Skip to main content
Beantwoord

Nieuw toestel met e-sim te gebruiken als duo sim?

• January 22, 2025
  • 7 reacties
  • 122 keer bekeken

Hallo,

Op dit moment ben ik aan het overwegen om mijn huidige abo bij KPN te verlengen maar dan wel met een nieuw toestel (huidig toestel dateert uit 2020 uit mijn hoofd gezegd). Bij het nieuwe toestel is het mogelijk om een e-Sim te nemen en zover ik begrepen heb kan je hierbij ook de DUO-sim functionaliteit gebruiken.

Ik heb in het verleden al een DUO-sim aangevraagd (alhoewel dit toentertijd geen e-sim betrof) alleen weet ik even niet waar mijn tweede simkaart is gebleven (iets met netjes opbergen maar tussendoor een verhuizing hebben en tijdelijk weer iets kwijt zijn).

Mijn vraag voor nu: als ik een nieuw mobiel bestel + nieuwe abo (met eigen nummer behoud) waarbij ook een e-sim inbegrepen zit, kan ik dan de huidige sim in mijn huidige toestel blijven gebruiken alsmede mijn nieuwe toestel waarbij straks de e-sim op geïnstalleerd staat onder het concept van Duo-sim? (Ik weet dat dit niet tegelijkertijd werkt maar ik bedoel het ook voor gebruik als back-up toestel afwisselend als ik weer op reis ben bijv.)?

Toestel op dit moment: OnePlus 8 pro
Toestel op het oog: OnePlus 13

Dank alvast.

mvg. Niels

Beste antwoord door RBxx

Nee ​@NielsvanB , dat kan niet. Zie het e-sim topic in de Kennisbank

Kan e-sim ook met duo-sim?

Nee. Duo-sim is de mogelijkheid dat je voor 1 aansluiting 2 simkaarten hebt voor 2 verschillende toestellen. Je kunt beide toestellen dan niet tegelijkertijd gebruiken. Het is niet mogelijk om 1 of beide van die duo-simkaarten om te zetten naar e-sim. Duo-sim kan alleen met fysieke simkaarten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 22, 2025

Nee ​@NielsvanB , dat kan niet. Zie het e-sim topic in de Kennisbank

Kan e-sim ook met duo-sim?

Nee. Duo-sim is de mogelijkheid dat je voor 1 aansluiting 2 simkaarten hebt voor 2 verschillende toestellen. Je kunt beide toestellen dan niet tegelijkertijd gebruiken. Het is niet mogelijk om 1 of beide van die duo-simkaarten om te zetten naar e-sim. Duo-sim kan alleen met fysieke simkaarten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Dank voor het snelle antwoord. 
Had hier overheen gelezen.
Maar dan weet ik voor nu voldoende :)

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Wellicht nog een aanvullende vraag:

Als ik nu een nieuw toestel bestel met een nieuwe fysieke simkaart, kan deze dan gebruikt worden als DUO simkaart met de simkaart in mijn huidige toestel?

Of dien ik echt de oude (tweede) fysieke simkaart op te zoeken welke ik in het verleden heb ontvangen voor de DUO-sim functionaliteit? 

mvg.

• January 22, 2025

Wellicht nog een aanvullende vraag:

Als ik nu een nieuw toestel bestel met een nieuwe fysieke simkaart, kan deze dan gebruikt worden als DUO simkaart met de simkaart in mijn huidige toestel?

Als je verlengt met nieuw toestel krijg je helemaal geen nieuwe simkaart.

Als je een nieuwe simkaart aanvraagt vervalt de oude.

Of dien ik echt de oude (tweede) fysieke simkaart op te zoeken welke ik in het verleden heb ontvangen voor de DUO-sim functionaliteit? 

Ja.

Of je moet gewoon een nieuwe DUO simkaart(en) aanvragen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 22, 2025

Nee ​@NielsvanB , die moet je als set aanvragen → Simkaart aanvragen of vervangen | KPN.com

Of nog even goed gaan zoeken …. 😉

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Oké allebei bedankt :)

Ik ga eerst nog even zoeken en anders vraag ik binnenkort wel een nieuwe set aan! 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 22, 2025

Bij de KPN-winkel kun je je enkelvoudige simkaart meteen omruilen voor een duo-sim en bellend de deur uitgaan. Je weet natuurlijk al dat je beide kaarten niet tegelijk kunt gebruiken, het is of de een of de ander ​@NielsvanBÂ