Skip to main content
Vraag

Ondanks dat ik in Turkije roaming uit heb staan krijg ik wel een rekening van 60,50

• June 29, 2026
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Ik zit in Turkije heb roaming uit staan, nu krijg ik een melding dat ik extra kosten heb 60,50 voor 24MB, IK VIND SCHANDALIG omdat ik roaming uit heb staan en geen melding van kpn krijg, mijn zoon heeft overigens precies hetzelfde probleemĀ 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 29, 2026

Waar en wanneer heb je de roaming uitgezet?

Je had ƩƩn en ander kunnen voorkomen door een sms naar 1266 te sturen met de tekst: bescherming aan (uiteraard voor vertrek)

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 29, 2026

HierĀ vind je alle informatie over mobiel in het buitenland. En sms onmiddellijk zoals het bovenstaande bericht aangeeft.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Wim sip. Welkom op de KPN Community. Heel erg sneu dat je nu tegen deze kosten oploopt :(

Klanten mogen natuurlijk zelf beslissen of ze data in het buitenland gebruiken of niet. Dat blokkeren we niet vooraf. Maar we maken het wel mogelijk om dat vooraf goed af te dekken dat je niet tegen onverwachte kosten aanloopt. ​@HRJĀ noemt daar al een goed voorbeeld van, maar meer tips kun je vinden op onze Kennisbank.Ā 

Daar kom je ook tegen dat normaal gesproken roaming uitzetten voldoende moet zijn, maar sommige toestellen negeren dat misschien toch gedeeltelijk. Op dat moment wordt er wel data verbruikt op een buitenlands netwerk en de buitenlandse provider brengt daar dan kosten voor in rekening bij ons. Deze kosten belasten wij dan weer door aan de klant. Het is dus wel al vastgesteld dat er verbruik is geweest. Hier ben je helaas zelf verantwoordelijk voor, want ook een toestel wat een eigen wil heeft is voor jouw rekening.Ā 

Overigens zenden we bij elke grensovergang een SMS met tariefinformatie waar je de kosten van bellen en internet in kunt vinden. Maar soms gaat het zo vlot met het verbruik, dat het SMS’je niet op tijd verstuurd kan worden.Ā 

Al met al is het natuurlijk wel een vervelende situatie, maar hopelijk heb je nu de tools om het voor een volgende keer te voorkomen.Ā