Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Watch 5, alleen dan op een Google Pixel 6A. Ik heb gister echter geprobeerd op een Samsung Galaxy s20 en die geeft continu de foutcode 3010 en verder gaat hij niet.

 

Ik krijg van KPN service medewerker te horen dat ik naar een KPN winkel moet. Maar ik heb nou niet het idee dat zij het probleem zomaar kunnen oplossen. Ik heb ook geen tijd om naar een winkel te gaan nu. Ik zou graag een oplossing horen.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

 

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Watch 5, alleen dan op een Google Pixel 6A. Ik heb gister echter geprobeerd op een Samsung Galaxy s20 en die geeft continu de foutcode 3010 en verder gaat hij niet.

 

Ik krijg van KPN service medewerker te horen dat ik naar een KPN winkel moet. Maar ik heb nou niet het idee dat zij het probleem zomaar kunnen oplossen. Ik heb ook geen tijd om naar een winkel te gaan nu. Ik zou graag een oplossing horen.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

 

Nogmaals op een gloednieuwe en totaal up to date telefoon Samsung Galaxy A14. Helaas ook hier dezelfde foutcode:3010. Meerdere keren geprobeerd, maar het werkt niet. Ook WiFi uitgezet en alleen op 4G geprobeerd, maar helaas, zelfde foutcode. Dus op een Pixel telefoon geeft hij code -1 en op twee verschillende Samsung telefoons code 3010. Heb ik nou voor niets die Watch 5 aangeschaft?


Hoi @Pieterzndm, welkom op ons forum. Helaas ondersteunen we multisim op je Samsung Galaxy watch alleen als je ook een samsung telefoon hebt, ik vrees dat ze daar in de winkel ook weinig mee kunnen.

Meer informatie over Multisim kun je hier vinden:


Hoi @Pieterzndm, welkom op ons forum. Helaas ondersteunen we multisim op je Samsung Galaxy watch alleen als je ook een samsung telefoon hebt, ik vrees dat ze daar in de winkel ook weinig mee kunnen.

Meer informatie over Multisim kun je hier vinden:

Beste Thomas,


Dank je wel voor je antwoord! Alleen heb je denk ik niet goed gelezen wat ik allemaal al geprobeerd heb. Ik heb de watch op 2 verschillende SAMSUNG telefoons proberen te activeren wat niet gelukt is. Daar zou ik graag antwoord op willen hebben. Dat het niet op de Pixel 6a werkt heb ik inmiddels wel begrepen.

Dus helaas, kan ik je antwoord niet als “beste antwoord” bestempelen. Ik ben nog steeds benieuwd naar antwoord op mijn vraag.

Pieter


Oh sorry @Pieterzndm, daar had ik echt volledig overheen gelezen. Mijn fout.

Ik heb in de technische gegevens gekeken bij het nummer uit je profiel en zie daar geen multisim actief op dit moment.
Had je de stappen uit ons topic ook zo doorlopen?

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Samsung Galaxy Watch?

  1. Open de Wear-app op je telefoon
  2. Tik op ‘Instellingen horloge’ en ga naar 'Mobiele abonnementen'
  3. Tik bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Volgende’
  4. Log in met je KPN ID
  5. Tik op 'Aanzetten' Multisim
  6. Tik op 'Ja, ik ga akkoord' en op ‘Doorgaan’
  7. Tik bij het scherm ‘Geregeld!’ op ‘Sluiten’
  8. Tik vervolgens bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Abonnement gebruiken’
  9. Multisim wordt geactiveerd op je Galaxy Watch LTE. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

Heb je een Galaxy Watch met Multisim bij KPN besteld? Volg dan stap 1 t/m 4 en wacht tot de activatie is afgerond. Gebruik onze toestelhulp voor de uitleg per smartwatch.


Ik heb ook nog even verder gezocht en kom hier op Reddit een post tegen met deze zelfde melding en stappen die je kunt doorlopen Error Code 3010? cannot connect Galaxy watch to mobile plan through the wearable app? Op de Samsung site heb ik deze stappen gevonden: Cannot complete activation for Samsung Galaxy Watch


Beste Thomas,

Nogmaals dank voor je reactie. uiteraard zie je nog geen multisim actief op mijn profiel, dat is omdat mij dat nou juist niet lukt. Daar gaat dit topic over. UIteraard heb ik deze stappen doorlopen, zo kwam ik er ook achter dat het helemaal niet werkt en ik krijg bij stap 3 een foutmelding. Code 3010 op een Samsung telefoon en code -1 op mijn Pixel telefoon. 

Op Reddit ben ik geweest en daar wordt gewezen op een “verborgen” menu. Dan kom ik inderdaad in de instellingen van de app terecht en kan ik die automatische detectie uitzetten en ik krijg de vraag om in mijn app de QR code te scannen. Maar die geeft KPN niet. Dus dat is ook niet de oplossing. Overigens denk ik niet dat KPN blij is dat je dit soort berichten deelt, want ik zie nu dat dit hetzelfde bericht is die ik in het weekend ook zelf al gevonden had. Je geeft nu gebruikers toegang tot een menu die bedoeld is voor technische mensen van KPN of Samsung. Een verkeerde switch en je kan je watch in een dead state brengen. Garantie ben je dan ook kwijt.

De link naar Samsung is ook een algemeen antwoord en de reset heb ik meerdere keren geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb ook op de twee Samsung telefoons de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar ook zonder succes.

Dus we zijn er nog niet. 


Misschien wat technisch maar in de meeste gevallen lukt het activeren niet goed en staat er hier een vastgelopen order. Dat is hier dus nu niet het geval. Ik heb een ticket voor je aangemaakt, mijn collega's bellen je hierover nog terug. Laat je ons vooral weten hoe het afloopt?


Dank je wel Thomas,

ik wacht het af en laat hier weten of het gelukt is. 
 


Ik lees in de terugkoppeling van het ticket dat het niet gelukt is 🙁 jammer!

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!