Skip to main content
Vraag

Multisim niet te activeren op Apple Watch SE 2024 met iPhone 15 Pro Max

• 21 maart 2025
  • 2 reacties
  • 14 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Zoals de titel aangeeft, wil ik een Multisim activeren via mijn iPhone voor mijn Apple Watch. Echter, de knop "Configureer mobiel netwerk" is grijs en ik kan er niet op drukken (zie afbeelding).  

Ik heb meerdere keren contact gehad met de technische dienst van KPN, maar ook zij komen er niet uit of snappen het niet. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?  

Gear:  
📱 iPhone 15 Pro Max – iOS 18.3.2
⌚ Apple Watch SE (Gen 2) A2725 – watchOS 11.1

Alvast bedankt voor jullie hulp! 🙏

2 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@GNC is het nog een beetje gelukt? Soms zie ik deze combinatie voorbij komen wanneer de multisim eerder actief is geweest op een ander horloge. Is dat bij jou ook zo of betreft dit een geheel nieuw abonnement? 

Alexandra van KPN

Hoe verwijder ik KPN Multisim van de Apple Watch?

Je hebt een nieuwe Apple Watch gekocht en daar wil je graag KPN Multisim op activeren. Maar dit lukt niet, omdat dit nog actief is op jouw oude Apple Watch. De oplossing is om de KPN Multisim van de oude Apple Watch te verwijderen. Dit kan je doen via jouw iPhone; jouw oude Apple Watch is niet nodig. Hieronder de instructies:

1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'.
  3. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  4. Kies ‘Beheer KPN NL-account’.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Kies het eSIM-abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op ‘Uitzetten’ en bevestig dit door nogmaals op ‘Uitzetten’ te tikken.
  8. Kies ‘Sluiten’. Multisim op jouw oude Apple Watch wordt nu uitgezet.
  9. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  10. Kies ‘Verwijder KPN NL-abonnement’. Bevestig jouw keuze door nogmaals op ‘Verwijder KPN NL-abonnement’ te klikken.
  11. Jouw Multisim profiel is nu verwijderd.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 maart 2025

Hi Remco,

Ik heb niet eerder een multisim abonnement gehad. 

Ik heb het probleem gedeeltelijk opgelost, maar ik vermoed dat er een bug zit bij Apple. Het doet zich namelijk alleen voor wanneer je de optie “Configureer voor een gezinslid” selecteert. In mijn geval wil ik de Apple Watch instellen voor mijn kind. Echter, als ik kies voor “Configureer voor mezelf”, krijg ik wél de mogelijkheid om het mobiele netwerk op de Watch te activeren. Het nadeel is echter dat ik de Watch van mijn kind dan niet goed kan beheren. Heeft iemand het wél voor elkaar gekregen om een Apple Watch voor een gezinslid te configureren met een actief multisim-abonnement?

Reageer