Skip to main content

Goedemiddag,

Vandaag zou mijn nummer omgezet worden naar een privé abonnement echter ik krijg de melding dat het nummer (mijn oude nummer) niet in gebruik is. Ik heb een tijdelijke simkaart en ik kan nu ook niet gebeld worden op mijn oude nummer.

 

Ik zag hier een topic met iemand die hetzelfde probleem had en de technische afdeling moest hier naar kijken.

 

Kan iemand van KPN mij misschien helpen?

Hoi @Walace78, het nummer is dus niet in gebruik, niet meer op de oude simkaart en niet op de nieuwe. Snelste manier is om even te bellen met 0800-0402. Mijn collega kan dan meteen meekijken naar de situatie en actie uitzetten. 

Wil je liever via deze weg contact, dan kan dat natuurlijk ook. Duurt wat langer omdat wij geen direct contact hebben. Wil je dan jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik het eens nakijken. 


Hoi @Walace78, het nummer is dus niet in gebruik, niet meer op de oude simkaart en niet op de nieuwe. Snelste manier is om even te bellen met 0800-0402. Mijn collega kan dan meteen meekijken naar de situatie en actie uitzetten. 

Wil je liever via deze weg contact, dan kan dat natuurlijk ook. Duurt wat langer omdat wij geen direct contact hebben. Wil je dan jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik het eens nakijken. 

Hoi Bart, bedankt voor je reactie.

 

Ik heb gebeld en gehoord dat de omzetting nog tot 16.00 uur kan duren (11:00-16:00). Omdat ik te maken heb met een zakelijke omzetting naar privé gaat dit niet ineens zoals bij nummerbehoud (zonder dat het nummer niet meer te bereiken is).

 

Ik vind wel dat het heel veel had kunnen schelen wanneer dit (ook) in de mailtjes naar mij toe kenbaar was gemaakt. Ik heb nu 3x moeten bellen met de helpdesk waarvan de eerste medewerker zei dat ik gewoon te bereiken was op dat nummer met de nieuwe simkaart in mijn telefoon. Dit klopte dus niet. Ik ben helemaal niet te bereiken.

 

De 2e medewerker zei dat ik even de telefoon uit moest zetten en opnieuw moest opstarten en gaf mij het idee dat het allemaal zo wel even geregeld zou zijn dan.

 

De 3e medewerker gaf uiteindelijk aan dat het tot 16:00 uur kan duren, maar het had dus ontzettend kunnen schelen wanneer dit gewoon even in de mail had gestaan. Dat begrijp jij net zo goed als ik dus misschien kunnen jullie die mailtjes eens wat aanpassen zodat ik niet 3x hoef te bellen en op het forum hier mijn vraag doorgeef. Ik ben hier ook behoorlijk gestrest door kan ik je vertellen, maar dat terzijde.

 

Desondanks bedankt voor je reactie. Mocht het niet werken dan weet ik je alsnog te vinden 😉


Hoi Bart, zojuist is het nummer omgezet. Zet dit ajb in dit mailtje erbij als je wilt voor andere mensen..

 

Hierdoor ben ik op een verkeerd spoor gebracht. Lees hem zelf maar eens door. Ik ging er vanuit dat dit 123 was omgezet. Het heeft dus 3 uur geduurd en dit riep bij mij enkele vragen op zoals je misschien dan ook kan begrijpen.

 

Geachte meneer ----,

Kort geleden hebt u ons gevraagd om uw nummer --- bij uw huidige mobiele aanbieder over te zetten naar uw bestaande mobiele aansluiting bij KPN. Graag bevestigen wij uw aanvraag.

Datum van overzetten
Uw mobiele nummer wordt overgezet op 27-02-2023. Deze datum hebben wij afgesproken met uw huidige mobiele aanbieder.

Waar moet u op letten als wij uw nummer overzetten?
Houd op de dag dat wij uw nummer overzetten rekening met het volgende:

  • Het overzetten van uw nummer vindt plaats tussen 11.00 en 16.00 uur

  • Zodra u met de simkaart van uw huidige mobiele aanbieder geen bereik meer hebt, wordt het nummer op uw bestaande KPN aansluiting geactiveerd. Zorg ervoor dat u het toestel met de simkaart van KPN uitzet en opnieuw aanzet.

  • U ontvangt een sms als uw nummer --- is overgezet. Het oude nummer ---- is dan niet langer actief.

Kunt u toch nog niet bellen?
Neem dan contact met ons op. Bel gratis 0800-0402.

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

 

 


@Walace78 , ik ga morgen over van zakelijk naar privé met nummerbehoud.

Gisteren, dus 2 dagen van te voren, heb ik een SMS gehad waarin wordt vermeld dat KPN de sim kaart gaat overzetten tussen 11.00 en 16.00 uur. Ook in de goedkeuringsemail die ik eerder heb ontvangen staan deze tijden vermeld.

Heb jij geen SMS ontvangen? 
Mijn plan is om na 16.00 uur de oude zakelijke sim te vervangen door mijn nieuwe, al weken geleden geactiveerde sim kaart. Of eerder als ik merk dat de oude sim niet meer werkt.

We zullen zien morgen en jij succes vandaag! Edit: ik zie dat het gelukt is bij jou.

 


@Walace78, top dat het allemaal overgezet en in nu werkt. Ik weet ook niet anders dan dat je een sms krijgt waarin staat wanneer het nummer overgenomen gaat worden. Maar bedankt voor jouw feedback. Zal ik meenemen. 

Mocht je nog verdere vragen krijgen, laat het dan vooral weten. 


@Walace78 , @Bart_Z ,

Walace heeft geluk gehad. Bij mij loopt de overgang beroerd. Ik ben nu niet meer bereikbaar en kan ook niet meer bellen. Inmiddels is het 16.40 dus ruim na 16.00 uur en heb 08000402 gebeld. Ook daar nu bijna 30 minuten in de wacht zonder resultaat. Best droevig als je precies 30 jaar klant bent….en na precies een half uur verbinding verbroken. Top service!

Gelukkig werkt internet wel prima!


@Walace78 , @Bart_Z ,

Walace heeft geluk gehad. Bij mij loopt de overgang beroerd. Ik ben nu niet meer bereikbaar en kan ook niet meer bellen. Inmiddels is het 16.40 dus ruim na 16.00 uur en heb 08000402 gebeld. Ook daar nu bijna 30 minuten in de wacht zonder resultaat. Best droevig als je precies 30 jaar klant bent….en na precies een half uur verbinding verbroken. Top service!

Gelukkig werkt internet wel prima!

Heb je de telefoon met de nieuwe simkaart al opnieuw opgestart? (Even uit en opnieuw weer aan).

 

Je kan bij Simbeheer kijken welk nummer er staat.

 

Probeer ook jezelf te bellen met een andere mobiel op dat nummer.


@Walace78 , ja allemaal gedaan. Ik heb zojuist een email gehad dat door een storing e.e.a. fout gaat. Ik krijg een SMS als het wel is gelukt.

Even, hoop ik, afwachten dus. 


@Walace78 , ja allemaal gedaan. Ik heb zojuist een email gehad dat door een storing e.e.a. fout gaat. Ik krijg een SMS als het wel is gelukt.

Even, hoop ik, afwachten dus. 

Succes, hoop voor je dat het snel geregeld is.


Dank je wel. Komt vast goed. Zou fijn zijn als ze die email 2 uur eerder hadden gestuurd. Zou me een uurtje bellen gescheeld hebben.