Skip to main content
Beantwoord

Na update 17.5.1 iOS zeer slechte ontvangst KPN netwerk

  • 18 July 2024
  • 15 reacties
  • 309 keer bekeken

Dit item heb ik al zeer vaak voorbij zien komen, wanneer lost KPN dit op.

Klopt het dat jij een iPhone 11 of 12 hebt?

Zo ja, heb je via 0800-0402 al een ticket laten maken voor de technische dienst van KPN?


Nee, iPhone SE2020


Nee, iPhone SE2020

Ook daar moet je een ticket voor aan laten maken als je die iPhone SE2020 via KPN afgenomen hebt.

In de Apple store in Amsterdam heeft men een defect van een stukje hardware gevonden wat deze problematiek veroorzaakt. Het zou maar zo kunnen dat jouw SE2020 hetzelfde stukje hardware heeft en dat ook die getroffen is. Dat zou dan gaan betekenen dat het toestel vervangen moet gaan worden maar daarbij speelt dan natuurlijk de vraag wie er voor de kosten gaat opdraaien, KPN of Apple.


Nee, iPhone SE2020

Ook daar moet je een ticket voor aan laten maken als je die iPhone SE2020 via KPN afgenomen hebt.

In de Apple store in Amsterdam heeft men een defect van een stukje hardware gevonden wat deze problematiek veroorzaakt. Het zou maar zo kunnen dat jouw SE2020 hetzelfde stukje hardware heeft en dat ook die getroffen is. Dat zou dan gaan betekenen dat het toestel vervangen moet gaan worden maar daarbij speelt dan natuurlijk de vraag wie er voor de kosten gaat opdraaien, KPN of Apple.

 

Hoi @wjb 

Ik wil je als mede forumlid wel even meegegeven, dat de oorzaak van het probleem nog steeds niet is gevonden, en dat de technische dienst van KPN daar nog volop mee bezig zijn.
Dat er een enkele klant met een iPhone 11 naar een Apple Store in Amsterdam is gegaan, waarbij ontdekt is dat er een defect aan het hardware is gevonden, houdt niet automatisch in dat alle iPhones met dit probleem een hardware probleem hebben.
Daarnaast heeft elke versie van de iPhone zijn eigen hardware en chipset.

Ik heb het idee, dat jij het probleem al hebt gevonden hiermee, terwijl er nog helemaal niets officieel is gecommuniceerd vanuit KPN en Apple.
Laten we gewoon wachten tot KPN (in samenspraak met Apple) met de oorzaak van het probleem gaat komen, en welke stappen (compensatie) de getroffen mede klanten dan kunnen nemen.

Speculeren is prima en goed, maar brengt ook veel ruis op de lijn.
Ik heb het zelf ook gedaan, geef ik eerlijk toe, maar ben daar nu mee gestopt omdat er van alles wordt geroepen, terwijl KPN (in samenwerking met Apple/Samsung) nog druk bezig is met het onderzoek naar de oorzaak.

 


 


@Michel.uit.Arnhem, Let op mijn woorden. Er zal over een tijdje zeer waarschijnlijk, net als in 2022, een omruilactie gaan komen voor iPhones die door dit issue getroffen zijn. De onderhandelingen over wie voor de kosten gaan opdraaien (KPN en/of Apple) zijn vast en zeker in volle gang en zolang daar geen overeenstemming is zal KPN blijven melden dat "het onderzoek naar de oorzaak" nog gaande is.


@Michel.uit.Arnhem, Let op mijn woorden. Er zal over een tijdje zeer waarschijnlijk, net als in 2022, een omruilactie gaan komen voor iPhones die door dit issue getroffen zijn. De onderhandelingen over wie voor de kosten gaan opdraaien (KPN en/of Apple) zijn vast en zeker in volle gang en zolang daar geen overeenstemming is zal KPN blijven melden dat "het onderzoek naar de oorzaak" nog gaande is.

 

Hoi @wjb 

Dat er hoogstwaarschijnlijk weer een omruil actie gaat plaats vinden, kan ik mij zeker in vinden.
Apple had hier uit zichzelf al mee kunnen beginnen, het is een rijke multinational dus kan echt wel een stootje verdragen, door hun klanten met een iPhone 11, 12 en SE(2020) over te zetten naar een iPhone 13 of 14. 

