Skip to main content
Vraag

Multisim activeren op Samsung smartwatch dochter geeft melding dat er al een abonnement actief is

• April 8, 2025
  • 5 reacties
  • 41 keer bekeken

Hallo, 

Wellicht is het handig wanneer jullie even mijn verhaal opzoeken. Neem aan dat dat kan via mijn KPNID. 

Inmiddels is de multisim werkend gemaakt op mijn smartwatch. ik heb een nieuwe telefoon voor mijn dochter moeten kopen en nu wil ik die smartwatch voor haar instellen. Probleem is, ik heb, toen ik hem van mijn telefoon afkoppelde aangegeven dat ik het mobiel abonnement wilde beëindigen. Zo gedacht, zo gedaan, dacht ik. Niets is minder waar. Want ik heb hem op mijn dochter's telefoon gezet, abonnement aangezet en helaas…. hij geeft aan: op deze watch is al een abonnement actief. Volgens het bericht moet ik naar instellingen, mobiele abonnementen en dan uitzetten. Op haar telefoon kan dat niet want alles blijft grijs. Logica zegt dat ik hem op mijn telefoon zou moeten uitzetten (immers, als zijq mij belt, gaat haar watch af (die dus op haar telefoon zou moeten zijn gekoppeld). Dus inderdaad blijkt ie bij mij niet te zijn ontkoppelt. Op mijn telefoon wel geprobeerd, maar die wil alleen maar een nieuw abonnement afsluiten. Zeg ik daar ja…. dan zegt ie inderdaad dat er al iets actief is. 

Gezien de schandelijke manier waarop KPN een klant die al sinds 2013 trouw lid is geld afhandig heeft gemaakt (volgens de eerste collega moest de kidssim weg, nieuw (duurder) abonnement. Toen weken van kastje naar muur gestuurd. In de winkel heeft de medewerker me geholpen, echter, ik kan niet even zomaar elke keer naar de winkel. 

Ik hoor graag oplossingen. Alle apparaten zijn inmiddels Samsung. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 8, 2025

Moderators kunnen en mogen je gegevens alleen inzien als je hier je NAW + klantnummer gegevens in je profiel hebt staan. Daarmee geef je tevens toestemming. 

https://community.kpn.com/settings/profile

Sinds de 'nieuwe' AVG is de koppeling met het KPN ID en je gegevens hier niet meer aanwezig voor de moderators.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2025

Ah, maar dan is alles openbaar niet? Dat wil ik ook liever niet. 

Hopelijk is het verhaal een klein beetje duidelijk zo en kan iemand me helpen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2025

Moderators kunnen en mogen je gegevens alleen inzien als je hier je NAW + klantnummer gegevens in je profiel hebt staan. Daarmee geef je tevens toestemming. 

https://community.kpn.com/settings/profile

Sinds de 'nieuwe' AVG is de koppeling met het KPN ID en je gegevens hier niet meer aanwezig voor de moderators.

En dank uiteraard :)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 8, 2025

Die gegevens in het profiel kunnen alleen door de moderators gelezen worden. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Twoangel welkom op de KPN Community! Is het allemaal nog een beetje gelukt? Als er nog actie nodig is dan denk ik graag even met je mee. 

Hoe verwijder ik KPN Multisim van de Samsung Galaxy Watch?

Je hebt een nieuwe Samsung Galaxy Watch gekocht en daar wil je graag KPN Multisim op activeren. Maar dit lukt niet, omdat dit nog actief is op jouw oude Samsung Galaxy Watch. De oplossing is om de KPN Multisim van de oude Samsung Galaxy Watch te verwijderen. Dit kan je doen via jouw smartphone; jouw oude Samsung Galaxy Watch is niet nodig. Hieronder de instructies:

1. Open de Galaxy Wearable app op je smartphone.
  2. Kies ‘Instellingen horloge’.
  3. Ga naar ‘Mobiele abonnementen'.
  4. Kies ‘Abonnementen beheren’.
  5. Vul jouw KPN inloggegevens in en druk op ‘Inloggen’. Accepteer eventuele cookies.
  6. Kies het eSIM-abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op ‘Uitzetten’ en bevestig dit door nogmaals op ‘Uitzetten’ te tikken. Je multisim wordt nu gedeactiveerd.
  8. Schakel jouw multisim abonnement uit. Bevestig jouw keuze door op ‘Ok’ te klikken.
  9. Kies ‘Abonnement verw.’. 
  10. Vink ‘Ik neem contact op met KPN om mijn abonnement op te zeggen als ik het niet meer nodig heb.’ aan.
  11. Druk op ‘Verwijderen’. Het multisimprofiel wordt nu verwijderd.

Vervolgens kun je de KPN Multisim opnieuw toevoegen volgens de instructies hierboven.

Bovenstaande stappen helpen dus niet? Vul anders gerust nog even jouw profiel in en geef mij hier dan een seintje. Ik kan niet beloven dat ik het vlot kan trekken maar ik kijk graag even met je mee.