Skip to main content

Wederom terug op dit forum na een jaar weer gezeur met mijn multisim. 

Deze werkt niet omdat deze al in gebruik zou zijn door een andere smartwatch en daardoor niet installeert. 

Ik gebruik mijn smartwatch voor kitesurfen en daardoor ook al backup dat ik noodgevallen kan bellen.

Dit kan nu niet dus nemen we de telefoon mee maar alleen een smartwatch die ik heb gekocht heeft wel mijn voorkeur! 

 

Wat kan kpn doen?

  • Kpn een optie tot aan en uit zetten op de kpn app of verwijderen van het multisim abonnement .
  • Multisim niet aanbieden omdat het niet goed werkt met installeren.
  • Meer hulp of autoinstaller ontwikkelen. 

Ik hoop dat ik nu niet weer 10 keer moet bellen en mailen,

 

Mvg Rob 

Hoi @Robvgils, natuurlijk wil je graag de smartwatch gebruiken tijdens het kitesurfen. En dat kan ook!

Wat moet jij doen? Je moet de multisim eerst zelf verwijderen. Instructies voor het verwijderen van jouw multisim vind je hier: Multisim verwijderen Apple Watch of Multisim verwijderen Samsung Galaxy Watch.

Daarna kan je deze opnieuw installeren volgens de volgende instructies: Activeren multisim Apple Watch of Activeren multisim Samsung Galaxy Watch.

Wil je meer weten over Multisim? Zie: Multisim bij KPN.


De werkelijkheid is anders dan aangegeven:

je opend de watch app je gaat naar configureren netwerk je logged in op kpn en dan krijg je dit scherm en vervolgens kan je niet verder.. heb dit in het verleden ook al 5x aangegeven. Zie ook nergens een optie om het oude abonnement van de vorige smart watch op te zeggen. 

 


Als ik de screenshot goed interpreteer, dan zit je op de verkeerde plek. Je moet niet een nieuwe e-sim instellen en dat is volgens mij wat je probeert te doen. Je moet de e-sim eerst verwijderen. Dit doe je onder ‘abonnement beheren’. Dit staat ook in de screenshot.

En op de Samsung doe je dat zo:

  1. Open de Galaxy Wearable app op je smartphone.
  2. Kies ‘Instellingen horloge’.
  3. Ga naar ‘Mobiele abonnementen'.
  4. Kies ‘Abonnementen beheren’.
  5. Vul jouw KPN inloggegevens in en druk op ‘Inloggen’. Accepteer eventuele cookies.
  6. Kies het eSIM-abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op ‘Uitzetten’ en bevestig dit door nogmaals op ‘Uitzetten’ te tikken. Je multisim wordt nu gedeactiveerd.
  8. Schakel jouw multisim abonnement uit. Bevestig jouw keuze door op ‘Ok’ te klikken.
  9. Kies ‘Abonnement verw.’. 
  10. Vink ‘Ik neem contact op met KPN om mijn abonnement op te zeggen als ik het niet meer nodig heb.’ aan.
  11. Druk op ‘Verwijderen’. Het multisimprofiel wordt nu verwijderd.

 

Op de iPhone doe je dat zo:

  1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'.
  3. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  4. Kies ‘Beheer KPN NL-account’.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Kies het eSIM-abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op ‘Uitzetten’ en bevestig dit door nogmaals op ‘Uitzetten’ te tikken.
  8. Kies ‘Sluiten’. Multisim op jouw oude Apple Watch wordt nu uitgezet.
  9. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  10. Kies ‘Verwijder KPN NL-abonnement’. Bevestig jouw keuze door nogmaals op ‘Verwijder KPN NL-abonnement’ te klikken.
  11. Jouw Multisim profiel is nu verwijderd.

Beste Denise,
ik heb begrijpend lezen gehad op de basisschool en ik kom zelf uit de IT Branch. 

dit lijstje heb ik nu al meerdere malen toegepast en het resultaat is elke keer hetzelfde ik beland op dezelfde pagina zoals de screenshot van hierboven.  ik zal van alle stappen een screenshots bijvoegen  om mijn punt de bewijzen . 


 

 


Maar je gaat nu weer naar ‘configureren’. Dit is voor het installeren van een nieuwe multisim. Dat is niet hetzelfde als ‘beheren’. Alleen zie ik bij jou onder ‘Mobiel netwerk’ geen andere netwerken staan. Nu ben ik niet bekend met Apple, dus het is voor mij ook een beetje gissen. Wat als je bovenaan eerst naar ‘Apple Watch van Rob’ gaat en dan ‘mobiel netwerk’?


Ik loop tegen ongeveer hetzelfde probleem aan. Ik kan mijn oude multisim niet verwijderen omdat mijn mobiel is gevallen en het halve scherm is uitgevallen. Ik wil mijn Watch (en multisim) aan mijn nieuwe mobiel koppelen maar dat lijkt onmogelijk zonder het verwijderen op mijn oude telefoon. Ook via mijn laptop kan ik de multisim niet verwijderen. Graag jullie hulp kpn!


Beste Denise,

Ik heb dit probleem in het verleden ook al moeten oplossen met de technische dienst van kpn de multisim moest handmatig uit he computer systeem verwijderd worden. 

 

Misschien is het handig als kpn een apple iphone en een apple watch pakt en dit zelf ook even test, 

En dan zal er uit komen dat als je het stappen lijstje volgt de klant er niet uitkomt of het probleem oplost,

 

Zoals als je beschrijft “Wat als je bovenaan eerst naar ‘Apple Watch van Rob’ gaat en dan ‘mobiel netwerk’?” Dan kom je op de pagina :  


 

En vervolgens wederom inloggen kpn dan weer het wereld beroemde scherm multisim op een ander smartwatch. 

Ik kan nog 100 berichten sturen maar het probleem is niet op te lossen door mij ook al zou ik dat willen. Dus zou er nu degelijk werk van maken en technische dienst dit laten oppakken. 

Mvg Rob 


Ik heb niet de mogelijkheid om dit zelf te testen. Volgens de instructies van Apple zou dit moeten werken. Maar bij jou mist een optie. Dus dan gaat het inderdaad niet lukken.

In dat geval kan je het beste even bellen met 0800 0402. Mijn collega kan de multisim dan voor jou verwijderen.


Ik heb gebeld en alles samen doorgenomen en ze moesten het in de backoffice uitzetten. Nu moet ik een paar uur wachten en zullen zien of het dan werkt word vervolgd mvg


Yes eindelijk gelukt duurde bij elkaar 4 uur en nu doet ie het en nu zie ik ook wat je hiervoor aangaf. 

Dus mensen die dit lezen met een apple watch en telefoon dus gewoon bellen de lijst die aangegeven word werkt niet altijd. Scheelt veel frustratie en tijd.

Mvg Rob 


Reageer