Skip to main content

Ik ben binnenkort van plan om van Vodafone over te stappen naar KPN.

Nu zie ik staan dat het mogelijk is om al 120 dagen van te voren al een nummerbehoud aan te vragen.

Mijn vraag is: stel ik neem nú al een nieuw abonnement bij KPN, en mijn huidige contract bij Vodafone loopt per 1 mei af; kan ik dan nú al gebruik maken van van KPN, met een tijdelijk nummer om per 1 mei mijn huidige nummer van Vodafone te gaan gebruiken, of gaat het nieuwe abonnement van KPN dan pas per 1 mei in?

 

Hi @Jimzeel, welkom ons forum.

Je mag inderdaad 120 dagen voor het einde van het contract een aanvraag indienen met nummerbehoud.  Op de dag dat het contract bij jouw huidige provider afloopt, dan gaat het nummer automatisch over naar KPN. Tot die tijd kun je gebruik blijven maken van de diensten van jouw huidige provider. Wel krijg je, indien je kiest voor een toestel bij het abonnement, het toestel eerder in je bezit.

Er wordt bij een overstap een opzegtermijn van een maand gehanteerd door de oude provider. Dat wil zeggen dat als je binnen de laatste maand van het contract zit (of al contractvrij bent), het nummer na deze maand opzegtermijn wordt overgenomen. Dien je de aanvraag met nummerbehoud bijvoorbeeld 120 dagen voor het einde van het contract in, dan gaat het nummer over op het moment dat het contract afloopt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

 


Reageer