Skip to main content

Nieuwe mobiel (via KPN gekocht) is geblokkeerd en niemand kan deze deblokkeren. Help?

 

Hi Mobieliny, welkom hier. 

Voor de duidelijkheid, bedoel je dat je mobiel is vergrendeld en dat je niet in je telefoon kunt komen? Of bedoel je dat de simkaart is geblokkeerd en dat je niet meer kunt bellen. Om wat voor toestel gaat het precies?

Ik hoor graag van je. 


Het is een Galaxy S21 FE 5G, ongeveer 4 maanden geleden 2 nieuwe toestellen gekocht. Vanwege drukte heb ik toen gedacht, dat is een twee drie klaar, wel mijn SIM kaart erin gedaan. Maar ik kreeg het toestel niet aan de praat. SIM kaart eruit gehaald en sindsdien gebruik ik weer mijn Galaxy A51.

Nu zegt het nieuwe toestel : uw wachtwoord bevat ten minste 4 tekens, waaronder ten minste 1 letter.

Terwijl mijn wachtwoord uit 4 cijfers bestaat.

Alvast dank


Duidelijk. Het lijkt erop dat er op je toestel zelf een wachtwoord zit. Probeer dan onderstaande stappen, dan wordt het toestel helemaal gereset en gewist. 

Sluit je telefoon af en wacht een paar seconden. Houd de knoppen Volume Down en Power ingedrukt tot dat je het Android logo ziet. Wacht een paar seconden. Navigeer met de volumeknoppen naar Wipe data/factory reset en bevestig met de Power knop.


Helaas.  ik en een paar andere mensen hebben het geprobeerd, maar het functioneert niet. Ook in de KPN winkel geweest, maar daar zeiden ze mij dat het helemaal niet mogelijk is om te ontgrendelen. Ik moet een nieuwe kopen. Hij had wel wat adresjes en daar doen ze dat wel voor 200 euro. Dit is een nieuw mobiel. Wat kan ik nog meer doen?


Helaas.  ik en een paar andere mensen hebben het geprobeerd, maar het functioneert niet. Ook in de KPN winkel geweest, maar daar zeiden ze mij dat het helemaal niet mogelijk is om te ontgrendelen. Ik moet een nieuwe kopen. Hij had wel wat adresjes en daar doen ze dat wel voor 200 euro. Dit is een nieuw mobiel. Wat kan ik nog meer doen?

Hallo @Mobieliny de helpdesk van Samsung even raadplegen of bellen.

 

 


Okay dank, ga ik dat proberen.

 


Okay dank, ga ik dat proberen.

 

Hallo @Mobieliny graag gedaan en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Goedenmiddag.

Inmiddels 1 maand later en kan ik nog steeds niet mijn nieuwe mobiel gebruiken.

Bij de helpdesk heb ik met verschillende medewerkers gesproken, maar ze vertellen mij allemaal dat het niet mogelijk is. Zoals het er nu uitziet heb ik dus meer dan 400 euro weggegooid. Of moet ik naar  een of andere vage winkel of mensen die me voor 250 euro willen helpen. En dan dat al mijn gegevens op straat liggen.

Heeft er nog iemand een idee hoe of wat? 

 


Hallo @Mobieliny 

 

Hier kan je diverse mogelijkheden vinden om in het toestel te komen:

https://unlockjournal.com/samsung-galaxy-s21-5g/

Hopelijk werkt er daar 1 van.


Hoi.

Ik ga het proberen. Je hoort weer van me.

Dank


Zo te horen is dit dan toch een kwestie van garantie. Heb jij het toestel bij ons gekocht? Dan adviseer ik je om dit in de winkel in te leveren, vergeet de factuur/bon niet mee te nemen. Heb je het ergens anders gekocht? Dan kun je daar aankloppen. Op nieuwe toestellen heb je namelijk 24 maanden garantie. 


Inmiddels ben ik 14 maanden verder en mijn mobiel nieuwe mobiel heb ik nog steeds niet aan de praat.  Ik heb geprobeerd via de aangeleverde link de juiste oplossing te vinden. Helaas een harde Factory reset doet het niet. Hoe nu verder?

