Skip to main content

Vorige week heb ik het pakketje waarin een nieuwe Samsung Flip 5 zou moeten zitten opgehaald bij een PostNL punt, maar bij thuiskomst bleken er porseleinen knoppen in het doosje te zitten. Na telefonisch contact met KPN ontving ik van PostNL een formuliertje om melding te maken van de vermissing, dat heb ik direct ingevuld en terug gemaild tezamen met de gevraagde foto's. Het lijkt me duidelijk dat de PostNL pakketbezorger de telefoon achterover gedrukt heeft. Kijk maar op Marktplaats waar tientallen nieuwe toestellen in gesealde en dus ongeopende doosjes worden aangeboden.

Hoe dan ook, wat nu? Volgens KPN moet ik wachten tot het onderzoek van PostNL is afgerond. Dat kan 30 dagen duren maar ik heb niet voor niets een nieuwe telefoon besteld, ik heb echt een nieuw toestel nodig. Dus ik wil graag een nieuw toestel afhalen en direct afrekenen in een KPN winkel, dat kan echter niet volgens de KPN medewerker. Maar, waarom niet...?? Zo ben ik de dupe van zowel de KPN als de PostNL protocollen. Elders een los toestel kopen is uiteraard veel duurder. Ik moet op zakenreis met een betrouwbare telefoon maar ik krijg van KPN geen medewerking om dit nu op te lossen.

Elders een los toestel kopen is uiteraard veel duurder

Hallo @Edgar S. in de regel is KPN juist veel duurder met de aanschaf van een los toestel, omdat het voor KPN maar ‘bijvangst’ is en geen core-business. Verder heeft KPN de ‘duurdere’ toestellen niet eens in voorraad i.v.m. risico van overvallen en diefstal.

Ik denk dat je bij iedere telefoonboer op de hoek goedkoper uit bent en zij werken ook vaak samen met KPN.

Dus je bent niet aan een KPN-winkel gebonden.

 


Beste Jan,

In combinatie met het abonnement is het toestel juist bij KPN goedkoper. En uiteraard heb ik al online gezocht naar hetzelfde toestel tegen een vergelijkbare prijs, dus mijn opmerking was niet uit de lucht gegrepen.


Beste Jan,

In combinatie met het abonnement is het toestel juist bij KPN goedkoper. En uiteraard heb ik al online gezocht naar hetzelfde toestel tegen een vergelijkbare prijs, dus mijn opmerking was niet uit de lucht gegrepen.

Bij een combinatie sim-toestel kan het inderdaad anders liggen.


Hallo @Edgar S., welkom op het KPN Forum!

Balen zeg, dat jouw nieuwe telefoon vermist is geraakt bij bezorging. Ik begrijp dat er al een onderzoek gestart is. Ik snap dat je graag jouw nieuwe toestel zo snel mogelijk ontvangt. Maar op dit moment kunnen wij dan ook niet meer dan de uitkomst van dit onderzoek afwachten.


Ik betaal liever iets meer en loop er zo de winkel mee uit. Voor toestellen boven 650 ( klopt dat Denise? ) werkt dat in een kpn winkel niet. Die gaan alsnog over de post…

Maar ja, ik ga lokaal. We hebben hier een prima telefoon winkel ( Optie #1).


Ik betaal liever iets meer en loop er zo de winkel mee uit. Voor toestellen boven 650 ( klopt dat Denise? ) werkt dat in een kpn winkel niet. Die gaan alsnog over de post…

Dit klopt inderdaad!


Ik kreeg vandaag  ook een nieuwe telefoon maar dat is door de post.nl bezorger verplaatst naar morgen  bij een post.nl punt want ze hadden me gemist  nee hoor niet gemist hij is gewoon niet aan de deur geweest  we wachten af  en duimen dat de telefoon er wel in zit hier  pffff 


Hallo  ik had al een vermoeden dat het op zondag de leverdag mis zou gaan 

 

En ja hoor pakketje is kwijt   

 

Post.nl is nu een onderzoek gestart samen met kpn   

 

Eerste bezorgen was zondag morgen vanaf 11 uur  wordt aangepast naar  smiddags   en werd daarna aangepast we hebben u gemist  licht bij post.nl punt   dus niet   

 

Gvd  k****ezooi

 

Maar ze zijn er mee bezig god zij dank 


Reageer