Skip to main content

Ik probeer al dagen om mijn abonnement om te zetten. Omdat ik van baan wissel, moet ik mijn abonnement op mijn eigen naam zetten. Het klantnummer staat op hun factuur, maar dat blijkt niet het juiste klantnummer te zijn, telefonisch een ander klantnummer ontvangen. Ook geprobeerd, nummerbehoud wederom afgewezen. Weer gebeld, doorverwezen, in de wacht staan en vervolgens niemand meer aan de lijn krijgen. Terugbelverzoek ingediend en werd een uur later dan afgesproken gebeld. Weer 2 klantnummers gekregen en ook geprobeerd, weer zonder succes. 

Al met al zo'n 4 uur in de wacht gestaan en geen steek verder. Ik ben op die manier genoodzaakt om mijn nieuwe abonnement te annuleren om dubbele kosten te voorkomen en dan zul je straks ook nog zien dat mijn nummer weg is.

Ik was er al bang voor wegens eerdere ervaringen met klantenservices, maar dit is wel het toppunt.
 

Mogelijk heeft je bedrijf een zakelijk groepsabonnement. Daar één nummer uit naar een particulier abonnement omzetten (dat zou met een contractovername kunnen normaal gesproken, maar met die bulkabonnementen altijd weer problematisch) is drama.

In dit geval raad ik je eens aan om contact op te nemen met de zakelijke helpdesk. Die kunnen dat soort abonnementen inzien en eventueel omzetten. Dat kan via de afdeling voor consumenten, hier, niet.

KPN Zakelijk

0800 0403

http://zakelijkforum.kpn.com

KPN consumenten

0800-0402

forum.kpn.com

 


Ik kom er helaas niet verder mee, wat een toestand. Het gaat hier om een zakelijk klantnummer, en die wordt dus maar niet duidelijk. Het is nu zover dat ik mijn nieuwe abonnement heb moeten annuleren omdat KPN gewoon niet meewerkt! 

Als er nog suggesties zijn, dan hoor ik het graag.


Dat is nou precies de reden dat ik mijn zakelijke nummer nooit privé heb gebruikt. Ik had 2 nummers. Nadat ik bij de (telefoon) zaak stopte hielden zij hun simkaart en ik alleen mijn privé nummer.

Het is al tof dat de zaak het goed vind dat je het nummer meeneemt, maar omzetting vanuit zo'n zakelijk abonnement (meerdere nummers) naar één privé abonnement (één nummer) is inderdaad vrij moeizaam.

Het moet in ieder geval in twee stappen.

Onder zakelijk (want daar is het nu) een contractovername voor dat éne nummer. Je hebt dan (tijdelijk) een zakelijk contract. Dan kan je dat weer laten omzetten naar een consumenten abonnement,

De eerste stap moet volledig bij KPN Zakelijk geregeld worden.

0800-0403

zakelijkforum.kpn.com


KPN zakelijk zegt tegen mij gewoon doodleuk dat het nummer niet bij ze bekend is. Dat terwijl ik al iemand heb gesproken die het nummer op zijn scherm zag en mijn (ex) collega had diezelfde ochtend iemand gesproken die dat ook bevestigde. Helaas kon mijn collega er niet verder mee, omdat hij niet tekenbevoegd is. Het is echt een drama als je als netjes betalende klant na jaren een keer een beetje medewerking vraagt. Dat is blijkbaar niet mogelijk. Ik weet nu ook niet meer wat we nog moeten.


Ongeacht of ze het nummer nou kunnen zien, iemand van je oude werkgever die het nummer dus heeft en die hier over gaat is teken bevoegd om een contract overname naar jou te doen. Direct naar een particulier abonnement kan niet zie eerder.

Of zei hij zuchtend anders maar een nieuw privé abonnement met dan maar een nieuw nummer. Je moet dan wel een hoop omzetten maar dat is dan maar zo.

Het omzetten gaat vaak wel het makkelijkst als je dan tijdelijk ook nog even over het vorige nummer kunt beschikken.

Zoals ik al zei hebben we dit drama al eerder gehad(topics op het forum) met privégebruik van zakelijke groepsnummers. Daar is het ook helaas niet altijd gelukt om het nummer over te nemen van de oude werkgever.