Ik zie helaas al veel meldingen over het niet kunnen activeren van een multisim op een Apple Watch Ultra 2. Net als velen krijg ook ik de melding 'Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL.' Ben hiervoor al naar 2 KPN winkels geweest en daar geven ze aan dat ze aan de kant van KPN geen bijzonderheden zien? Ik vind dat opmerkelijk, zeker gezien de vele meldingen in dit forum.
Is nu al bekend of dat het opgelost wordt?
Is het een kwestie van 3 maanden wachten zoals ik al veel lees hier overal?
Ik ben begin december 2024 overgestapt naar KPN vanuit Vodafone.
Telefoon is Iphone 14 Pro Max.
Watch is Ultra 2.
Beste antwoord door Thomas van KPN
Goedemorgen @Olaf Hoed, @Deeds, @Michael1185 en @Mikbru, welkom op onze community! Jullie hadden ons artikel waarschijnlijk al gevonden.
Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch
Verberg inhoud
Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren
Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is
Verberg inhoud
Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.
Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.
De 3 maanden is hier niet van toepassing, dat gaat over het aanschaffen van een horloge met multisim. Multisim kun je gewoon activeren zodra je abonnement actief is. Als dat niet lukt kun je daarover contact met ons opnemen om een ticket aan te laten maken voor de technische dienst. De makkelijkste manier om dat te regelen is met een belafspraak
ik ben ook een stapje verder. Vorige week via email mijn EID door moeten geven, en vandaag zag ik opeens in de watch app dat ik een e-sim kon toevoegen. Hoeraaa! Alles doorlopen, akkoord op de extra kosten, en nu hangt hij al 2,5 uur op status “activating”. KPN support gebeld en die zien wel dat er iets aan de hand is, maar kunnen het uiteindelijk niet fixen. Voor mijn eerste issue (dat mijn account niet geschikt zou zijn) staat in het KPN systeem een terugbelnotitie voor aanstaande woensdag. Dat is 2e lijns support, die kunnen meer doen, en mogelijk hangt mijn issue daar nog mee samen… afwachten dus...
Update: het werkt! Dinsdag was de eSIM op mijn Apple Watch opeens geactiveerd, een belletje heeft niet meer plaats gevonden.
dus samenvattend wat nu werkt: een multi Sim met een eSIM in mijn iPhone en een eSIM in mijn Watch ultra2. Het iPhone abo is een sim-only zonder data want data deelt mijn vrouw vanuit haar onbeperkt abo met mij. Mijn abo is 2 week geleden ingegaan, dus geen 3 maanden wachten.
Het is me vorige week gelukt om ‘gewoon’ via de Apple Watch app mijn e-sim t koppelen aan mijn Apple Watch. Geen idee waarom, hoe of wat… maar het lukte nu dus wel via de gewone route.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.