4 maanden geleden heb ik een nieuwe iPhone 15 Pro gekocht via KPN Zakelijk. Sinds 2 maanden wordt dit toestel warm en loopt de batterij binnen 4 uur leeg. Al mijn instellingen staan energiezuinig ingesteld en ik ben een light user van de telefoon.
Het toestel is één keer door Reconext onderzocht - nadat ik hem had gereset en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Na twee weken kreeg ik hem terug met de mededeling dat er geen hardware fouten zijn gevonden en het advies om een kale installatie - dus geen oude backup - te doen. Dat opgevolgd. De problemen waren direct weer terug: warm en binnen 4 uur batterij leeg.
Wederom bellen met Reconext. Ik moest mijn toestel weer kaal inleveren. Daarbij vertelde men dat de afspraken met KPN zijn, dat mijn toestel drie keer een hardware reparatie moet hebben ondergaan zonder oplossing voordat men een omwisseling van een toestel overweegt. O ja, deze drie hardware reparaties moeten binnen 12 weken zijn uitgevoerd, anders vervalt die optie.
Toen ben ik mijn heil gaan zoeken bij Apple. Apple Senior Support heeft mijn telefoon uitgelezen en screendumps gemaakt van een snel leeglopende batterijstatus zonder dat er apps draaien. Zij hebben helaas met een vluchtige analyse niks kunnen vinden en adviseren om hem in te leveren bij een Apple Store. Helaas heeft Apple geen vervangend toestel service wat Reconext bij zakelijke klanten wel biedt.
Maar een zakelijke klant zonder telefoon is lastig zaken doen, dus dat is geen optie. Tenzij ik zelf een nieuw toestel koop.
Ik vermoed dat er een iOS fout loopt, maar weet niet of KPN mij kan helpen als ik mijn toestel weer kaal moet terug inleveren. Beste KPN, wat adviseren jullie mij te doen?
Beste community, wie heeft ook dergelijke problemen (gehad) en wat adviseren jullie?