Skip to main content
Vraag

Nummerbehoud van Vodafone zakelijk naar KPN prive

• 17 maart 2025
  • 3 reacties
  • 21 keer bekeken

Ik heb via mijn werk een zakelijk Vodafone mobiel nummer en wil dit nummer meenemen naar een KPN prive sim only abonnement. Wat is de aktie die mijn werkgever moet doen om dit mogelijk te maken?

mvg

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@RobertMa 

Welkom op de community van KPN.

Als je een particuliere KPN mobiele abonnement wilt afsluiten bij KPN, dan zou je dat zelf moeten doen, omdat het contract dan volledig op jouw naam, woonadres, legitimatiebewijs en bankrekening komt te staan, dit kan jouw werkgever niet voor je doen.

Tijdens de aanvraag van jouw mobiele abonnement (naar keuze) bij KPN, maak je gebruik van nummerbehoud tijdens het bestelproces.
Hier vul je dan het 06-nummer in dat van Vodafone naar KPN moet worden overgezet, je ontvangt dan een sms bericht op dat 06-nummer, dat je dan vervolgens moet bevestigen.
Bij nummerbehoud kun je dan tevens kiezen voor de standaard nummerbehoud, met een opzegtermijn van 1 maand of versneld nummerbehoud waarbij het 06 nummer binnen 5 tot 7 werkdagen wordt overgezet naar je abonnement bij KPN.
Overleg wel even met je werkgever, voor welke keuze je mag gaan, aangezien bij het versneld overstappen een afkoopsom in rekening kan worden gebracht door Vodafone, tenzij het contract bij Vodafone inmiddels al contract vrij is dan geldt dit weer niet.

Alvast welkom bij KPN!!

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 153 reacties
  • 18 maart 2025

Dag ​@RobertMa Jouw werkgever zal aan de beheerder van de telefoonabonnementen door moeten geven dat hij akkoord gaat met de overname door jou van het betreffende nummer, tevens moet hij (of die beheerder) het betreffende zakelijke klantnummer aan jou door geven.

Naar voornoemd zakelijke klantnummer zal gevraagd worden wanneer jij betreffend zakelijke telefoonnummer wil laten porteren naar jouw consumenten abonnement.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@RobertMa, welkom op onze community! Ik vermoed dat Vodafone Zakelijk hier wel een proces voor heeft. Die van ons staat hier: KPN Zakelijke contractovername

Medewerker wil bij vertrek nummer behouden

Een medewerker kan eventueel bij vertrek een mobiel telefoonnummer meenemen. Het bestaande contract wordt ontbonden en u als werkgever ontvangt een afkoopsom voor de resterende looptijd. De medewerker behoudt het mobiele nummer, maar kiest een nieuwe abonnementsvorm.

Let op! Hebt u KPN EEN MKB of bent u Grootzakelijk? Dan gelden voor u andere regelingen en kunt u dit formulier niet gebruiken. Neem contact op met uw servicedesk of contactpersoon.

Overname met een nieuw toestel
Het is niet mogelijk om via ons webformulier een contractovername met een mobiele telefoon aan te vragen. Daarvoor bent u van harte welkom in 1 van onze winkels. U kunt wel via het formulier een Sim Only abonnement aanvragen.

Reageer