Skip to main content
Beantwoord

NOOIT MEER KPN! Zeer slechte service van kpn en een beroerde kwaliteit!

• June 18, 2025
  • 17 reacties
  • 238 keer bekeken

Ik ben nu al een jaar bezig om een iPhone 11 vervangen te krijgen door een iPhone 13 in verband met een niet werkend 4g internet. Ik betaal altijd keurig mijn abonnementskosten maar de tegenprestatie van kpn (een werkend 4g internet) krijgt ik al een jaar niet.

Vorig jaar melding gemaakt en begin november 2024 een track&trace code ontvangen voor de vervangende iPhone. Nooit ontvangen natuurlijk. In januari 2025 hiervan melding gemaakt en men ging er achteraan. Ik heb inmiddels ten minste 20 kpn-medewerkers gesproken. Iedereen belooft het op te lossen en terug te bellen, maar je hoort nooit meer iets. Vorige week een medewerker gesproken die zie dat ik de iPhone 11 nogmaals moest opsturen. Deze wordt dan door kpn getest of hij nog werkt en dan krijg je de vervangende iPhone 13 opgestuurd. Vandaag bleek dat toch weer onjuist want mijn oude telefoon is weer retour gestuurd naar mij. Reconext-kpn gebeld en die medewerker zegt: ja de telefoon werkt en dan stuur ik m weer terug. Als je toch nog problemen ondervind moet je maar weer opnieuw het traject in. Als jou de iPhone 13 beloofd is, heeft de kpn medewerker het niet juist doorgegeven aan Reconext, dus neem maar weer contact opzet kpn. Al een jaar lang kastje muur. Ook via dit forum al meerdere keren melding gemaakt en advies gekregen klacht in te dienen. Ook al meerdere keren klacht ingediend maar niemand bij kpn voelt zich verantwoordelijk of kan het oplossen. Waarschijnlijk ontvangen ze wel de bijdrage van Apple maar steken ze de winst die ze hier mee halen lekker in de zak van de directeur of de aandeelhouders.

Ik raad iedereen aan nooit met kpn in zee te stappen. De prijs is hoger dan bij de concurrenten en je verwacht daar dan ook kwaliteit en service mee, die is juist bedroeven lager dan bij diezelfde concurrenten. Ik ben er klaar mee en zeg al mijn abonnementen op (5 x mobiel en 1 x xs4all internet).

NOOIT MEER KPN!

Beste antwoord door FreddyJ

Inmiddels ben ik teruggebeld door uw collega. De reparatieafdeling zegt niets te kunnen vinden in de telefoon. Toch ervaren wij problemen met het KPN netwerk. Een Odido simkaart van mijn werk geprobeerd en daar hebben we wel internet. 
Het is toch de slager die zijn eigen vlees keurt bij kpn. 
bedankt voor de moeite. Wij gaan op zoek naar een betrouwbare partner. 

17 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 18, 2025

Er staan echt 100e verhalen op dit forum van klanten welke een vervangende iPhone 13 hebben ontvangen. Als dat bij u niet het geval is zullen ze hem hebben doorgemeten en hebben geconstateerd dat het niet aan het probleem ligt bij het KPN haar Netwerk. Dus mogelijk is het toestel wel kapot maar is hij gewoon '’normaal'’ kapot en niet door oorzaak KPN. In dat geval kijken ze of het toestel nog binnen garantie valt (minder dan 2 jaar oud) en dat is dan niet het geval. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 18, 2025

Wat ontzettend zuur dat dit nog steeds niet geregeld is ​@FreddyJ 😕
Vanuit je vorige topics heb ik een beetje een beeld gekregen van de situatie, en ik kijk en denk graag even met je mee. Heb je voor mij nog de betreffende track&trace code? Ik zie verder terug dat er wel een succesvolle omruil geweest is, maar dat zal om 1 van de andere nummers gaan denk ik?

• Auteur
  • Topper
  • June 18, 2025

Hallo Maja, de omruil betreft inderdaad een ander nummer. Track&trace staat ook in jullie systeem (had ik al een keer doorgegeven en daarop is men onderzoek gestart). Heb ik nu even niet paraat. 

@Ik_Combineer. Ik begrijp dat je dat schrijft als kpn monteur, maar volgens kpn en Reconext is niet te achterhalen waar het probleem zit. Daarom heeft kpn ook de deal met Apple: geen gezeur gewoon omruilen. 

Helaas heeft dat ook niets te maken met de slechte service van kpn en het niet terugbellen of oplossen van problemen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 19, 2025

Ik heb hem teruggevonden ​@FreddyJ, tussen de vele notities die jouw dossier inmiddels rijk is. 
Er staat nog een klacht open bij onze klachtenafdeling, en ik heb de collega die jouw klacht op dit moment in behandeling heeft, gevraagd om een update. Hij heeft afgelopen maandag contact gezocht met de reparatiepartij, en het wachten is nu even op een reactie daarop. Ze zijn er in ieder geval nog wel echt mee bezig, en ik ga er dan oom van uit dat we dit echt voor je opgelost gaan krijgen! 

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Goedemiddag Maja,

bedankt voor je bericht. Ik heb gistermiddag nog een collega van je gesproken van XS4ALL die aangaf dat degene die ik vorige week gesproken heb mij uiterlijk vandaag een update zou geven. Tot op nu is dat ook niet gebeurd en gezien alle voorgaande ervaringen geloof ik ook niet dat iemand van kpn mij uit zichzelf zal opbellen om een update te geven of een probleem op te lossen. 

