Skip to main content

Ik krijg op mijn mobiel constant de melding van norton safe web over een onveilige site:

 

http://kpn.entitlements.io3.com:443/

 

maar ik heb niks open, geen app van kpn of website. Wat kan dit zijn?

Profiel geupdate


Hallo allemaal, wat vreemd dit! Wanneer krijgen jullie de melding? Zomaar ineens? Of tijdens het gebruik van een bepaalde app, internet o.i.d.? Kan je eens een screenshot plaatsen van de melding? En welke toestellen gebruiken jullie?

Ook ik krijg de meldingen op willekeurige momenten, ook ‘s nachts. Ik heb een iPhone 12 Pro met e-sim.
ik krijg de melding ook alleen op mijn telefoon, niet op een iPad oid. Het lijkt dus echt iets te maken te hebben met de sim of e-sim??


Zelfde probleem. Overigens wel interessant te lezen dat na de aanschaf van e-sim (voor de watch) ik ook deze melding kreeg. De update naar IOS 17 gaf geen melding van Norton dus daar kan het niet aan liggen. Recentelijk de update van Norton op de iphone gedaan maar zodner positief resultaat. 


@StefanSJF, @Diane H, @MarcelKerd en @Mira01 ik heb een ticket richting de technische dienst aangemaakt. Zij zullen binnen 5 werkdagen contact opnemen. Laten jullie nog even weten wat eruit komt?

 

@TdW1968 en @Peter Brom vullen jullie ook vast je forumprofiel aan met je 06-nummer, adres en klantnummer? Ik wacht even de reactie van de technische dienst af op de reeds gemaakte tickets. Indien nodig, kan ik jullie gegevens dan ook doorgeven. 


Ik heb dit probleem ook. Norton meldt voortdurend op mijn iPhone 11 dit bericht: “Onveilig kpn.entitlements.io3.com:443. Wij raden u aan deze site niet te gebruiken.”

Maar ik gebruik die site niet. Wel een Apple watch aan de de iPhone gekoppeld, maar die is niet geconfigureerd als eSim. 

 

Onderstaand een screenshot.

 

 


Er is inmiddels intern een ticket aangemaakt om te kijken waar dit nu precies aan ligt en of wij de partij zijn die dit kunnen verhelpen. Ik zal hier laten weten wat eruit komt!


Zelfde problemen ook al enige tijd op iPhone en AppleWatch. Telefonisch contact gehad met Norton Helpdesk Amsterdam, hebben al veel meer meldingen gehad en gaven aan dat ook bij andere security aanbieders deze meldingen binnenkomen.

 Fout zit dus niet bij hen volgens zegsman en adviseert contact op te nemen met KPN. 

Neem aan dat moderator meeleest ! Graag reactie.


Naar wat ik heb begrepen staat er dus nu een ticket uit om uit te zoeken wat er aan de hand is. Advies voor nu is om op 'negeren' te klikken als dat lukt. Dan stopt de herhaaldelijke melding vanuit Norton. 


Voor zover ik kan zien wordt optie “negeren” niet geboden maar nadat ik gisteren de ONVEILIG melding van Norton wilde wegswipen heb ik mogelijk de “Toegang tot site toestaan” aangeraakt en vanaf dat moment geen meldingen meer gehad. Tot op dit moment geen vreemde acties op iPhone/iPad/Macbook/AppleWatch ondervonden..


Fijn dat er een ticket uit staat. Ik heb hier ook last van. Ik heb Dual Sim op telefoon waarvan een multisim ivm watch


Krijg deze melding als je via de watch app op de iphone naar beheer kpn nl account wil. 
 

{"message":"Unauthorized. Can't decode JWT token","errors":null,"code":"BAD_REQUEST","error_code":null,"key":null}

Krijg deze melding als je via de watch app op de iphone naar beheer kpn nl account wil. 
 

{"message":"Unauthorized. Can't decode JWT token","errors":null,"code":"BAD_REQUEST","error_code":null,"key":null}

Daar heb ik geen last van. Ik wordt gewoon naar de inlogpagina van kpn geleid. 


We hebben helaas momenteel nog geen duidelijkheid, wel hopen we dat de workaround momenteel nog steeds ervoor zorgt dat de melding niet meer wordt weergegeven. Als ik nieuws heb, zal ik het zeker delen. 


is er al enig progress te melden?

 


Ja, sorry voor de late reactie! Ik heb begrepen dat het vorige week opgelost moet zijn doordat er een certificaat is vernieuwd. Ervaar jij nog steeds problemen? Heb je je toestel al eens herstart, @OttoV?


Heb nog steeds last van de melding, heb de telefoon al meerdere keren uit en aan gezet. Heb het idee dat het steeds meer achter elkaar komt de meldingen, soms wel 10 keer achter elkaar. Ook in mijn router word hij nog steeds geblokt en dat is niet met Norton.


Dag Marcia, ook ik heb nog steeds de melding. Het komt in batches. Periode geen last van de melding en plots een aantal achter elkaar. Ook na herstart van de telefoon.

hoop dat dit helpt?


Beste Marcia, ik volg deze thread omdat ik ook last heb. En helaas is het nog niet opgelost. Ik gebruik al langer Norton en kpn. Ik heb een gewone simkaart. Ik krijg de melding veelal thuis, maar ook soms onderweg. Mijn wifi is van Caiway. Hopelijk helpt dit om het snel op te lossen! Bedankt!


Is er ook bekend of de daadwerkelijke url van KPN is? Of in elk geval door KPN gebruikt wordt ergens voor?

http://kpn.entitlements.io3.com:443/

Hoort die URL bij een dienst die gebruikt wordt om esims te registreren of zo? Want dan weten we in elk hebben dat we het veilig kunnen negeren.

De opening post heeft http ervoor staan waar het om port 443 gaat (https). Dus dat is of een typo, of misschien wel de bron van het probleem.


Bedankt voor al jullie reacties! Ik geef nogmaals door dat de problemen niet verholpen lijken. Ook zal ik vragen of er meer duidelijkheid gegeven kan worden over de inhoud. Ik kom er na het weekend bij jullie op terug. 


Beste Marcia,

ik heb sinds deze week ook het probleem. Voor de eerste keer nadat ik een Apple Watch heb aangesloten. Ik heb een normale SIM. Verder gebruik ik al heel lang Norton Safe Web. 
Ik krijg deze alleen op mijn iPhone 11 Pro. Niet op iPad and een 11pro met een Duitse SIM.

Goed voor wat het waard is. 


Ik heb helaas niets meer vernomen, daarom heb ik voor @MarcelKerd en @AppelFlap321 een ticket aangemaakt erover. Zo wordt er opnieuw naar gekeken. 

 

@OttoV, @AliesM en @Andre Keijser vullen jullie ook je forumprofiel aan met je adres, 06-nummer en evt. klantnummer? Als jullie op ‘negeren’ drukken, krijgen jullie de melding dan wéér of blijft ‘ie dan weg?


Dag Marcia, de melding blijft vaak terugkomen helaas. Er is niet specifiek een knop met negeren. Het is wegdrukken of toegang verlenen van de site.


Nee negeren is niet mogelijk. Alléén accepteren of kruisje 

ps nummer ingevuld 


Vanuit de techniek krijg ik de vraag of jullie gebruik maken van TP-Link HOME shield. In dat geval is de vraag of jullie in de router of de TP-link app kunnen kijken wat er geblokkeerd wordt door Home Shield. Herkennen jullie daar de melding: toegang tot http://kpn.entitlements.io3.com geblokkeerd?