Skip to main content
Antwoord

Niet blij met kleur nieuwe iPhone Air. Kan ik nog wisselen?

• October 4, 2025
  • 8 reacties
  • 141 keer bekeken

Ik heb gisteren mijn nieuwe iPhone air mogen ontvangen. Erg blij mee, maar misschien toch de verkeerde kleur gekozen. Vind hem er anders uit zien dan op de foto’s. 

Is ruilen voor een andere kleur mogelijk? Het liefst in de winkel als dat kan natuurlijk, anders zit ik weer een tijd zonder telefoon. Ik heb hem trouwens wel gebruikt inmiddels.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@P Smit 

Welkom op de community van KPN.

Je nieuwe iPhone Air kun je helaas niet omruilen voor een andere kleur bij een KPN Winkel.
Als je niet tevreden bent met de kleur, dan is de enige weg dat je het gehele abonnement annuleert en de iPhone Air weer retour stuurt naar KPN.
In het pakketje waar ook de iPhone Air in zat, vindt je (als het goed is) de bijgevoegde retourformulier, die je dient in te vullen en bij moet voegen bij de retourzending.

Een online bestelling op KPN.com kun je helaas niet retour brengen of omruilen in een KPN Winkel.

Zodra je jouw huidige iPhone Air binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) retour stuurt naar KPN, zijn er ook geen verdere kosten bij.

Je kunt daarna via KPN.com een nieuwe bestelling plaatsen, met daarbij de iPhone Air in de kleur die je wel graag zou willen ontvangen.

Vindt je dit allemaal te omslachtig, dan kun je natuurlijk ook gewoon een hippe telefooncover kopen voor je huidige (ontvangen) iPhone Air, die in verschillende kleuren verkrijgbaar zijn.
Kijk bijvoorbeeld op smartphonehoesjes.nl, gsmpunt.nl of bol.com.

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@P Smit 

Welkom op de community van KPN.

Je nieuwe iPhone Air kun je helaas niet omruilen voor een andere kleur bij een KPN Winkel.
Als je niet tevreden bent met de kleur, dan is de enige weg dat je het gehele abonnement annuleert en de iPhone Air weer retour stuurt naar KPN.
In het pakketje waar ook de iPhone Air in zat, vindt je (als het goed is) de bijgevoegde retourformulier, die je dient in te vullen en bij moet voegen bij de retourzending.

Een online bestelling op KPN.com kun je helaas niet retour brengen of omruilen in een KPN Winkel.

Zodra je jouw huidige iPhone Air binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) retour stuurt naar KPN, zijn er ook geen verdere kosten bij.

Je kunt daarna via KPN.com een nieuwe bestelling plaatsen, met daarbij de iPhone Air in de kleur die je wel graag zou willen ontvangen.

Vindt je dit allemaal te omslachtig, dan kun je natuurlijk ook gewoon een hippe telefooncover kopen voor je huidige (ontvangen) iPhone Air, die in verschillende kleuren verkrijgbaar zijn.
Kijk bijvoorbeeld op smartphonehoesjes.nl, gsmpunt.nl of bol.com.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 5, 2025

Of je koopt een hoesje (mapje) in een voor jouw betere kleur. Is dat dure toestel ook goed beschermd. 

Welke kleur heb je nu? Die heb je toch zelf uitgezocht en besteld? Meer momenten om je te bedenken, toch?

Het gaat toch om de werking en mogelijkheden? 

Geheel op persoonlijke titel: met zo'n duur en mooi toestel in de huidige wereld moeilijk doen over de kleur vind ik een 'beetje' decadent hoor. Half Nederland kan zich een iPhone niet eens veroorloven... En hij werkt hetzelfde.

Wel veel fijne uren met je nieuwe toestel natuurlijk!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 5, 2025

Abonnement nu weer annuleren, hoe gaat het dan met het nummer ​@Michel.uit.Arnhem ?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 5, 2025

Die zal vervallen als het een nieuwe aansluiting is, bij verlenging gaat alles terug naar het oude.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Abonnement nu weer annuleren, hoe gaat het dan met het nummer ​@Michel.uit.Arnhem ?

Hoi ​@PeterG 

Precies wat mede community lid ​@bnh al schreef in zijn reactie hierboven.
Is het een compleet nieuw abonnement, dan zal ook het nieuwe 06-nummer komen te vervallen als TS ​@P Smit zijn bestelling annuleert binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Heeft hij zijn abonnement verlengd met daarbij de iPhone Air, dan wordt na het annuleren alles teruggedraaid naar de stand van voor het bestellen.
Zodra de annulering volledig is verwerkt, kan TS opnieuw zijn abonnement verlengen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 5, 2025

Bedankt voor de input allemaal! Heb besloten hem te houden. Was vooral even wennen om een keer geen zwart toestel te hebben. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@P Smit, welkom op onze community! Bedankt voor je reactie!

Als je t mij vraagt zijn alle gekleurde toestellen veel leuker dan de saaie zwarte toestellen, en herkenbaarder!
Ik heb hetzelfde (zwarte) toestel als mijn zwagers en dat is altijd vreselijk onhandig.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Je kan de case ook zelfs schilderen