Skip to main content

Gisteren mijn nummer laten overzetten naar KPN.  In de Mijn KPN app zie ik nu ook mijn oude nummer als abonnement.  Wanneer ik iemand bel vraagt mijn telefoon telkens of ik de nieuwe lijn (KPN) wil gebruiken want de oude doet het niet langer.  Wanneer ik bevestig en bel ziet de andere partij ook mijn oude nummer.  Tot daar gaat het goed.

Wanneer ik iemand bel via Facetime dan zien ze echter een nieuw (tijdelijk) nummer van KPN?  Ook wanneer ik naar mijn telefoon settings ga, zie ik daar onder de Esim settings mijn oude provider staan (met het oude nummer) die niet langer actief is.  De nu actieve Esim van KPN toont echter het nieuwe tijdelijke nummer.  Wanneer wordt dit aangepast en overschreven door het oude nummer?

Welkom op de community @WWalker, en welkom bij KPN! Bij de overstap naar een andere provider met nummerbehoud krijg je eerst een tijdelijk nummer inderdaad. Zodra het mee te nemen nummer wordt overgezet vervalt het tijdelijke nummer en gebruik je het definitieve nummer.

De 21e werd jouw nummer overgezet begrijp ik van je, het kan zijn dat het administratief nog niet overal verwerkt was daarna. Zie je het juiste nummer nu wel staan?


Hoi Jasper. Wanneer ik mobiel bel, zie ik het juiste nummer (van de oude provider). Wanneer ik Facetime, is dat nog steeds het tijdelijke nummer. Ook bij iMessage staat nog steeds het tijdelijke nummer. 


Vanochtend contact gehad met KPN medewerker.  De oplossing bestond erin de netwerk settings van mijn telefoon te resetten.  Daarmee was het probleem verholpen.

Ik post dit hier even zodat andere gebruikers er mogelijk ook hun voordeel mee kunnen doen.


Goed om te lezen dat het daarmee opgelost is @WWalker! Ik zat ook in die richting te denken. Dat Facetime en iMessage (beide diensten van Apple zelf) het tijdelijke nummer bleven laten zien geeft het vermoeden dat dat nummer ergens in de instellingen nog stond. Door de netwerkinstellingen te resetten is het juiste nummer nu overal opgepakt.


Reageer