Skip to main content

Ik ben nu zes weken verder Recommerce Solutions en nog steeds is mijn zaak niet afgerond! Dit omdat Recommerce Solutions een vies spelletje speelt.

 

Ik ga niet akkoord met de manier waarop ze mijn IPhone 11 proberen in te pikken! De IPhone 11 is nog geen twee jaar oud en heeft altijd zowel voor en achter een beschermhoes gehad. Gaaf en als nieuw! Bij het invullen was de dagwaarde €168. + Bonus daarmee ging ik akkoord en niet met €147. Minder dan €168. accepteer ik niet! Na ontvangst van mijn IPhone heeft Recommerce Solutions mij vooraf niet gevraagd of ik wel of niet akkoord ga met een lager aanbod dus of ik een lagere dagwaarde accepteer en mij niet een reden gegeven waarom de dagwaarde lager uitvalt? Intussen heb ik alle facturen wat ik bezit naar hen opgestuurd en toch wordt gezegd dat de stukken niet compleet zijn? Rare gang van zaken! Zoals ik hier lees ben ik niet de eerste die met deze gang van zaken te maken heeft. Het is gewoon pure oplichting door en van Recommerce Solutions. 

Recommerce Solutions heb ik nu een termijn van zeven dagen geboden om de zaak af te ronden of om mijn IPhone 11 te retourneren alvorens ik de zaak overdraag aan mijn Rechtsbijstand verzekering.

 

KPN als u dit allemaal, de nare ervaringen meeleest wat doet u ermee?

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hi @Emau007 en welkom op het forum! 

Begrijpelijk dat je er niet vrolijk van wordt als het bedrag lager ligt dan eerder is aangegeven. De prijs op de website is een indicatie, Recommerce doet daarna zelf een beoordeling en dan kan de prijs dus nog wijzigen. 
Als je akkoord gaat met het definitieve bedrag dan pakken ze het verder op, maar als je niet akkoord gaat dan kan je er ook voor kiezen om het toestel gratis weer teruggestuurd te krijgen. Daar heb je recht op, dus dit mag je ook van Recommerce vragen. 

De juiste documenten zijn die met het prijsoverzicht van het toestel. Om de bonusaanvraag te kunnen verifiëren is het uploaden van het prijsoverzicht van de nieuwe telefoon nodig. Dit prijsoverzicht is te vinden als bijlage in de orderbevestigingsmail van KPN. Hier staat o.a. het bestelnummer in; dit bestelnummer begint met een “S” óf met “ARMOR”. Als je die meestuurt dan is dat het juiste document. 

Hopelijk gaat het dan wel goed, naast dat het bedrag dan lager ligt dan je in eerste instantie verwachte. 


Ik merk dat Recommerce zich verschuilt met “op de website is een indicatie bedrag...” Dat is ook wat ik had gelezen en ook had begrepen. Maar hier is volgens mij precies waar ze nou zand in mijn ogen gooiden. Want, als de mobiel door welke reden dan ook minder waard is dan de indicatie was dan behoort dat te worden teruggekoppeld naar de klant en volgens mij ook met een reden? Er behoort dan om een akkoord te worden gevraagd? Geef de klant dan de kans om zelf te beslissen “wel of niet akkoord”. Dat gebeurde dus niet! 

