Skip to main content

Hallo,

Ik heb mijn nieuwe iphone 15 ontvangen en alles overgezet van mijn oude iphone, ik gebruik mijn bestaande abonnement bij kpn en kan nu niet meer bellen of gebeld worden. ik heb geen simkaart ontvangen. kan iemand mij adviseren

 

U zet toch gewoon de simkaart van het oude toestel over? Werkt dat niet?


U zet toch gewoon de simkaart van het oude toestel over? Werkt dat niet?

Nee dat werkt niet


Nee dat werkt niet

Waarom werkt dat niet? Is die te groot? 


Hoi @gelderland media, welkom! Als jij verder niets aan je abonnement hebt veranderd, dan kun je de huidige simkaart gebruiken in je nieuwe telefoon en moet dat werken. Je geeft aan:

U zet toch gewoon de simkaart van het oude toestel over? Werkt dat niet?

Nee dat werkt niet

Bedoel je daarmee dat de simkaart niet past? Of past die wel maar werkt het met de simkaart erin niet?

 

In het eerste geval, kijk of je de simkaart kunt verkleinen. Veel simkaarten zijn 3-in-1 qua formaat tegenwoordig. Dan kun je steeds het kleinere formaatje eruit duwen. Als jouw simkaart er niet zo een is, dan kun je het beste een nieuwe simkaart aanvragen. Hoe je dat doet lees je hier:

 

Als de simkaart wel past, maar het werkt alsnog niet, kun je daar wat meer over vertellen? Zie je meldingen op of bovenaan je scherm? Wat gebeurt er als je probeert te bellen?


Beste allemaal, bedank voor jullie hulp en tips, fout lag bij kpn… alles werkt nu zoals het hoort. Goed weekend allemaal, groet Silvio 


Beste allemaal, bedank voor jullie hulp en tips, fout lag bij kpn… alles werkt nu zoals het hoort. Goed weekend allemaal, groet Silvio 

 

Goed om te horen, Silvio! Wat was er uiteindelijk aan de hand? Nuttig om te weten, ook voor latere klanten die dit topic tegenkomen :)