Skip to main content

Hallo,

Ik heb twee weken geleden een prepaid simkaart van de KPN gekocht. Nu heb ik afgelopen weekend in de KPN winkel een abonnement met telefoon afgesloten en aangegeven dat ik graag nummerbehoud van die prepaid simkaart wil. Dit was prima. Nu heb ik gisteren de mobiel ontvangen en een nieuwe simkaart. Als ik die in de mobiel doe, dan is dat een heel nieuw nummer en niet het nummer waar ik bij heb aangegeven dat ik die wil houden. 
Kan dit opgelost worden?

Hallo @Karina95 , dat klopt,je krijgt een tijdelijk nummer totdat je bericht hebt gehad dat je nummer geporteerd is.

Let er wel op dat je eventueel resterende prepaidtegoed bij je abo komt.

 


Ooh dat wist ik niet!

weet je ook zo Hoelang dat duurt? 
ik heb nu die simkaart met het andere nummer eruit gehaald en de prepaid simkaart weer in de mobiel gedaan. Is dit slim? 


Hallo @Karina95 op het moment dat je merkt dat die kaart niet meer werkt is het nummer overgezet, maar je hebt dan ook bericht gehad dat je je nieuwe kaart kunt gebruiken.

 


Hallo Jan,

bedankt! 
nog 1 vraagje.. ben ik verplicht die nieuwe simkaart te gebruiken tot alles het doet? Of kan ik wachten tot ik bericht krijg en dan mijn prepaid vervangen voor die simkaart? 


Hallo @Karina95 persoonlijk zou ik even wachten tot je nummer geporteerd is en dan pas de kaart plaatsen.