Skip to main content

Ik zou graag over willen stappen, maar wat voor mij zeer belangrijk is de netwerkdekking in Duitsland, Belgie, Frankrijk en VK. Mijn ervaring is zeer slecht met KPN omdat het overal slecht tot zeer slecht was / is.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik wil eigenlijk overstappen maar heb slechte ervaring met netwerkdekking in Duitsland, is dit inmiddels opgelost via KPN of is dat nog steeds slecht tot zeer slecht.

*Admin: samengevoegd met bestaand topic


Ik neem aan dat je begrijpt dat er in het buitenland niet één zendmast van kpn staat. Je bent altijd gast bij een buitenlandse provider. Vaak is de dekking in het buitenland een stuk minder. Zeker in een heuvelachtig of bergachtig gebied of in de afgelegen gebieden zal je dat merken. Hier kan kpn niets aan doen. 


Zo is het nmi ook.

De vraag is dan nog of KPN en andere ned. aanbieders dezelfde afspraken maken met de buitenlandse aanbieders.

Dan wel kun je in het buitenland via alle aanbieders ter plaatse verbinding maken ?

En, we zijn er aan gewend geraakt dat er in nederland eigenlijk overal wel dekking is, dat is andere landen niet altijd zo.

Een mooie vergelijking is te maken als je met meerdere mensen op reis bent met verschillende telefoons en of aanbieder.

Verschil in  ontvangst gevoeligheid / zendvermogen van een bepaalde telefoon kan ook verschil maken.


Ik heb bij T-mobile eigenlijk bijna nooit geen problemen, aangezien ik mijn ritopdrachten krijg via de app wil ik gewoon goede betrouwbare netwerkdekking hebben wat anno 2020 toch ook zou moeten kunnen. KPN kan in zoverre er wel wat aan doen om goeie contracten af te sluiten waar je goeie netwerk dekking hebt.


Een paar gedachten.

Als het om berichten gaat dan is het minder storend als er even geen verbinding is, dan komt alleen de boodschap iets later aan.

En in een auto is de ontvangst logischerwijs minder, een buitenantenne helpt.


Maar waarom wil je eigenlijk overstappen?


Hoi @ErwinChJansen

Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu elders klant bent en overweegt (weer) naar KPN over te stappen, of dat je nu klant bij ons bent en overweegt over te stappen naar een andere provider. Hoe dan ook klopt het dat zoals @Joep1965 aangeeft, KPN in het buitenland geen zendmasten heeft. In het buitenland maak je gebruik van het netwerk van lokale buitenlandse providers. In de landen die je noemt (Duitsland, België, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk) hebben wij roamingcontracten met diverse buitenlandse providers. Dat betekent dat je in veel gevallen kan kiezen met welk netwerk je verbindt. Zoek eventueel op je toestel handmatig naar beschikbare netwerken, en selecteer het netwerk van een (andere) beschikbare provider om mee te verbinden. Mochten er nog verdere vragen zijn, stel die gerust. 


Ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer