Skip to main content

Ik zit op het moment in het buitenland en mijn mobiel heeft het plotseling begeven.

Om ervoor te zorgen dat ik wel bereikbaar ben en mijn weg door het land kan vinden, heb ik een nieuwe telefoon aangeschaft en daar mijn KPN simkaart in geplaatst. Echter, mijn mobiel geeft aan dat de simkaart "Network locked” is, en ik weet niet wat ik hiermee kan doen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Jouw nieuwe telefoon is alleen toegelaten voor bepaalde providers (Provider Lock of Network Lock). In Nederland is SimLock of ProviderLock sinds lange niet meer van toepassing, maar waarschijnlijk nog in buitenland. Ik denk dat je moet een lokaal prepaid simkaart kopen om te gebruiken.


Hoi @Job Römer 

Welkom op de community van KPN.

Even enkele vragen aan jouw, om een goed en duidelijk beeld te krijgen.

> Wat is het merk van jouw nieuwe smartphone?
> Over welk model hebben we het dan?
> Waar heb je deze nieuwe smartphone gekocht? (fysieke winkel / online)
> Heb je al een simkaart van een andere provider in het toestel gedaan?
> Zo ja, krijg je dan dezelfde melding te zien?

De simlock is (zoals mede forumlid @TDN al aangaf) is al vele jaren geleden compleet afgeschaft binnen Nederland, en alle huidige toestelen op de markt zijn allemaal simlock vrij.
Waardoor het extra vreemd is, dat jij deze melding te zien krijgt.

Ik zie je antwoorden graag tegemoet.


Bedankt voor de reacties @TDN en @Michel.uit.Arnhem!
Ik zal de vragen beantwoorden:

  • Mijn nieuwe Smartphone is een Samsung Galaxy A21 SVC49.
  • Ik heb hem tweedehands gekocht in een fysieke winkel, al was het een tweedehands winkel. Ik weet niet precies welke "carrier” op deze telefoon van toepassing is.
  • Ik heb geen andere simkaart geprobeerd, dus kan geen melding krijgen.

Ik zit overigens ook in land buiten Europa, waar de simlock dus blijkbaar nog bestaat. Hopelijk heb ik de vragen voldoende beantwoord.

 


@Job Römer Zonder carrier kan je meestal een telefoon niet unlocken. Je heb meestal IMEI / Provider / Land nodig om een unlock key te genereren. Op een lokaal markt / bazaar kan je misschien jouw telefoon laten unlocken, indien man fysieke toegang tot telefoon heeft, kan man soms ook unlocken zonder provider te weten.


Hoi @Job Römer 

Hartelijk dank voor je snelle reactie terug.

De Samsung Galaxy A21 is een model dat voornamelijk in Amerika (USA) werd verkocht, door en bij de Amerikaanse providers.
Het model wat je nu tweedehands hebt gekocht, is een model uit 2020, en kent twee modellen.

> Model SM-A215U met simlock
> Model SM-A215U1 zonder simlock

Ben je momenteel toevallig in Amerika?
En heb je ook daar deze tweedehands Galaxy A21 gekocht?

Mocht je inderdaad de Samsung Galaxy A21 - Model SM-A21U in je bezit hebben, dan kan alleen de Amerikaanse provider die jouw samsung heeft verkocht toen hij nog nieuw was, jouw de unlockcode geven. 
KPN kan jouw daar niet aan helpen!

Het is dus belangrijk om te achterhalen welke provider dat is.
Vaak werd de naam en/of het logo van de betreffende provider op het toestel gezet.

 

 


Ah, oké. Erg bedankt @Michel.uit.Arnhem en @TDN! Ik ga proberen te achterhalen welke provider deze telefoon heeft en ga van daar uit verder. Nogmaals bedankt!


Ah, oké. Erg bedankt @Michel.uit.Arnhem en @TDN! Ik ga proberen te achterhalen welke provider deze telefoon heeft en ga van daar uit verder. Nogmaals bedankt!

Hoi @Job Römer 

Ik heb je heel graag geholpen.

En als extra tip 💡vanuit mijn kant: 
Mocht je niet kunnen achterhalen welke Amerikaanse provider het toestel heeft verkocht, ga dan terug naar de winkel waar je de Samsung Galaxy A21 hebt gekocht, en vraag of je hem mag omruilen voor een toestel zonder simlock.
Vertel daar dan bij, dat je anders geen gebruik van het toestel kunt maken met je Nederlandse simkaart van KPN.


Reageer