Skip to main content

Gezien de leeftijd van deze posts van een jaar geleden had ik gehoopt dat de esim perikelen waren verholpen bij kpn maar helaas. Net een nieuwe s23 met esim abonnement besteld maar ook ik krijg de esim oeps melding. Klantenservice vroeg of ik het simkaartnummer op de achterkant wilde oplezen... de app verwijderen, opnieuw inloggen, opnieuw starten maar geen resultaat. Dan de vrolijke melding van kpn om "dan even langs de winkel te lopen" zou me 4 uur en 48 minuten kosten. Graag hulp

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Tja, heel lastig.

Mijns inziens is een e-sim ook nutteloos als je maar één nummer hebt. Verder is het lastig met toestel vernieuwen. Want toestelswap met simkaart is kaartje uit de ene, in de andere en gaan met die banaan.

Met e-sim bij oude naar nieuwe telefoon: Doe de oude telefoon/e-sim pas weg als je via de sms de code om de nieuwe te activeren hebt gehad!

Anders kan het alleen opgelost met (eerst) een fysieke sim op het nummer om de activatiecode (per sms) te kunnen ontvangen.

Het kan ook in een belwinkel die wederverkoper is van kpn, zoals Phone house, Optie #1 e.d. Alleen in een kpn winkel is het gratis. De anderen mogen wat kosten rekenen voor deze service.

Succes!


Ha @Javdberg, welkom! Wat rot dit 😞. In principe zijn er geen algemene ‘esim perikelen’, maar het kan natuurlijk voorkomen dat het niet werkt. De eerste stap is dan inderdaad doorgaans een nieuwe fysieke sim. Je kunt deze aanvragen in de winkel, maar we kunnen deze ook opsturen. Je ontvangt ‘m dan binnen twee werkdagen thuis. Is dat inmiddels gebeurd? En heb je daarna de esim kunnen activeren? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.Â