Skip to main content
Antwoord

Niet tevreden over de dekking van het KPN mobiele netwerk

• October 18, 2025
  • 8 reacties
  • 99 keer bekeken

Shania Michielsen
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik heb eerst ooit T-Mobile gehad (nu Odido). De overstap gemaakt maar Vodafone vanwege Ziggo thuis. Nu woon ik op mijzelf en heb KPN internet thuis, dus heb de overstap weer gemaakt naar KPN mobiel. 

Ik merk wel verschil in bereik. Ik ben niet tevreden met KPN mobiel qua dekking en bereik. Zowel in Nederland als buitenland. Ik wil graag de overstap terug maken naar Vodafone. Alleen mijn contract loopt nog tot februari 2027. Wat kan KPN hier in betekenen?

Beste antwoord door bnh

Beste ​@Shania Michielsen,
Je kunt een onderzoek laten starten naar je bereik / dekking thuis via de klantenservice. Als uit dat onderzoek blijkt dat het onder gemiddeld is op je woonadres, zal je contract ontbonden worden. Je kunt dat onderzoek aanvragen via de klantenservice.

Maar besef ook, dat het heel goed kan zijn dat je mobile toestel misschien defect is of oud, het hoeft dus niet aan KPN te liggen. Het netwerk in het buitenland is niet van KPN, daar kunnen ze je niet helpen.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 18, 2025

Niets ​@Shania Michielsen , of je contract openbreken en afkopen.

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Stel de netwerkinstellingen eens opnieuw in. KPN heeft in principe de beste dekking.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 18, 2025

Beste ​@Shania Michielsen,
Je kunt een onderzoek laten starten naar je bereik / dekking thuis via de klantenservice. Als uit dat onderzoek blijkt dat het onder gemiddeld is op je woonadres, zal je contract ontbonden worden. Je kunt dat onderzoek aanvragen via de klantenservice.

Maar besef ook, dat het heel goed kan zijn dat je mobile toestel misschien defect is of oud, het hoeft dus niet aan KPN te liggen. Het netwerk in het buitenland is niet van KPN, daar kunnen ze je niet helpen.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Shania Michielsen, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Mijn advies is zoals ​@bnh hierboven al noemt om gewoon even met ons te bellen. Het contract opbreken is een lastige maar je zou vrijwel overal gewoon goede dekking moeten hebben. Daar mag op z'n minst wel eens naar gekeken worden!

Shania Michielsen
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik heb kpn vandaag 2 keer gebeld. Ik had aangegeven dat mijn bereik niet goed is op bepaalde plaatsen waar ik vaak kom (in de hoop dat ze dat onderzoek naar de dekking zouden starten) en ik had gevraagd of ik mijn contract kon afkopen. Hier werd omheen gedraaid dat mijn contract nog niet extreem lang geleden pas in was gegaan en dat ik het alleen kan open breken en er een toestel aan kan toevoegen en op die manier kan verlengen weer. Maar ik heb een iphone 16 van 1 jaar oud, die naar mijn idee nog prima voldoet, dus dit zou voor mij al geen optie zijn. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 20, 2025

Hebben de medewerkers aan de telefoon aangegeven dat er een ticket naar de technische dienst is aangemaakt? Dit is namelijk wel cruciaal. De medewerker van de klantenservice zelf zal vast morgen niet naar uw huis rijden om het te controleren.

Shania Michielsen
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Nee dat hebben ze niet gezegd of gedaan. Ze hebben het er alleen over gehad dat het te vroeg was om een verlenging te plaatsen, wat niet mijn vraag was naar hun. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 20, 2025

In dat geval zou ik toch nog maals bellen en specifiek vragen of ze een ticket willen maken naar de technische dienst voor onderzoek van uw mobiele bereik op plaats X en X.