Skip to main content
Beantwoord

Onbeperkt internet tijdens corona crisis

  • March 21, 2020
  • 11 reacties
  • 445 keer bekeken

Rondus
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik vraag me af waarom oa kpn geen gratis mbs verstrekt in deze crisis. Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws en contact houden via bijvoorbeeld FaceTime met familie en vrienden. Ik zit vaak in omgevingen waar ik geen beschikking heb over een wifi netwerk en betaal me scheel aan het bijkopen van mbs buiten mijn bundel

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hoi @Rondus! Je hebt al een hoop reacties gehad zie ik, mooi. :smile: Ik neem inderdaad aan dat het overgrote deel van Nederland zich nu juist thuis bevindt en gebruik maakt van de wifi. Persoonlijk heb ik nog nooit zo weinig data gebruikt. :grimacing: Er zijn altijd uitzonderingen (mensen die niet thuis zijn/kunnen zijn), maar hiervoor geldt dat je het abonnement altijd kunt upgraden indien nodig. Daarnaast kost het geen extra geld als je data op is, je internetsnelheid wordt alleen verlaagd. Daarmee heb je nog voldoende snelheid om appjes te sturen. 

Hier special voor jou. 

Interessant artikel! Ik heb hem stiekem ook doorgelezen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Rondus
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 21, 2020

Inmiddels hebben Belgische telecombedrijven dit al wel aangeboden aan hun klanten. Misschien een goed voorbeeld om te volgen kpn? 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 21, 2020

Telenet rekent de helft van het gebruik inmiddels bij mobiele telefonie inderdaad. Voor elke 1 MB gaat er ½ MB van de bundel.

Via wifi, je zit toch thuis (!), maakt het natuurlijk geen donder uit.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 21, 2020

Als we gewoon allemaal blijven betalen overleven de bedrijven misschien deze crisis. Of maakt het u niet uit dat bedrijven moeten vechten om te overleven?!


  • March 21, 2020

Het is ook de bedoeling dat je zoveel mogelijk binnen blijft en gebruik maakt van je vaste aansluiting thuis. Ik neem aan dat de meeste mensen internet (en wifi) thuis hebben, KPN Fon of eventueel een sociale buur waar ze gebruik van de wifi mogen maken.

Verder ben ik het helemaal eens met Joep. We kunnen wel van alles gratis willen van bedrijven, maar bedrijven hebben hier ook niet om gevraagd en veel bedrijven hebben het al moeilijk genoeg om te overleven.


Rondus
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 21, 2020

Als we gewoon allemaal blijven betalen overleven de bedrijven misschien deze crisis. Of maakt het u niet uit dat bedrijven moeten vechten om te overleven?!

Onzin. Kpn overleefd dit wel hoor. Het gaat over data. Daar zitten verder geen arbeidskosten in. Kwestie van klanten iets gunnen


  • March 21, 2020

Hoi @Rondus 

In de Wereld waarin wij leven kost alles geld.
Ook data.
Het weer is voor niets, je weet wel die zon die elke dag schijnt.
Ook achter de wolken.
Jij werkt toch ook voor geld ? (als je werk hebt) Of doe jij het in deze crisis voor niets ? (Kwestie van werkgever iets gunnen)


Rondus
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 21, 2020

Jij weet iig niet hoe data werkt. Ik werk zelfs indirect voor bijna alle grote telecombedrijven in Nederland en buitenland, dus ook voor oa kpn dus. En ja, zelfs in deze tijd werk ik gewoon door/moeten wij gewoon doorwerken. Misschien jezelf eerst eens even inlezen hoe dataverkeer werkt voordat je hier domme reacties plaats. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 21, 2020

Als u gewoon doorwerkt, dan is er geen enkele reden waarom u nu opeens gratis data zou moeten krijgen.


  • March 21, 2020

Hoi @Rondus 

Jij weet echt niet hoe data werkt. Ik werk zelf indirect voor bijna alle grote telecombedrijven in Nederland en buitenland. Dus ook voor KPN. En ja zelfs in deze tijd werk ik gewoon door, wij moeten doorwerken. Misschien jezelf eerst even inlezen hoe dataverkeer werkt, voordat je hier domme reacties plaatst. 


Ja hoor, ik lees wel degelijk het een en ander dat is namelijk mijn werk.
Filosofisch manuscripten lezen elke dag opnieuw. (kost ook geld)

Het is wel heel fijn dat er mensen van jou kaliber in deze maatschappij zijn.
Daar kunnen wij allemaal heel erg blij mee zijn.

Hier special voor jou. 


Casey
Wijsgeer
  • March 21, 2020

Er zijn toch onbeperkte data abonnementen? Wat let je? ☺️


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 25, 2020

Hoi @Rondus! Je hebt al een hoop reacties gehad zie ik, mooi. :smile: Ik neem inderdaad aan dat het overgrote deel van Nederland zich nu juist thuis bevindt en gebruik maakt van de wifi. Persoonlijk heb ik nog nooit zo weinig data gebruikt. :grimacing: Er zijn altijd uitzonderingen (mensen die niet thuis zijn/kunnen zijn), maar hiervoor geldt dat je het abonnement altijd kunt upgraden indien nodig. Daarnaast kost het geen extra geld als je data op is, je internetsnelheid wordt alleen verlaagd. Daarmee heb je nog voldoende snelheid om appjes te sturen. 

Hier special voor jou. 

Interessant artikel! Ik heb hem stiekem ook doorgelezen.