De afhandeling omtrent de gemaakte kosten kan dan achter de schermen verder geregeld worden met KPN, maar onze mede klanten kunnen dan in elk geval weer bellen en internetten.
Deze overeenstemming omtrent de kosten, moet in elk geval niet over de ruggen van de getroffen klanten gaan, door vast te houden aan “dat ze nog nog steeds aan het onderzoeken zijn”, mocht jouw bewerking inderdaad kloppen.


Hallo , gebeld met KPN voor aanmaak ticket, in de loop van het gesprek heeft ze aangegeven dat er dagelijks een meeting is voor dit probleem om tot een oplossing te komen.KPN wil geen ticket aanmaken, ik heb nu wel een vermelding in mijn dossier van mijn melding. Telefoon instelling teruggezet op 3G , waarbij ontvangst telefoon wel weer maximaal is. Hopelijk snel een oplossing 

 


Na een sms van KPN of mijn probleem reeds was opgelost nogmaals gebeld dat er een ticket loopt.

Medewerker vraagt weer naar eerder door mij gemelde problemen en zegt dat ik zal worden teruggebeld binnen 8 dagen voor afhandeling , helaas na 17 dagen nog steeds geen reactie KPN.


De technische dienst heeft het momenteel ontzettend druk, dus het kan flink wat langer duren voor je terugkoppeling krijgt. Als je ticket nog steeds geregistreerd staat dan word je per SMS op de hoogte gehouden en je kunt ook ter controle met ons bellen doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Dan kan mijn collega kijken of het ticket er inderdaad tussen staat en of er al een update is.


Ik al zo vaak gebeld, ticket loopt nog steeds, 2x is gezegd dat ze me terugbellen in de middaguren , maar nog steeds niets gehoord.

inmiddels update 17.6.1 geïnstalleerd maar ook geen verbetering 


Beste @Tondij, wat rot dat je hier tegenaan loopt! We merken dat vooral klanten met een iPhone 12 verbetering merken als zij de update naar 17.6.1. doen, dat vooropgesteld. Ik kan me dus inderdaad voorstellen dat jij met je SE2020 dan nog steeds problemen ervaart.

 

Heb jij het idee dat dit óveral is, het slechte ontvangst, of alleen maar op één bepaalde locatie? Als het overal is, dan is het zinvol om te kijken naar wat jouw simkaart in een ander toestel doet. Ervaar je dan ook problemen? Dan is het wellicht goed de simkaart eens te vervangen. Als je dan geen problemen ervaart, heb je de mogelijkheid om een andere simkaart (misschien die van een andere provider zelfs) in jouw toestel te plaatsen? Deze zaken zou je vast kunnen testen voordat mijn collega's contact met je opnemen. 

 

Het is helaas nog steeds heel druk bij onze technische dienst, dus het kan en flink aantal dagen duren voordat er contact met je opgenomen wordt😓.


Ik al zo vaak gebeld, ticket loopt nog steeds, 2x is gezegd dat ze me terugbellen in de middaguren , maar nog steeds niets gehoord.

inmiddels update 17.6.1 geïnstalleerd maar ook geen verbetering 

Heb nu zelfs ios18 erop gezet maar dit maakt ook geen verschil 

hoop dat ze snel met een oplossing komen


Klopt het dat jij een iPhone 11 of 12 hebt?

Zo ja, heb je via 0800-0402 al een ticket laten maken voor de technische dienst van KPN?

Krijg je nog bevestiging als je gebeld hebt en een ticket hebt laten maken 

 


KPN heeft mij geen bevestiging gestuurd. Ik heb zelf al diverse keren gebeld, maar krijgt geen zinnig antwoord, alleen dat staat vermeld dat ze mij in de middag zullen bellen hierover. Alleen jammer dat ze dat niet doen, reeds maanden ellende, maar wel betalen.


Weliswaar kan het aanmaken en versturen van een bevestiging van een ticket (of wat dan ook), anno 2024 volledig geautomatiseerd, maar de ‘beste provider’ is daartoe niet in staat @Gardensnake

Je kunt alleen maar hopen dat er inderdaad een ticket is aangemaakt en afwachten, ‘omdat de technische dienst het ontzettend druk heeft’. Dat is alles.


Reageer