om de KPN Multisim van de oude Apple Watch te verwijderen. Dit kan je doen via jouw iPhone; jouw oude Apple Watch is niet nodig. Hieronder de instructies:

5. Log in met je KPN ID.
  10. Kies Verwijder KPN NL-abonnement. Bevestig jouw keuze door nogmaals op Verwijder KPN NL-abonnement te klikken.

Vervolgens kun je de KPN Multisim opnieuw toevoegen volgens de instructies hierboven

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

5. Log in met je KPN ID.

Het werkt inmiddels 👍

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Kijk dat zijn goede berichten ​@DM89. Mooi dat het werkt, post gerust nog eens berichtje als we iets voor je kunnen doen!