Skip to main content

Nummerweergave inkomende gesprekken nieuwe telefoon werkt niet

Hi @MRF en welkom op het forum! Ik zie in je ofrumprofiel dat je een HTC Desire 22 Pro hebt. Als je in de instellingen van dit toestel kijkt, en dan onder de categorie oproepen of iets dergelijks, heb je daar dan mogelijkheden om de nummerweergave in te stellen? Ik heb de abonnementsinstellingen van het nummer in je profiel doorgenomen, en daarin staat alles goed wat nummerweergave betreft, dus ik hoop dat de oplossing hem in de toestelinstellingen zit. Anders kun je ook altijd even bij een KPN winkel langs om te vragen of één van mijn collega's daar je kan helpen. 🙂


Hallo @MRF 

Heb je “Bellen via 4G” aanstaan? Zet het dan eens (tijdelijk) uit. Werkt nummermelding dan wel?
In eerdere topics wordt het soms genoemd als oorzaak, zie bijvoorbeeld de volgende topics:

Mogelijk speelt het merk/type telefoon hierbij een rol.


VoLTE stond bij mij aan en inderdaad bellen via 4G ook. Als je beide uit zet worden de inkomende gesprekken als naam weergegeven (dus niet meer onbekend). Dank je RBxx


Dat is mooi @MRF , maar ook met VoLTE en VoWiFi aan zou dit moeten werken.

Ik heb de laatste tijd nog een paar meldingen gezien, ook met de HTC Desire. Die werkt hierbij kennelijk niet goed samen met KPN 4G. Misschien een bug in de firmware.

Ik heb de KPN moderators hier al op gewezen. Ze houden de meldingen in de gaten en nemen actie indien nodig.


Hoi @MRF, ik kom hier even op terug. Zoals RBxx al aangaf hebben we dit in de gaten gehouden. We hebben het doorgezet voor navraag. En daar kwam uit dat ze graag op individueel niveau technische meldingen willen hebben. Dus heb ik hiervoor zojuist een melding aangemaakt. Vanuit die melding zal er komende week contact met je worden opgenomen.


Hi @MRF! We hebben de oorzaak van het probleem gevonden. 

We zien dat het in dit geval aan het toestel ligt.  En wel specifiek aan de serie HTC Desire 22 Pro. Ons netwerk geeft het nummer wel mee naar de telefoon. Maar deze laat het niet zien. HTC zelf kan dit oplossen. Het probleem is dat het toestel niet geaccrediteerd is.


Hallo @MRF 

Heb je “Bellen via 4G” aanstaan? Zet het dan eens (tijdelijk) uit. Werkt nummermelding dan wel?
In eerdere topics wordt het soms genoemd als oorzaak, zie bijvoorbeeld de volgende topics:

Mogelijk speelt het merk/type telefoon hierbij een rol.

Bedankt RBxx/Ruud,

Had dit probleem ook met m'n nieuwe Crosscall Action X5 en 4G uitzetten was idd voldoende.
(Had hiervoor ook al een Crosscall, een Trekker 3, maar die had dit euvel niet)

De telefonische helpdesk van KPN kon mij hierin niet helpen… (?) 
Maar via Google bij dit forum gekomen en je reactie kwam al snel naar boven.
Dus nogmaals bedankt.

PS dit model zou ook in het ‘lijstje’ opgenomen kunnen worden, al is het een redelijke exoot.

Groet Roo (KPN sinds 2000) 😎