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Update: natuurlijk niet teruggebeld (ondanks belofte uiterlijk vandaag te worden gebeld). 
Hoe kunnen mensen nog trots zijn op zo’n bedrijf?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 19, 2025

Volgens mij is Maja super transparant wat de huidige status van uw klacht is, op dit moment wacht KPN op terugkoppeling van de reparatie partij. Het is dan ook niet zinvol om te bellen met u voordat daar antwoord van is. 

• Auteur
  • Topper
  • June 19, 2025

Beste “Ik_Combineer” je reageert hier op flarden van een klacht/gesprek. Ik denk niet dat je inzage hebt in het dossier dat er ligt vanaf september 2024 en dat deze reacties niet in positieve zin bijdragen. 
Als een collega van je beloofd terug te bellen of erop toe te zien dat de bewuste collega van je terugbelt binnen de afgesproken termijn dan moet je dat gewoon nakomen. Maar het is typisch kpn gedrag om de kop in het zand te steken en te hopen dat het probleem dan wel over waait. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 19, 2025

Hier op het forum krijgt u, zwart op wit, en publiekelijk voor iedereen te lezen, antwoord op de status van uw klacht. Verder staat er dat de afdeling welke er over gaat er mee bezig is en u dus niet is vergeten. Hoe komt u dan bij kop in het zand steken?

Als er dingen niet goed lopen dan is dat uiteraard super vervelend en dan is dat aan KPN om het recht te zetten als het aan hun ligt, maar sommige problemen moeten eerst goed uitgezocht worden voordat het kan worden opgelost. Het is niet helemaal fair om dan hier te zeggen van “hoe kan je trots zijn op je bedrijf” terwijl Maja haar best voor je doet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 20, 2025

Goedemiddag Maja,

bedankt voor je bericht. Ik heb gistermiddag nog een collega van je gesproken van XS4ALL die aangaf dat degene die ik vorige week gesproken heb mij uiterlijk vandaag een update zou geven. Tot op nu is dat ook niet gebeurd en gezien alle voorgaande ervaringen geloof ik ook niet dat iemand van kpn mij uit zichzelf zal opbellen om een update te geven of een probleem op te lossen. 

De collega die de klacht in behandeling heeft, geeft aan dit niet zo door te hebben gegeven aan de XS4all collega die contact heeft opgenomen over jouw situatie, dit is dus niet een belofte geweest vanuit de klachtenafdeling van KPN.

Inmiddels is er terugkoppeling vanuit de reparatiepartij, maar daar is nog niet alles duidelijk mee geworden. Mijn collega van de klachtenafdeling gaat contact met je opnemen zodra het wél allemaal duidelijk is, omdat hij je dan pas meer kan vertellen over de situatie. Je hoort dus echt wat van ons, maar pas op het moment dat we je ook daadwerkelijk iets te vertellen hebben.

• Auteur
  • Topper
  • June 20, 2025

Bedankt voor je update Maja.
Jammer dat de interne communicatie binnen de kpn-stromingen dan niet zo goed lopen. Als buitenstaander (gedupeerde) neem ik waar dat de XS4ALL-medewerkers de verantwoordelijkheid en de klanttevredenheid hoog hebben zitten en de kpn-medewerkers deze belangrijke competenties missen. 
Het vertrouwen dat jij hebt in het terugbellen heb ik inmiddels niet meer. Ik hoop dat je dat kunt voorstellen na bijna een jaar ellende. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 23, 2025

Gezien de situatie snap ik het gebrek aan vertrouwen volledig ​@FreddyJ, je hebt wel echt flinke pech en dingen gaan steeds mis 😕

• Auteur
  • Topper
  • June 25, 2025

Bedankt voor de erkenning Maja. 
Bestaat er binnen kpn geen termijn waarbinnen zaken afgewikkeld dienen te worden? Het lijkt me namelijk niet zo moeilijk: we praten allemaal Nederlands met elkaar, we stellen elkaar de juiste vragen en we hebben weer een casus opgelost. Hoe lang denk je dat ik nog moet wachten (buiten de negen maanden die ik nu al wacht) op een antwoord van je collega?

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • June 26, 2025

Inmiddels ben ik teruggebeld door uw collega. De reparatieafdeling zegt niets te kunnen vinden in de telefoon. Toch ervaren wij problemen met het KPN netwerk. Een Odido simkaart van mijn werk geprobeerd en daar hebben we wel internet. 
Het is toch de slager die zijn eigen vlees keurt bij kpn. 
bedankt voor de moeite. Wij gaan op zoek naar een betrouwbare partner. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 26, 2025

Wat jammer ​@FreddyJ, als het toestel bij het nakijken geen problemen vertoont snap ik dat het niet in aanmerking komt voor het omruilen, maar gek is dat wel. Aangezien je geen problemen ondervindt met de simkaart van je werk, is het wellicht een optie om het toestel voor je werkt te gaan gebruiken?

Ik zie dat mijn collega van de klachtenafdeling wel alles uit de kast heeft getrokken om een andere uitkomst voor elkaar te krijgen, maar zonder resultaat.

• Auteur
  • Topper
  • June 26, 2025

Daarvoor heb ik je collega bedankt. Inmiddels heb ik ook de overstap voor al onze abonnementen geregeld naar een provider die wel overweg kan met de iPhone. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 26, 2025

Ik snap dat helemaal ​@FreddyJ, en hoop dat alles bij je toekomstige provider zonder problemen zal verlopen!