Skip to main content

Door vervelende omstandigheden heb ik vandaag (op een zondag) per direct een ander telefoonnummer (op huidige abonnement, dus geen nieuwe simkaart) aangevraagd en gekregen. 
Nu werkt dat nieuwe telefoonnummer wel als ik iemand bel of gebeld wordt en hoor ik als ik mijn oude nummer bel dat het niet meer in gebruik is. 
Maarrrrr…...: 

 

Nu kan ik alleen nog sms ontvangen op het oude nummer en zelf kan ik helemaal niet sms’en, geeft aan: niet verzonden en mijn mobiele data doet het ook helemaal niet meer. 
sim er uit gehad, netwerkinstellingen opnieuw ingesteld zelfs iPhone terug gebracht naar fabrieksinstellingen maar helaas geen succes.

hoe kan dat?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


 

Ik denk dat je sms verward met Whatsapp! Want bij Whatsapp (ook tekstberichtjes net als sms) zul je zélf je oude acount buiten gebruik moeten stellen en een nieuwe maken met je nieuwe nummer.


Helaas want om ‘whatsapp’ te veranderen moeten ze een verificatiecode PER SMS versturen naar je nieuwe nummer. Dat komt niet binnen. 
Ik ken het verschil tussen sms’en en whatsapp gelukkig wel, daarom vind ik dit dus een heel apart verhaal. 
mij krijg sms’en (iMessage) binnen op mijn oude telefoonnummer terwijl bellen gaat via het nieuwe nummer.

en op de SMSen die ik binnen krijg kan ik niet antwoorden. 
 

En aangezien ik mijn nieuwe nummer niet kan verifiëren gebruik ik inderdaad mijn oude nummer nog bij WHATSAPP naar dat is dus geheel vrijwillig. 
mijn vraag was geheel gericht op SMS en mijn mobiele data die niet werkt. 


Hallo @Keet1513 Ik snap Peters redenering wel, maar bij jou is er toch iets anders aan de hand. Je aanvraag is vastgelopen in één van onze systemen, met deze situatie tot gevolg. Het wordt dus zo snel mogelijk opgepakt! 


Ha @Keet1513 Ik zie dat de wijziging inmiddels is verwerkt! Als ik nog iets kan doen lees ik het graag! 


Reageer