Skip to main content

Ik had de simpele vraag waarom er ipv 60GB ineens 40GB op mijn abbonement blijft staan, telefoon staat al maanden uit en wordt alleen gebruikt voor vakantie..

Lang verhaal kort, bel afspraak gemaakt, stipt op tijd gebeld, na een aantal controle vragen werden de gegevens erbij gehaald die ik zelf ook in de app kon controleren, maar geen verklaring van de missende 20GB,  eerst was de verklaring dat de GB komen te vervallen,   daarna zou ik de GB verbruikt hebben terwijl de telefoon al maanden niet gebruikt wordt en uit staat, mevr bleef maar vertellen wat er in het scherm stond, op vragen werd niet geantwoordt, en op gegeven moment komt de opmerking dat ze geen zin had in discussie, klant (ik dus) werd telkens onderbroken, en uiteindelijk verbreekt de klantenservice de verbinding…   ik hoop dat het gesprek is opgenomen, want deze mevr kan beter folders gaan lopen..

Geprek van 06-03-2024 08.00u 

Hallo @S Beemer 

 

Wat voor mobiel abonnement gaat het om?

Als het een oud Telfort van 10GB is en je hebt recht op Telfort Compleet of Telfort Combivoordeel dan krijg je dubbele data en zou je aan 60GB kunnen komen omdat je de overgebleven data ook 2 maanden mag meenemen.


Als je dan je Telfort Thuis abonnement opgezegd hebt of overgezet hebt naar een ander KPN abonnement dan vervalt de dubbele data.

De meegenomen (dubbele) data blijft echter intact tot het verloopt.
Na 1 maand heb je dan nog maximaal 50GB, na 2 maanden 40GB en na 3 maanden 30GB.

 

Je kan in dat geval voor mobiel ook beter overstappen naar een ander abonnement, je zou dan het laagste abonnement kunnen nemen en dat 1 maand voor je vakantie aanpassen naar bijvoorbeeld (Super)Unlimited, met SuperUnlimited kan je in de EU 75GB gebruiken.


Welkom op de community @S Beemer. De situatie die GeSp beschrijft kan inderdaad van toepassing zijn voor jouw situatie. Heb je ook een Thuis abonnement gehad en is die gestopt waardoor je geen Combivoordeel meer kunt gebruiken?