Skip to main content
Vraag

Nieuwe klant: gisteren mijn simkaart geactiveerd maar nog geen actieve verbinding?

• May 28, 2026
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik heb gisteren nieuwe sim kaart geactiveerd en heb nu geen internet.  
kan ook niet bellen zoals via gsm en huis telefoon

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2026

Is je abonnement al in gegaan? Als je met nummerbehoud overstapt is er altijd nog de maand opzegtijd bij de oude provider. Pas daarná kan kpn je nummer overnemen en is de kaart bruikbaar. En gaat je abonnement echt lopen.

Er zit dan altijd eerst een tijdelijk nummer op, maar dat is geblokkeerd om hoge kosten te voorkomen. 

Gebruik tot die tijd de simkaart van je oude provider om bereikbaar te zijn en te kunnen bellen met je vertrouwde nummer.

Heb je wel een abonnement met een nieuw nummer dan zou het wel moeten werken. Als het goed is kun je wel de kpn klantenservice via 1200 moeten kunnen bellen. Anders even met de huis telefoon naar 0800-0402 bellen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 28, 2026

hoi. Ik jeb alles geprobeerd. En ben sinds 27 mei over naar Kpn. Daar heb ik een sms van gehad.  Bij mobiele data staat kpn er niet bij.  
mijn prive nummer werkt ook niet 

het zou wel fijn om te kunnen chatten metceeb medewerker dan alleen de optie u wordt gebeld te krijgen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2026

Chatten bestaat al vele jaren niet meer. Uiterst inefficiënt. 

Het kan wel via sociale media. 

Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.

En na een bezoek aan de winkel loop je bellend de winkel uit. Mits je nummer overgenomen kan worden. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Miriaml. Leuk dat je bent overgestapt naar KPN met je mobiel nummer! Dan is het ook wel zo fijn dat gelijk alles werkt. 

Nu begrijp ik dat je wel een SMS hebt gehad dat je nummer is overgezet, dus daaruit kan ik concluderen dat je wel een verbinding hebt met het KPN netwerk. De simactivatie lijkt dus goed te zijn gegaan. Wel vreemd dat je dan nog niet kunt bellen en internetten. 

Wat dan vaak wil helpen is om een reset te doen van de netwerkinstellingen. Daar heeft Communitylid ​@Michel.uit.Arnhem een mooie instructie voor gemaakt, dus die pak ik er even bij: 

Het beste kun je in dit soort situaties de netwerkinstellingen van je smartphone resetten.
Hiermee haal je veel fouten weg, en laat je smartphone de juiste netwerkinstellingen weer terug vanuit het mobiele netwerk.

Hieronder staan de stappenplannen.

Heb je een Android smartphone:

• Open de Instellingen-app.
  • Zoek naar SysteemAlgemeen beheer of Netwerk en internet.
  • Tik op Resetten of Resetopties.
  • Bevestig door op Instellingen resetten te tikken
  • Kies Netwerkinstellingen resetten (vaak "Wifi, mobiel en Bluetooth resetten").

Heb je een iPhone van Apple:

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op 'Algemeen'.
  3. Scroll naar beneden en tik op 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in'.
  4. Kies de optie 'Herstel netwerkinstellingen'.
  5. Voer je toegangscode in en bevestig de actie
  6. Tik op 'Stel opnieuw in'.

Als je dit hebt gedaan, probeer dan een willekeurig telefoonnummer te bellen, en laat een ander jouw bellen, om zo te testen of alles weer werk zoals zou moeten.

Belangrijk: U moet na het resetten opnieuw verbinding maken met je WiFi netwerk, hierbij heb je het wachtwoord van je WiFi netwerk nodig.

Laat vervolgens even weten, of alles nu het resetten weer werk.

Laat maar weten of dit heeft geholpen. Zo niet, dan kun je het beste contact leggen met onze telefonische helpdesk via een terugbelafspraak. Kun je niet een telefoon lenen van iemand, dan heb je nog de opties die ​@PeterG hierboven geeft. Hopelijk kom je zo verder! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 29, 2026

Het lukt nog steeds niet.  Ik probeer morgen wel te bellen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Kun je inmiddels volledig van je abonnement gebruik maken ​@Miriaml ?