  1. Bij mij, hoewel mij is gemaild dat ik een betreffende mail wel heb ontvangen over “wel of niet akkoord”. Die mail heb ik niet/ nooit ontvangen want voor minder dan de indicatie was had ik “nee” gezegd “terug mijn mobiel”
  2. Na inzenden van de KPN facturen werd mij herhaaldelijk om een bepaalde factuur gevraagd dat ondanks ik alle KPN facturen dat ik bij aankoop had ontvangen reeds had gescand en verstuurd. Meer had ik niet! De verzonden facturen waren volgens Recommerce steeds niet de juiste. Want er moest “ARMOR” op staan. Het steeds afwijzen van de (juiste) facturen die ik bij aanschaf had gekregen en verstuurde dat gaf mij een raar gevoel. ‘Er klopt iets niet wat gaat er volgen?” En ja, steeds vulde ik weer een nieuwe formulier in/ nieuwe aanvraag.
  3. Ondanks dat Recommerce van mij nooit akkoord heeft gekregen werd op eigen initiatief de waarde van mij mobiele telefoon met €20.00 verlaagd en werd mijn mobiel gepikt. Zo voelde dat! Vanaf dat moment eiste ik meteen mijn mobiele telefoon terug. Voor mij was het no deal! Ik liet Recommerce ook weten dat ik de zaak aan mijn Rechtsbijstand zou gaan overdragen met alle in mijn bezit zijnde (verzonden) facturen en mail wisselingen. Nou, toen plots kwam er een vaartje in de zaak er werd ijlings gecommuniceerd. Helaas mijn mobiel retour was volgens Recommerce niet meer mogelijk. Na deze oplichtingservaring en diefstal van mijn mobiele telefoon met/ door Recommerce zal ik met hen nooit meer zaken doen en ik zal ze ook aan niemand aanbevelen. Het betreft maar een verschil van €20.00 dus waarom moeilijk doen en dat is nou waar Recommerce de partner waarmee KPN mee samenwerkt misbruik bij/ van de klant. Mijn zaak loopt vanaf 20 april 2023 en tot vandaag 10 juni 2023 heb ik nog niet het indicatie bedrag van mijn mobiele telefoon ontvangen! Ik twijfel niet, ik zal het krijgen maar…… voor mij Recommerce zijn dieven en oplichters”! 

Niet goed dat jou niet om je akkoord is gevraagd, dat hoort zeker te gebeuren en bizar dat je toestel niet meer retour naar jou kan komen. Ik snap dat je hier een erg naar gevoel aan over hebt gehouden. 😔

Vreemd ook dat er een factuur genoemd werd, terwijl het om je prijsoverzicht ging wat nodig was. Dit gaf ik ook in mijn eerdere reactie aan:

De juiste documenten zijn die met het prijsoverzicht van het toestel. Om de bonusaanvraag te kunnen verifiëren is het uploaden van het prijsoverzicht van de nieuwe telefoon nodig. Dit prijsoverzicht is te vinden als bijlage in de orderbevestigingsmail van KPN. Hier staat o.a. het bestelnummer in; dit bestelnummer begint met een “S” óf met “ARMOR”. Als je die meestuurt dan is dat het juiste document. 

Over de voortgang van de aanvraag, die zou je in de eerste bevestigingsmails van Recommerce moeten kunnen vinden. Hij ziet er zo uit:
 

Na het uploaden van de documenten en het opsturen van het toestel kan het tot 28 dagen duren voordat de bonus wordt goedgekeurd. Dit heeft onder andere te maken met de zichttermijn van 14 dagen en het ontvangen van het trade-in toestel. Hierdoor kan de validatie van de inruilbonus langer duren. Als ze de juiste documenten nog niet hebben, stuur dan het prijsoverzicht uit je orderbevestiging naar hen op. Vanaf dan gaat het termijn lopen, als ze het nu nog niet goedgekeurd hebben.


Reactie Recommerce “Niet goed dat jou niet om je akkoord is gevraagd, dat hoort zeker te gebeuren en bizar dat je toestel niet meer retour naar jou kan komen” Het bewijs van diefstal door Recommerce!

Na ontvangst en de beoordeling door Recommerce behoort aan de verzender altijd om akkoord te worden gevraagd! En zolang de verzender geen reactie/ akkoord heeft gegeven, geeft dat Recommerce niet het recht om de telefoon te behouden. Namelijk de telefoon behoort nog steeds aan de verzender! Met andere woorden “Recommerce heeft de telefoon zonder mijn toestemming ingenomen dus gewoon gepikt! Na deze ervaring met Recommerce zal ik anderen dit bedrijf altijd afraden. Deze KPN partner is een stelletje oplichters!

 

Om deze zaak doch spoedig mogelijk af te sluiten zie ik van Recommerce spoedig het bedrag van €147.00 teruggestort op mijn bankrekening.