Skip to main content

Geachte medewerker van KPN.

 

Op 15 september ben ik geëmigreerd. Ik had zowel TV/Internet als Mobiel bij jullie, en na aanleveren van de gevraagde gegevens is mijn TV/Internet zonder problemen stopgezet.

Nu wilde ik mijn mobiele nummer behouden dus heb ik gebeld met het verzoek om mijn jarenlang lopende mobiele abonnement om te zetten naar een prepaid-abonnement zodat ik mijn nummer kon behouden voor als ik terugkom. Mij werd verteld dat dit niet telefonisch kon, dus ben ik op 14 september langs geweest bij de winkel in Amsterdam Rokin. Hier werd mij weer verteld dat dit echt alleen telefonisch kon, maar zij hebben ter plekke gebeld en het ‘geregeld'. Ik zou een bevestiging krijgen waar ik op heb gewacht in de winkel, maar die kwam niet binnen. Uiteindelijk heeft de KPN-medewerker me in het systeem mee laten kijken en me laten zien dat er inderdaad een ‘bestelling’  was geplaatst met het verzoek van ‘post- naar prepaid'. Ik heb hier voor de zekerheid een foto van gemaakt, zie bijlage.

Tot op heden is er niks gebeurd, maar ik zie wel dat er een factuur aankomt omdat mijn abonnement nog niet is stopgezet. Met andere woorden: ik zou graag willen dat het alsnog wordt geregeld, dus dat mijn abonnement wordt omgezet naar een pre-paid zodat ik mijn nummer kan behouden voor als ik weer terug ben in Nederland.

Met vriendelijke groet,

Ruben

 

Admin: foto verwijderd gezien dit een intern systeem is

Hallo @RubenNZ, welkom op het KPN Forum!

Heeft mijn collega van de winkel er ook bij gezegd hoe lang het zou duren voor jouw mobiele abonnement omgezet zou worden naar prepaid? Doorgaans houden we hier namelijk een maand opzegtermijn aan. Als je op 14 september in de winkel bent geweest, dan zou de omzetting dus plaats vinden op 14 oktober.

We zitten nu op 17 oktober. Is het abonnement inmiddels omgezet naar prepaid of nog steeds niet?

Dat je nog een factuur ontvangt, kan ook kloppen. Ook als het abonnement wél is omgezet naar prepaid. Bij KPN betaal je namelijk altijd jouw facturen een maand vooruit. Het systeem houdt bij het opstellen van de factuur geen rekening met toekomstige wijzigingen. Daardoor kan je nog een factuur voor een hele maand ontvangen, terwijl jouw abonnement 3 dagen daarna stopt. Maar geen zorgen, want je hoeft niet te betalen voor iets wat je niet kunt gebruiken. Je ontvangt van ons nog een slotnota waarmee je de teveel betaalde abonnementskosten van ons terugkrijgt. Deze slotnota krijg je een maand na opzegging.