Skip to main content

Hi ik heb een mobiel abonnement en had voor optie voor nummer behoud gekozen, maar dat was mislukt want had even geen beschikbare mobiel telefoon voor het activeren via sms. 

Nu is dat geannuleerd en kreeg een mail op 29 september dat ik een nieuwe simkaart met een nieuwe nummer zou krijgen. Heb dat simkaart nog niet gekregen. Wanneer kan ik die verwachten?

Er is inmiddels al een bedrag afgeschreven van het abonnement…

@Crayon Welkom op het forum. 

Op het moment dat je nummerbehoud niet goed verloopt en deze is geannuleerd, moet deze als je dit alsnog wil opnieuw worden gedaan. 

Vaak krijg je dan inderdaad eerst een fysieke simkaart. Vreemd dat je deze nog niet hebt ontvangen. 

De snelste manier om alsnog een simkaart te krijgen is om even langs een KPN winkel te gaan. Hier kunnen ze ook uitzoeken hoe het met je nummerbehoud zit. 

Mocht het bezoek aan een KPN winkel niet lukken zou ik willen adviseren even te bellen met 0800-0402.

Zodat zij kunnen controleren wat de stand van zaken is, en eventueel opnieuw een simkaart kunnen versturen. 


Hi sorry voor de onduidelijkheid, simkaart had ik wel gekregen maar daar staat nu geen service. Toen kreeg ik een mail waar stond dat ik een nieuw simkaart zou krijgen. Dus dacht ik dat de oude was vervalllen. 


@Crayon Ik zie dat het hier gaat om een data only nummer. 

Ook zie ik daarbij een simkaart die actief is sinds 20-09-2023. Deze simkaart zou je dus moeten kunnen gebruiken. 

Is de simkaart ook al eens in een ander apparaat getest?

Op het moment dat er "geen service" staat betekent dit meestal dat het toestel de simkaart niet kan vinden. 


ik heb op een tablet en op een mobiel getest, beide apparaten geven geen service aan. In systeem instellingen ziet beide  apparaten wel dat er een KPM simkaart is aangesloten.

APN staat op internet en netwerk selectie op automatisch. Dus instellingen staat goed.


@Crayon Heb je een mogelijkheid om het (lange) simkaartnummer in te vullen in je forumprofiel? 

Dan kan ik controleren of dit nummer wel overeenkomt met onze systemen! 


@Crayon Heb je een mogelijkheid om het (lange) simkaartnummer in te vullen in je forumprofiel? 

Dan kan ik controleren of dit nummer wel overeenkomt met onze systemen! 

Ingevuld bij persoonlijke opmerkingen 🙂


@Crayon Bedankt voor het invullen. 

Ik zie dat het simkaartnummer wel overeen komt. De simkaart zou dus moeten werken. 

Als deze niet werkt dan zie ik als enige optie een vervangende simkaart. 

Hiervoor zou ik willen adviseren even contact op te nemen met 0800-0402. 

Of naar een KPN winkel te gaan, hier kun je dan direct een vervangende simkaart krijgen.