Skip to main content

Helaas, na eenvoudige installatie werkt MultiSIm ook niet bij mij.
Ik heb de helpdesk gebeld.
Het is een bekend probleem die door afdeling NSSD wordt opgelost.
Ik wacht nu op het oplossen van dit probleem

Wat zuur zeg @RJMaas ☹️

Heeft de technische dienst dit inmiddels op weten te lossen en zo ja, wat was het probleem precies?


Ik ben gebeld door de technische dienst. Als je je telefoon op vliegtuig stand zet neemt je Watch dit over en werkt de verbinding dus niet. De telefoon moet helemaal uitstaan.

 


Aha, dus de watch komt dan óók op vliegtuigstand, moet je ook net even weten natuurlijk. Gaat alles goed nu je hier rekening mee houdt?


“moet je net even weten” kan niet klopppen lijkt me. Of flight mode op iphone en watch op dezelfde stand (blijven) staan kun je in de settings instellen. Dus dit lijkt me geen juist antwoord. 


De hulp die je van KPN krijgt bij het oplossen van multisim problemen is vrijwel niet bestaand. Zelfs lang nadat de reclames (over multisim op de apple watch) iets minderden kon ik proberen mijn multi-sim aan de praat krijgen. Uren heb ik in wachtrijen gestaan (overingens tijdens het wachten een interessant boek uitgelezen) voor hulp. Ook de hulp in de zogenaamde KPN winkels bestond uit het doorverwijzen naar zo’n wachtrij. 

De meest bizarre ervaring in zo’n KPN winkel was dat de dienstdoende KPN persoon probeerde de multisim uit mijn watch te drukken: hij pakte een sim-eject tool (waarmee je de sim uit je phone kunt verwijderen) stak dat in het gaatje waar de watch het water mee uit de watch kan blazen, en probeerde daarmee de multi-sim eruit te forceren. Dat kan natuurlijk niet want die sim is deel van de electronica in de watch. Toen ik doorkreeg wat hij van plan was wist ik hem net op tijd te stoppen zodat de watch het tot mijn geluk en verbazing nog deed,

 


ik liep tegen hetzelfde probleem aan. multisim geactiveerd en om te testen de iphone op vliegtuigstand gezet. Omdat bluetooth bij vliegtuigstand op de iphone aan blijft staan (is in te stellen overigens) behoudt de watch een verbinding met de iphone, echter omdat de iphone in vliegtuigstand staat hebben beide geen internet zowel via wifi als 4/5G, de watch zal geen mobiele data gebruiken vanwege de verbinding met de telefoon via bluetooth.
om de cellular van de watch te gebruiken moet de verbinding met de telefoon helemaal verbroken worden, dus zoals KPN technische dienst al zei telefoon uit zetten of naast de vliegtuigstand van de iphone ook bluetooth uitzetten. daarna werkt het prima!
just my 2 cents...