Skip to main content

Nieuwe simkaart besteld voor mijn dochter en de mobiele data doet het nog niet. Alles gedaan. Geactiveerd 5x aan uit etc. Geen service staat er.

Met de wifi doet alles het en staat er KPN.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Wilfriedhuis 

Welkom op het forum van KPN.

Mijn eerste vraag die bij mij naar boven komt is: staat Mobiele Data wel aan in de smartphone van je dochter?
Dit kun je vinden binnen de instellingen van het toestel, bij mobiele netwerken of netwerkinstellingen.
Want als mobiele data uitstaat, dan kan er geen gebruik gemaakt worden van 4G of 5G netwerk van KPN, deze optie moet dus aanstaan.

Kan je dochter wel gewoon bellen en gebeld worden?
Of is dat ook niet mogelijk?

Ik hoor het graag van je.


Mobiele data staat aan. Bellen kan alleen als wifi is ingeschakeld.


Hoi @Wilfriedhuis , waarom heb je een nieuwe simkaart besteld? Was dat ivm een nieuw abonnement of omdat een eerdere simkaart defect was?


Mobiele data staat aan. Bellen kan alleen als wifi is ingeschakeld.

 

Hoi @Wilfriedhuis 

Dank voor je antwoord.

Vreemde situatie, want je dochter kan dus alleen bellen en internetten via jullie WiFi netwerk, maar niet via het mobiele netwerk van KPN zelf.

Welke merk smartphone heeft je dochter? 
En welk model?

Heb je wel bereik van het mobiele netwerk van KPN?
Heb je streepjes bij 4G of 5G (bij de meeste smartphones is dat rechtsboven)?

Daarnaast sluit ik mij aan bij de gestelde vragen van mede forumlid @RBxx .
Geef ook daar nog even een antwoord op, zodat we een goed beeld krijgen van het mogelijke probleem.

 

 


Ik zie geen streepjes. Nieuwe simkaart besteld om uit te sluiten dat oude stuk is. Toestel is Samsung S21FE


Wat is het resultaat als je een werkende simkaart (bijvoorbeeld jouw eigen simkaart) in de Samsung S21FE plaatst? Werkt jouw dochters simkaart wel/niet in jouw toestel?

Voor directe hulp is bellen met 0800-0402 een snellere optie dan hier op het forum mogelijk is. Of je gaat naar een KPN winkel. Dan kan samen met de medewerker een oplossing gezocht worden.


Hi @Wilfriedhuis

Je geeft aan dat er een nieuwe simkaart besteld is om uit te sluiten dat deze stuk is, en dat zou maar zo eens kunnen natuurlijk. De simkaart wordt binnen 2 werkdagen bezorgd, dus jullie weten nog niet direct of een nieuwe simkaart de problemen zal verhelpen.

Daarom ben ik wel benieuwd naar een antwoord op de vragen van @RBxx:

Wat is het resultaat als je een werkende simkaart (bijvoorbeeld jouw eigen simkaart) in de Samsung S21FE plaatst? Werkt jouw dochters simkaart wel/niet in jouw toestel?

 


Reageer