Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben laatst overgestapt naar KPN met nummerbehoud. Alles is bevestigd door KPN, ik heb een SIM kaart ontvangen en geactiveerd, maar kan niet bellen of sms’en. Heb mijn telefoon nu 4x opnieuw opgestart, hij staat niet op vliegtuigstand, in mijnKPN staat alles op ok en geactiveerd. Als ik bel krijg ik de melding ‘Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld’. Kan KPN telefonisch niet bereiken. Wat kan ik doen om mijn telefoon werkend te krijgen? Help!

 

@Arli 

je zou het kunnen proberen via de chat hie onder de link

https://assistent.kpn.com/?skill=default


Hallo @Arli 

Was de overstapdatum al aangebroken? Doet de simkaart van de oude provider het wellicht nog?

Bij een overstap met nummerbehoud stemt KPN met de oude provider af wanneer het nummer vrij is om over te nemen. Hierbij word ook rekening gehouden met jouw opzegtermijn van 1 maand bij de oude provider. Tot die tijd loopt jouw abonnement bij de oude provider door.


Nummerbehoud was wel goedgekeurd. Ik heb nu de oude sim kaart er weer in gezet. Hiermee kan ik nog wel bellen. Ik ga nu maar afwachten tot wanneer deze nog werkt. Moet ik bij het opnieuw wisselen van de SIM kaart deze ook weer opnieuw activeren en zo ja, werkt de eerste activatiecode dan nog een keer?


Nummerbehoud was wel goedgekeurd. Ik heb nu de oude sim kaart er weer in gezet. Hiermee kan ik nog wel bellen. Ik ga nu maar afwachten tot wanneer deze nog werkt. 

 

Duidelijk @Arli , dat kan alleen betekenen dat de overstapdatum nog niet is bereikt.

Daarom is het nummer nog niet overgedragen en is jouw abonnement nog actief bij de oude provider. Bewaar de KPN simkaart voorlopig. Opnieuw activeren is niet nodig. 

Als het goed is heb je een e-mail ontvangen “Uw aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd".
Dat was nadat je de sms JA naar 6688 hebt gestuurd, waarmee je de aanvraag bevestigde.

In die mail staat de datum van overzetten: “Uw mobiele nummer zetten wij over op DD-MM-JJJJ".

De overstap vindt plaats tussen 11 en 16 uur op die dag. Wacht totdat de oude sim geen bereik meer heeft en vervang dan de simkaart van de oude provider door de KPN simkaart en start de telefoon weer op. Dan is het nummer overgedragen en begint jouw abonnement bij KPN.


Reageer