Skip to main content
Beantwoord

Multisim werkt niet

• 13 februari 2025
  • 11 reacties
  • 168 keer bekeken

Beste,Ik heb een iPhone 15 Pro en Apple Watch Ultra (1), beide met de nieuwste firmware. Voorheen gebruikte ik een fysieke simkaart met multisim, wat probleemloos werkte.

Vanwege werkvereisten heb ik een fysieke sim nodig van het bedrijf, dus heb ik mijn persoonlijke sim omgezet naar een e-sim met multisim.

Nu ondervind ik problemen:

1. Ik kan geen oproepen ontvangen.
  2. De telefoon gaat één keer over, gevolgd door "Oproep niet mogelijk".
  3. Wanneer de multisim is gedeactiveerd bij KPN, komen oproepen weer normaal binnen.

Een familielid met een nieuwe Apple Watch en multisim ervaart hetzelfde probleem. Na uitgebreid contact met de klantenservice bleek dit een landelijk probleem te zijn, met meerdere vergelijkbare meldingen. De supportmedewerker gaf aan dat dit probleem voorgelegd moest worden aan de sim-leverancier.

Kunt u mij informeren over de huidige status van dit probleem? Ik zou graag weer normaal kunnen bellen met mijn horloge.Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,

-D

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Don doe. Het kan kloppen dat je problemen ondervindt met je multisim en daardoor niet bereikbaar bent. We hebben te maken met een storing op dat gebied. Hopelijk werkt het inmiddels wel, want de work around is om de multisim in ieder geval 24 uur actief te houden. Daarna zou het moeten werken. Als je bezig bent geweest met deactiveren en heractiveren, dan is het devies om op de Apple Watch bluetooth en Wifi tijdelijk uit te zetten (voor de eerste 24 uur). Dan zou je wel gelijk bereikbaar moeten zijn. Excuus voor het ongemak.

Bekijk origineel

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8435 reacties
  • 13 februari 2025

Beste ​@Don doe zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

Alexandra van KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 februari 2025

Beste ​@JanD ,

hier staat geen oplossing bij betreft het probleem dat ik omschrijf. ook staat er nergens een melding over het probleem wat support medewerkers aangeven dat een recent probleem is bij meerdere gebruikers.

of lees ik hier overheen?

Paul Smolders
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 februari 2025

Op de Watch Bluetooth en WiFi uitschakelen , je kan dan wel gebeld worden. Kan tot 24 uur duren voordat multisim op watch werkt ( multisim dus wel actief houden voor watch )

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1105 reacties
  • Antwoord
  • 17 februari 2025

Hoi ​@Don doe. Het kan kloppen dat je problemen ondervindt met je multisim en daardoor niet bereikbaar bent. We hebben te maken met een storing op dat gebied. Hopelijk werkt het inmiddels wel, want de work around is om de multisim in ieder geval 24 uur actief te houden. Daarna zou het moeten werken. Als je bezig bent geweest met deactiveren en heractiveren, dan is het devies om op de Apple Watch bluetooth en Wifi tijdelijk uit te zetten (voor de eerste 24 uur). Dan zou je wel gelijk bereikbaar moeten zijn. Excuus voor het ongemak.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 februari 2025

Ik heb inmiddels al 5 keer contact gehad over exact dit probleem en wordt van het kastje naar de muur gestuurd… 

Bij de KPN servicedesk verwijzen ze me naar de KPN winkel, die (ik heb er twee bezocht) verwijzen me weer terug naar de servicedesk, omdat er een instelling met de SSD niet goed zou staan (ik heb geen idee wat dit is, maar citeer wat ze in de winkel tegen me zeiden). Ze hebben beiden een melding aangemaakt, maar daar volgt geen actie op. Was een bekend probleem en per week komen er 4-5 mensen bij beide winkels met hetzelfde probleem…

Afgelopen week twee keer gebeld en daarbij wordt me verzekerd dat het een bekend probleem is en dat het binnen een aantal werkdagen (inmiddels 9 dagen later) opgelost zou zijn en dat ik teruggebeld zou worden. 

Nu vandaag weer contact gehad met de servicedesk en daar geven ze aan dat ik er mee naar Mediamarkt, of naar Amac moet gaan, omdat het een apple probleem is… Ik heb het horloge bij kpn gekocht, die zien me aankomen. Vooral omdat het echt een SIM probleem lijkt te zijn…

Kortom, waarom staat dit niet in de FAQ van de servicedesk, ik heb het nu opgelost op deze manier en het werkt direct (weliswaar geen verbinding meer met mijn telefoon, maar dat is voor 24 uur niet erg). Ik ben erg benieuwd of het probleem morgen opgelost is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 februari 2025

Omdat het probleem niet is opgelost. Mijn simkaart is actief maar ik ben ook gewoon rustig 5 van de 10 keer niet bereikbaar. De persoon die mij probeert te bellen krijgt dan een oproep mislukt of hij gaat 1 keer over en daarna oproep miskijkt.

het lijkt alsof KPN het niet onder controle gaat krijgen..

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1105 reacties
  • 24 februari 2025

Zou je je profiel eens willen invullen met je gegevens ​@Don doe? Dan ga ik je 06-nummer doorgeven aan de mensen die werken aan dit issue. Dan lijkt het erop dat de workaround niet voldoende voor jou werkt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 februari 2025

​@Arjan van KPN heb ik gedaan, beide nummers die daar last van hebben staan onder mobiel nu

ACQT
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 februari 2025

Ik heb dus hetzelfde probleem met een Apple Watch 10.
vandaag obv dit artikel de wifi en Bluetooth uitgezet op mijn Apple Watch. Hopelijk werkt het morgen wel. 
​@Arjan van KPN we horen graag als KPN hier een definitieve oplossing voor heeft!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1105 reacties
  • 28 februari 2025

Helaas is het probleem nog steeds niet definitief opgelost. Na 24 uur kun je weer de Wifi en bluetooth aanzetten en dan zou je als het goed is bereikbaar moeten blijven. 

ACQT
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 februari 2025

Vanavond de wifi en Bluetooth weer aangezet op m’n Watch en kan nu gewoon gebeld worden. Deze oplossing heeft voor mij dus gewerkt. 😃

Reageer