Skip to main content

Ik ben al een tijd klant van kpn en heb “KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms Korting zolang het abonnement loopt”.

Inmiddels is het een beetje van de zotte dat je maar 10GB per dag hebt. De afgelopen dagen krijg ik een melding dat ik 80% heb verbruikt.  Het enige wat ik doe is een beetje muziek luisteren zo nu en dan, whatsapp en tiktok.  Als ik hierdoor een melding zou krijgen, dan mag KPN nu wel eens opschieten om de daglimiet te verhogen. Ik doe geen rare dingen en het is niet van deze tijd om dagelijks maar 10 GB te hebben. Andere dagen zal ik ongetwijfeld minder verbruiken en dan moet ik nu data bijkopen terwijl ik unlimited data heb (eigenlijk is dit oplichterij wat telecombedrijven schrijven want het is altijd beperkt en hier zou de telecomwaakhond wat aan moeten doen. De term Unlimited mag niet gebruikt worden omdat je dagelijks beperkt bent aan verbruik).  Ik vind het erg vervelend want ik betaal maandelijks genoeg geld aan kpn. Het lijkt wel of KPN het express op 10GB laat staan, dat je in de toekomst een nieuw abonnement moet afsluiten voor meer data terwijl ik deze melding nu 3x heb gehad zolang ik klant bij kpn ben. KPN VERHOOG DE DATA IN DEZE MODERNE TIJD!! Men wil meer snelheid op 5G, nou dan gaat data gebruik ook omhoog omdat je dus meer kan doen in minder tijd. 

Hallo @Pieperrr 
Die extra bundel(s) betaal je niets extra voor, je kan ze onbeperkt aanzetten en ze zijn inbegrepen in het abonnement.
 

Daglimiet internet

De dagbundel is 20 GB. Wat wil zeggen dat je 20 GB per dag kunt gebruiken.
Bij abonnementen van vóór 5 februari 2024 is de dagbundel 10 GB.

Extra bundel

Ben je door je dagbundel heen? Dan kan je een extra bundel van 2 GB aanzetten. Je kunt een extra bundel bestellen via je MijnKPN account of door NL2000 AAN te sms’en naar naar 1266.

bron → KPN Unlimited: Daglimiet, MB's delen en meer | Kennisbank KPN Community


Hallo @Pieperrr ,

Om deze problemen (grotendeels) te voorkomen, adviseer ik jou om jouw abonnement (indien mogelijk) te verlengen en over te stappen op één van de nieuwe unlimited-abonnementen. Dan heb je dagelijks 20GB tot je beschikking zonder op te waarderen. 

 

https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/nieuwe%2Dmobiele%2Dabonnementen%2Dbij%2Dkpn%2D608199


Dat zijn een paar beste TikTok video’s dan, ik heb regelmatig uren KPN iTV aan op het werk met mijn mobiel. Ook TikTok video’s enzv. Gemiddeld zit ik max op 3 GB als ik gek doe..

 

Wat @Noordzee zegt heb ik een tijdje geleden ook gedaan met oog op de EU bundels van 75GB, hier heb je inderdaad in Nederland 20GB per dag.

 


Het enige wat ik doe is een beetje muziek luisteren zo nu en dan, whatsapp en tiktok.

Je moet wel van hele goede huize komen om met dat gebruik 10GB per dag te verspijkeren of zit je soms uren achter elkaar filmpjes op tiktok te kijken.

Heb je al wel eens gekeken welke toepassingen data verbruiken en hoeveel?


Hi @Pieperrr,

Ik zie dat andere je al hebben gewezen op de mogelijkheid om -indien mogelijk- over te stappen naar een nieuw abonnement met een grotere daglimiet, en ook dat je uit is gelegd dat je zo vaak als je wil gratis 2Gb databundels aan kunt vragen. Je kunt dus onbeperkt data opwaarderen en hoeft daar geen extra kosten voor te maken. 

Verder ben ik verbaasd dat je met een beetje muziek luisteren en zo nu en dan Whatsapp en Tiktok zoveel data verbruikt. Ik doe meer dan dit en heb mijn 20Gb per maand bundel daar meestal niet eens mee op 😉 Dus ik sluit me aan bij de vraag van WJB of je al eens in je toestel gekeken hebt naar het verbruik per app (of systeem). 


Hallo @Pieperrr ,

Om deze problemen (grotendeels) te voorkomen, adviseer ik jou om jouw abonnement (indien mogelijk) te verlengen en over te stappen op één van de nieuwe unlimited-abonnementen. Dan heb je dagelijks 20GB tot je beschikking zonder op te waarderen. 

 

https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/nieuwe%2Dmobiele%2Dabonnementen%2Dbij%2Dkpn%2D608199

@Pieperrr 

Heb je al verlengd?  


hoi,

ik hoop dat deze vraag in deze maand oude topic nog opgepikt wordt: ik heb 75 GB beschikbaar in het buitenland (SuperUnlimited), is die 20GB daglimiet ook in het buitenland van toepassing (binnen EU), of geldt die 20 GB alleen in NL en is de dag limiet in het buitenland (binnen EU) lager?
in het buitenland kan je nl. niet gratis de dag bundel met 2 GB verhogen, maar kost dat 1,99 voor 1,5 GB.
ik hoor het graag.
Groet,
Anton


In het buitenland heb je een limiet van 75GB per maand. Er is dan geen daglimiet.


hoi,

ik hoop dat deze vraag in deze maand oude topic nog opgepikt wordt: ik heb 75 GB beschikbaar in het buitenland (SuperUnlimited), is die 20GB daglimiet ook in het buitenland van toepassing (binnen EU), of geldt die 20 GB alleen in NL en is de dag limiet in het buitenland (binnen EU) lager?

Die 20 GB is alleen in Nederland van toepassing. In het buitenland is het gewoon 75 GB per maand. Dat zou u in 1 dag op kunnen maken, dan heeft u de rest van de maand niets meer. Extra data is dan alleen maar toe te voegen door er voor te betalen. 


Reageer