Skip to main content
Vraag

Nieuwe e-sim geeft geen netwerk

• September 23, 2025
  • 2 reacties
  • 96 keer bekeken

Hoi, sinds een aantal dagen viel vaak mijn mobiele data uit, en ging het uitzetten van de wifi niet meer automatisch over op mobiele data. Hiervoor moest ik soms 1/2/3 keer mijn mobiel opnieuw opstarten voordat die em weer te pakken kreeg.

Ik besloot toen vandaag om de e-sim te installeren. Dit ging al niet via de KPN app omdat die telkens een "Oeps, er is iets misgegaan" gaf bij het installeren dus probeerde ik het via de website. Dit lukte toen wel en mijn plastic simkaart is nu uitgeschakeld en e-sim geïnstalleerd.

Echter, mijn nieuwe e-sim geeft geen netwerk. Misschien voor 1 minuut in het begin, maar geen mobiele data, mobiel toen opnieuw opgestart en sindsdien heb ik helemaal geen netwerk verbinding meer en kan dus ook KPN niet bellen of niet eens meer inloggen want ik kan geen verificatie codes ontvangen.

Ik ben in de EU maar buiten Nederland en ik heb geen idee hoe ik KPN kan benaderen om een simkaart op te sturen naar mijn adres hier. Ik kan niet met ze chatten want AI, bellen, want geen netwerk, of ander iemands telefoon gebruiken.

Enig idee waarom e-sim maar niet werkt? Alles staat aan, e-sim enabled, APN's geselecteerd. Gewoon geen bereik, terwijl ik dat met m'n plastic simkaart wel had (naast het uitvallen probleem) dus aan het gebied waar ik zit ligt het niet.

KPN app geeft vraagt wel ik em nog wil installeren dus mssn daar ook iets fout gegaan, maar bij simkaarten geeft ide app wel gewoon aan dat het een eSIM is. Ik snap het niet meer.

Eigenlijk wil ik gewoon een plastic simkaart toegestuurd krijgen, maar om er een aan te vragen heb je een mobiele verificatie code nodig...

Alvast bedankt!

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2025

Ben je al bij een kpn winkel geweest? Dan is het het snelst opgelost. Eventueel ook met fysieke simkaart. 

Het klinkt wel of er meer aan de hand is namelijk. In de winkel kunnen ze het direct nalopen in je toestel. 

kpn.com/winkel

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Nikkib70, ik lees dat je er niet uit komt met installeren van jouw e-sim. We denken hier in de community graag met je mee.

Ik begrijp dat je in de EU maar niet in Nederland bent. Anders had ik gezegd, volg de tip van Peter, want dat is inderdaad een goede manier van hulp. Maar ik vermoed dat dat lastig wordt. Ben je binnenkort wel weer in Nederland of ben je voorlopig nog weg?

Mijn advies is anders eerst om ons e-sim artikel door te nemen. Daarin vind je tips voor het activeren en extra tips voor als het niet lukt. Check ook even of je toestel geschikt is. Ik ben benieuwd of het daarmee lukt: