Skip to main content
Antwoord

Niet gebeld kunnen worden na overstap met nummer behoud van Vodafone naar KPN

• October 13, 2025
  • 9 reacties
  • 82 keer bekeken

Op dinsdag 7 oktober is een telefoonnummer van mijn bedrijf overgezet van Vodafone naar KPN. Inmiddels diverse malen gebeld en ook in een winkel geweest, in de winkel werden overigens erg onbeschoft behandeld. Op woensdag 14.00u werd er een ticket aangemaakt. Hierbij gaf de medewerker aan binnen 24u gebeld te worden. Het is vandaag maandag 13 oktober 12.00u. Ik heb nog steeds niemand gehoord. Het is erg frustrerend en vervelend om geen reactie van KPN te horen. Graag wil ik dan ook zo spoedig mogelijk iemand spreken van de back office. Ik ben voor mijn bedrijf onbereikbaar en kan klanten moeilijk tot niet te woord staan. Daarnaast loop ik omzet mis.

Conform de telecomwet artikel 7 dient er een deugdelijke dienst geleverd te worden. Indien er op dinsdag 14 oktober 16.00 nog steeds geen verbetering zal het contract eenzijdig verbonden worden. Dan zijn 7 kalenderdagen verstreken. De geleverde telefoon word kosteloos door KPN ingenomen worden. Eventuele gemaakt abonnementskosten worden dan als coulance door KPN vergoed.

Beste antwoord door PeterG

Zo dat is niet zo heel fijn met een bedrijf.

En jeetje, niet netjes van de winkel.

Maar, was je wel in een KPN XL winkel of KPN Experience Store? Want de niet-XL winkels kunnen alleen consumenten en klein-zakelijke contracten bedienen.

Voor een zakelijke winkel kpn.com/winkel en kies tabje zakelijk! 

Of neem contact op met Klantenservice zakelijk:

Via 0800-0403 . Alleen via die klantenservice kun je de status van je ticket vernemen. Of in een KPN XL of Experience Store.

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Zo dat is niet zo heel fijn met een bedrijf.

En jeetje, niet netjes van de winkel.

Maar, was je wel in een KPN XL winkel of KPN Experience Store? Want de niet-XL winkels kunnen alleen consumenten en klein-zakelijke contracten bedienen.

Voor een zakelijke winkel kpn.com/winkel en kies tabje zakelijk! 

Of neem contact op met Klantenservice zakelijk:

Via 0800-0403 . Alleen via die klantenservice kun je de status van je ticket vernemen. Of in een KPN XL of Experience Store.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 13, 2025

Dag Peter,

Bedankt voor je antwoord. Inderdaad wel bij een zakelijke KPN-winkel geweest. Het nummer 0800-0403 ken ik inmiddels uit mijn hoofd. Deze bel ik iedere werkdag aan het einde van de dag.

Groet,

Paul

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 13, 2025

En als bedrijf heb je niet ook een vaste telefoonverbinding, zoals zo goed als alle bedrijven? ​@Paul R1984 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 13, 2025

Hoe bedoel je dat ​@JanD ???

Je hebt vaste telefoon of je hebt het niet.

Voor KPN ÉÉN gaat het uitsluitend via VoIP. Waardoor je het vaste nummer op meerdere locaties kunt gebruiken. En zelfs, met een app, op de mobiele.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 13, 2025

Hoe bedoel je dat ​@JanD ???

Je hebt vaste telefoon of je hebt het niet.

Voor KPN ÉÉN gaat het uitsluitend via VoIP. Waardoor je het vaste nummer op meerdere locaties kunt gebruiken. En zelfs, met een app, op de mobiele.

Beste ​@PeterG bij ​@Paul R1984 lijkt het er op dat hij als bedrijf uitsluitend een mobiele telefoonverbinding heeft, zakelijk erg onhandig.

Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft tevens een vaste telefoon verbinding en hoe die technisch in elkaar steekt is niet van belang, maar je bent mobiel bereikbaar en/of via de vaste lijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 13, 2025

Dag Jan, 

Beetje meegaan met de tijd kan geen kwaad… De meeste bedrijven hebben geen vaste lijnen meer. Het "vaste netnummer” komt via Voip binnen op je mobiel. Echter werkt dat niet. Zo'n groot bedrijf heb ik niet, en daarnaast als er een dienst geleverd wordt door KPN, waar betaald voor word, moet het gewoon werken.

Bedankt voor je reactie!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 13, 2025

daarnaast als er een dienst geleverd wordt door KPN, waar betaald voor word, moet het gewoon werken.

Ben ik 200% met je eens ​@Paul R1984 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Paul R1984, welkom op onze community, ik zie dat er al meegedacht wordt. Dit moet natuurlijk gewoon opgelost worden. Voor de zakelijke kant van dingen zul je toch echt bij mijn telefonische collega's terecht moeten (of inderdaad een XL winkel)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 13, 2025

Hoi ​@Thomas van KPN 

Leuk al die verschillende kanalen, maar nog steeds geen oplossing.

Inmiddels al een uur aan de tel gehangen met een collega van jou. Overigens heeft ze mij prima te woord gestaan. Deze dame kwam er achter dat er nog geen ticketnummer beschikbaar was. Deze is nu eindelijk aangemaakt.

Blijkbaar gaat er veel mis, jammer. Had ik niet verwacht van KPN