Skip to main content

Hi,

Na een tijdje een iPhone gehad te hebben met e-sim heb ik nu een ander toestel waar alleen een normale sim kaart in gaat.

Om een of andere reden was mijn oude sim kaart niet meer bruikbaar, dus ben ik naar de KPN winkel geweest om een nieuwe kaart aan te vragen. Situatie uitgelegd en na een check kreeg ik gelijk een nieuwe mee. Vriendelijke meneer vertelde dat deze binnen enkele uren te gebruiken zou zijn. 

We zijn nu ruim een dag verder, maar alsnog krijg ik de melding 'niet aangemeld bij netwerk'. Zelf kan ik weinig, want overal is tweestapsverificatie voor nodig. Deze smsjes ontvang ik niet.

Wat kan ik doen?

Groetjes.

 

UPDATE

Vandaag weer naar de winkel geweest, maar opeens kon ik niet geholpen worden, omdat het abonnement op naam van mijn vader staat. Eerst betaalde hij het, maar mijn rekening is inmiddels gekoppeld aan het nummer. Maakte allemaal niet uit en in de winkel vonden ze het vreemd dat ik uberhaupt een nieuwe sim kaart mee kreeg zaterdag. Bijzondere gang van zaken. Ik wist alle gegevens zonder nadenken op te noemen, ook die van hem.

Is met mijn vader naar een KPN winkel gaan serieus de enige mogelijkheid? Ik ben inmiddels 28 en alles staat zo goed als op mijn naam. 

Ik heb gewoon een sim kaart, het enige wat ik wil is dat deze gaat werken. Inmiddels bijna een week onbereikbaar.

Iemand?!


Hallo @rvdh95 ,

Als het abonnement op naam staat van jouw vader, is het niet meer dan normaal dat alleen hij dit soort wijzigingen kan laten uitvoeren. 

Tip : Ga samen met hem naar de KPN-winkel en regel daar een contractovername. Dan staat daarna alles op jouw naam. 


Hoi @rvdh95

Alleen de contractant mag wijzigingen uitvoeren inderdaad. Maakt niet uit wie de rekening betaald. Slimste is dan om de tip van Noordzee op te volgen: 

Tip : Ga samen met hem naar de KPN-winkel en regel daar een contractovername. Dan staat daarna alles op jouw naam. 

 

Om de simkaart te activeren kan jouw vader ook even bellen met 0800-0402, mijn collega kan dan de simkaart ook activeren.