Skip to main content

Goeiedag KPN.

Jullie zullen het al vaak gehoord hebben maar toch. Onbeperkt verkopen als beperkt is dat niet misleidende reclame maken? Ik heb 5 gb per dag en dan moet je telkens een sms verzenden voor elke keer 1gb te ontvangen… waarom is het niet mogelijk om NL 5000 AAN te sturen zodat je 5gb hebt ipv telkens 1gb

Ik snap dat er uiteraard een limiet opzit voor routers en dat soort apparatuur waarvoor het abbonement niet geschikt voor is maar zorg dan dat er mogelijkheid is om de aantal gb's per dag te verdubbelen door middel van een sms. Dan blijft het systeem het zelfde en het gemak van de klanten.

 

Mvg 

Welkom op ons Forum @Stef-JSCS. Jouw opmerking komt inderdaad wel eens vaker voorbij. Zoals je zelf ook al aangeeft hebben we er inderdaad een 'limiet’ op per dag om overbelasting van het netwerk te voorkomen. Waarom we precies gekozen hebben om na 1 GB een sms te sturen, en niet na 2 GB of 5 GB durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik vermoed dat volgens ons de grens om overbelasting te voorkomen rond de 1 GB zit. Ik kan me voorstellen dat wanneer je veel verbruikt op een dag en daardoor vaak een sms'je moet sturen, dat dit op den duur irritant kan worden. Ik heb hier helaas geen oplossing voor. Dit is een maatregel die we juist expres hebben toegevoegd, net als vele andere providers. Ik ben bang dat we hier niet veel aan kunnen veranderen. 


Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp ook zeker waarom er een limiet op zit alleen dat netwerk overbelasten lijkt me onwaarschijnlijk een excuus. Voorheen had ik 50gb per maand. En al gebruikte ik in eens 10gb op een dag dan was mijn snelheid nog steeds goed en zonder problemen. Ik snap ergens een lijn maar deze is wel krom.

Ik snap dat je daar niets aan kunt doen maar ik vind het wel jammer en helaas dat als er al zoveel klachten zijn daarover dat daar niet aan gewerkt wordt 4g of 5g maakt mij zozeer niet uit want na 5gb verbruikt te hebben en ik moet telkens smsen daar wordt me internet niet sneller op enkelt trager omdat de gb'a telkens op zijn.

Ik houd de hoop vast dat er op een andere manier een limiet gevonden wordt maar stiekem heb ik daar een hard hoofd in.

Gr. Stef


Wanneer een enkeling de datastroom volledig openzet dan zal men inderdaad niks merken van een vertraging van het netwerk. In hoeverre dit ook goed blijft gaan wanneer een veel grotere groep (miljoenen mensen) dit doet durf ik niet te zeggen. Daar heb ik te weinig verstand van. Ik snap in ieder geval waar je vandaan komt. Wie weet verandert dit inderdaad in de toekomst wel weer. Dat zal de tijd ons moeten vertellen. 


Reageer