Skip to main content
Vraag

Multisim overzetten naar nieuw horloge

• July 9, 2025
  • 0 reacties
  • 141 keer bekeken

Ik heb een kpn abbonnement (esim) en dual sim voor het gebruik van mijn smartwatch. Nu heb ik een andere smarteatch (beide apple watch series 10). De oude is naar fabriekinstellingen gegaan en verkocht. Nu ben ik de nieuwe aan het instellen en krijg ik constant de melding dat mijn abbonnement nog gekoppeld is aan een ander apparaat(wat niet het geval is). In mijn apple overzicht staat niets. Met apple contact gehad. Zij konden niets vinden. Kpn gebeld en vertellen mij ook dat ze geen oplossing hiervoor hebben. Nu kan ik dus geen gebruik maken van een dualsim in mijn smartwatch zo lang mijn abbonnement loopt(nog bijna 2 jaar)  iemand een idee? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Dylan! Welkom op de KPN Community. Is het nog een beetje gelukt? Begrijp ik het goed dat je het oude horloge niet meer bij de hand hebt? Deze melding krijg je inderdaad als er iets niet goed is gegaan met het ontkoppelen van je oude horloge. Instructies daarvoor kan je hier vinden.

Hoe verwijder ik KPN Multisim van de Apple Watch?

Je hebt een nieuwe Apple Watch gekocht en daar wil je graag KPN Multisim op activeren. Maar dit lukt niet, omdat dit nog actief is op jouw oude Apple Watch. De oplossing is om de KPN Multisim van de oude Apple Watch te verwijderen. Dit kan je doen via jouw iPhone; jouw oude Apple Watch is niet nodig. Hieronder de instructies:

1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'.
  3. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  4. Kies ‘Beheer KPN NL-account’.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Kies het eSIM-abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op ‘Uitzetten’ en bevestig dit door nogmaals op ‘Uitzetten’ te tikken.
  8. Kies ‘Sluiten’. Multisim op jouw oude Apple Watch wordt nu uitgezet.
  9. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  10. Kies ‘Verwijder KPN NL-abonnement’. Bevestig jouw keuze door nogmaals op ‘Verwijder KPN NL-abonnement’ te klikken.
  11. Jouw Multisim profiel is nu verwijderd.

Lukt het niet bel dan even met de klantenservice.  Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt. maar ook via Facebook of X!