Skip to main content

Sinds ik meer in het buitenland (maar binnen EU) ben dan in NL heb ik Sim Only en altijd een telefoon met dual Sim, zodat ik mijn Nederlandse nummer ook behoud. Dit werkte altijd prima.

Vorige week een nieuwe telefoon aangeschaft en sim kaartjes gewisseld. Sindsdien kan ik niet meer gebeld worden op mijn Nederlandse nummer; direct een bezettoon. Uit bellen en SMS ontvangen werkt nog wel. 

Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart, de simkaart opnieuw geplaatst en de simkaart in andere telefoon geprobeerd, maar elke keer met hetzelfde resultaat. Mijn beltegoed is voldoende en ik heb geen blokkades ingesteld op inkomende gesprekken.

Heeft iemand hier een suggestie? 
Dank alvast voor de hulp.

 

 

@Twas Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Kun je toelichten welk toestel je in gebruik hebt? Werkt de simkaart ook niet als je die alleen gebruikt zonder de tweede simkaart? 


Hoi @Remco_ bedankt voor je reactie. Ik heb een Samsung Galaxy S21 en heb mijn Nederlandse simkaart in mijn toestel en de sim van het huidige land van verblijf als e-sim - omdat de S21 maar 1 kaarthouder heeft.
Ik heb ook alleen de Nederlandse simkaart in mijn eigen toestel geprobeerd, een oudere Samsung (A32) en in een S20. In alle toestellen werkt uit bellen wel, sms ontvangen ook, maar gebeld worden, geeft direct in gesprek.

Vanochtend met +31 6 1200 1200 (met de NLse simkaart) gebeld, maar omdat het een Prepaid/sim only betreft kunnen ze niks inzien. Ze raadde me aan om in een winkel langs te gaan..
Dat zal pas ergens in april of mei worden op zn vroegst.    


AI dat is natuurlijk niet praktisch @Twas maar het is soms lastig om uit te sluiten op een afstand.

Ik kan niet beloven dat ik de huidige simkaart aan de gang kan krijgen maar ik wil toch even voor je kijken. Zou je het betreffende 06-nummer met simkaartnummer in jouw profiel kunnen invullen en mij hier een seintje kunnen geven? Dan kijk ik even of er toch niet iets uitspringt. 


@Remco van KPN  Dat snap ik helemaal.
Ik heb mijn 06-nummer ingevuld en simkaartnr onder Persoonlijke opmerkingen in mijn profiel.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp.


Ik heb de netwerkinstellingen bekeken Twas en ik zie daar geen afwijkingen in. Het enige wat ik nog kan verzinnen is om eens handmatig een ander netwerk te kiezen op de telefoon om te kijken of dat effect heeft. Je ook kunnen testen of eventueel bellen via Wifi ook een optie is die wel werkt: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-met-wifi-van-kpn.htm.


Bedankt voor het checken Remco. Dat is goed nieuws, alleen jammer dat we nog steeds niet weten waar het aan ligt. Bedankt voor de laatste tips.