Skip to main content

Hallo!

Ik ben sinds kort (of hopelijk binnenkort. Ben er niet helemaal duidelijk van.) abonnee via KPN als het gaat over mobiele telefonie.

Ik had hiervoor een nummerbehoud aangevraagd, moest ook kunnen blijkbaar. Maar daar gaat iets mis.

Helaas is mijn huidige nummer geblokkeerd, waardoor ik dus niet echt telefonisch contact op kan nemen met KPN, of het leuke “ja” SMSje kan sturen om het nummer te kunnen behouden.

Toch zou ik hem wel willen behouden als het mogelijk is. Ik heb gisteren (lees Maandagavond 30-10-2023) een herinnering gekregen van KPN, om toch nog even snel het nummer te SMSen. Maar goed, helaas is het op dit moment niet mogelijk.

Vandaag krijg ik het nieuwe toestel, en volgens mij zou ik dan ook vanaf dat moment een abonnement hebben? Maar dan met een ander nummer? Of hoe zit dat nou precies?

Zou het via KPN zelf geregeld kunnen worden, dat het nummer wat ik had aangegeven mogelijk te kunnen behouden? Of heb ik nu een nieuw nummer aangezien dat mij niet is gelukt?

 

Hopelijk kan ik hier zsm hulp mee krijgen. 

Hoi @WinchesterxNL 

Kan je niet even een telefoon lenen? Bellen met KPN klantenservice op 0800-0402 is gratis.

Daar kan het nummerbehoud ook geregeld worden. Hopelijk is het nog niet te laat.

Hier komt pas over een paar dagen een reactie van een KPN medewerker. Snel bellen dus !!


@RBxx Helaas niet. Nee. 

Alleen wonend en niet echt de mensen om me heen die me daar bepaald mee zouden kunnen helpen. Anders had ik dat zo gedaan. 


Waarom is jouw nummer geblokkeerd? Dat kan ook jouw overstap met nummerbehoud in de weg staan.


@RBxx Helaas omdat ik met mijn vorige abonnement een achterstand heb. Heb daar al een regeling mee getroffen, is allemaal al geregeld. Maar nummer is helaas geblokkeerd tot ik het volledige bedrag betaald is. (Volgende maand afbetaald. Dus ja, te laat.)


Dan kan KPN niet zoveel doen. Zolang het nummer geblokkeerd is, laat de oude provider het niet los volgens mij.


Dan zal ik denk ik een nieuwe nummer hebben. Beetje irritant, maargoed, ook niet het einde van de wereld natuurlijk. Had gehoopt hem te kunnen houden, maar alas.

 

Dankjewel voor de opheldering in ieder geval! :)