Hoor het graag.

 


Ik haak even in.... Je koopt een telefoon bij een winkel in dit geval kpn. Je zet hem aan en komt er achter dat er een wachtwoord op zit. Dan breng je hem toch terug naar de winkel?


@Mobieliny 

Gaat het om de Google Activation Lock, en dat je de inloggegevens nodig hebt van een vorige gebruiker?

In dit geval kan je gewoon bij een Samsung dealer terecht met je aankoop bewijs, die de software er opnieuw opzet. 

Laadt anders eens zien wat het gevraagd wordt. Fotos kunnen helpen.

 


@Mobieliny

Gaat het om de Google Activation Lock, en dat je de inloggegevens nodig hebt van een vorige gebruiker?

In dit geval kan je gewoon bij een Samsung dealer terecht met je aankoop bewijs, die de software er opnieuw opzet. 

Laadt anders eens zien wat het gevraagd wordt. Fotos kunnen helpen.

 

Als dat zo is is het ook geen nieuw toestel, dan zou ik hem zelf niet willen hebben.


@Mobieliny

Gaat het om de Google Activation Lock, en dat je de inloggegevens nodig hebt van een vorige gebruiker?

In dit geval kan je gewoon bij een Samsung dealer terecht met je aankoop bewijs, die de software er opnieuw opzet. 

Laadt anders eens zien wat het gevraagd wordt. Fotos kunnen helpen.

 

Als dat zo is is het ook geen nieuw toestel, dan zou ik hem zelf niet willen hebben.

Na veertien maanden inruilen?


Ja dat kan nu niet meer... Als ik een product koop en er achter kom dat het stuk is of niet werkt zal ik hem direct willen ruilen.


Ja, inderdaad. Opmerkelijk dat @Mobieliny blijkbaar weinig haast heeft.


Toestel heb ik bij KPN aangeschaft (twee stuks zelfs)  

Ik ben toen tot december vorig jaar bezig geweest om het toestel aan de praat te krijgen, maar KPN wees naar Samsung en Samsung wees naar KPN.

Van januarie 2023 tot 1 augustyus heb ik in het buitenland gewerkt en mijn oude toestel gebruikt. Nu weer terug in Nederland wil ik graag gebruik maken van de telefoon S21  5G.

 


U heeft zaken gedaan met KPN dus daar moet er naar een oplossing gekeken worden. Maar ik ben bang dat 14 maanden iets te lang is voor garantie. 


Laat anders eens een foto zien van dat wachtwoordscherm. Dan weten we in ieder geval waar we over praten.

 


Zorg dat de telefoon aan de lader in het stopcontact zit. Leeg krijg je 'm zeker niet aan.

Start ie dan nog niet op doe dan eens dit terwijl ie op stroom staat.

https://www.samsung.com/nl/samsung-and-you/android-wachtwoord-resetten/

 


Duidelijk. Het lijkt erop dat er op je toestel zelf een wachtwoord zit. Probeer dan onderstaande stappen, dan wordt het toestel helemaal gereset en gewist. 

Sluit je telefoon af en wacht een paar seconden. Houd de knoppen Volume Down en Power ingedrukt tot dat je het Android logo ziet. Wacht een paar seconden. Navigeer met de volumeknoppen naar Wipe data/factory reset en bevestig met de Power knop.

Dit advies klopt volgens mij niet. Een factory reset doe je als de telefoon uitstaat door volume knop up en power knop tegelijkertijd in te drukken tot je een overzicht (Android recovery mode) ziet met ook wipe cache/factory reset. Daarna met volume knop wipe cache/ factory reset selecteren. Gevolgd door volume knop. Daarna start de telefoon opnieuw op en zul je hem compleet weer kunnen instellen.

 

 


Allen bedankt voor jullie input.

Ik heb inmiddels met KPN contact gehad.  De "defecte” mobiel zojuist opgestuurd naar KPN.

Zijn gaan onderzoeken wat er met deze mobiel niet goed gaat.

Ik houd jullie op de hoogte, wat de uitkomst is.

Nogmaals dank.