Skip to main content

Lekker is dat. 

Op woensdag 18 mei  een bestelling geplaatst van de nieuwe Samsung Galaxy S21 FE Na een paar dagen netjes ontvangen. Toch besloten om het te retourneren. Er zit geen standaardretour label in. Wel een retourformulier.

Op Zaterdag 30 meid heb ik mijn samsung galaxy s21 fe geretourneerd via een post nl. Uiteraard het retourformulier ingevuld. Enige wat ik nog hoefde te doen, is de bestelling retourneren naar dit adres 

(KPN, Afdeling Retouren, Antwoordnummer 17008, 2501 VG Den Haag).  

 

Komt er een retourlabel uit het apparaat bij de post.nl , met erop een ander adres dan bovenstaand. (Postbus 2 2260AA Leidschendam)!?? Daarnaast nog een retourbewijs ontvangen en bewaard. Met erop een barcode om het pakket te volgen en op het retourbewijs staat gewoon Postbus 2 2260 AA Leidschendam. 

post.nl zegt,  kan het pakketje niet vinden heeft u het allemaal goed ingevuld  .. en zegt, Pakket nog niet gevonden/ Log ik in op post nl. met de barcode om te kijken waar het pakket is. nog steeds niks bekend

Verder zie ik op postnl.nl:

alleen dat het pakket niet wordt gevonden

Gegevens van je pakket:

Bezorgadres: Postbus 2 , 2260AA Leidschendam Nederland.

Oorspronkelijke bezorgadres: 

ANTWOORDNUMMER 17008

2501 VG Den Haag

 Wat doen jullie met de herroepingstermijn van 14 dagen? Als jullie het pakketje nog niet hebben ontvangen. Terwijl het niet aan mij ligt. 

Hoi @NIEUWKOMER 2022, welkom hier. 

Wat een gedoe zeg. Snap heel goed dat je baalt. Allemaal weer extra zorgen die je liever niet had gehad. 

Ik moet dit ook uitzoeken. Hiervoor moet ook melding bij PostNL gemaakt worden. Daar moet een onderzoek worden gestart welke tot 30 dagen kan duren. :(

Hiervoor heb ik wel een aantal gegevens nodig. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens, hoor ik van je als je dat gedaan hebt dan ga ik alles in gang zetten. 

Over de herroepingstermijn hoef je je geen zorgen te maken, als het moment van terugsturen binnen de termijn is, dan staat op het verzendbewijs die je hebt gekregen van de PostNL. 


Ik heb dit nu ook en elke eker als ik klantenservice bel is alles zo onduidelijkhied.

Is het inmiddels bij jou opgelost ? 


Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik vond het heel raar dat retour nummer en nu kan ik geen informatie via PostNL vinden. Heel veel stress want de speciale samsung actie eindigt binnen 5 dagen. Ik wilde gewoon een andere kleur toestel. Wat een hoofdpijn dit!!


Het komt in ieder geval wel goed! Na gebeld te hebben met post NL bleek de omzetting van antwoord nummers naar postbus te kloppen en hoort dit bij KPN. En ik had binnen een paar dagen al een bericht dat de retour was aangekomen zonder informatie waar het over ging. Ik heb een klacht ingediend en ook aangegeven dat ik dit vergelijken met andere bedrijven een zeer onprofessionele werkwijze vind en zij hebben mijn melding doorgestuurd. Maar conclusie is: zo werken ze en in mijn geval kwam het ook gewoon wel goed maar je hebt geen werkende track and trace. 


Ik zag NET een email binnenkomen van kpn. Gelukkig. Mijn bestelling is geannuleerd dus blijkbaar het toestel inderdaad is binnen gekomen. Maar inderdaad stressvol om zo een duur toestel versturen zonder track en trace informatie.


Ja precies mijn gedachte. In ieder gevoel goed dat het goed is gekomen. 


Bij ons ook helaas hetzelfde overkomen, een iPhone 12 (nieuwe) retour gestuurd naar afdeling retouren. Na een week nog niets gehoord en nu zie ik op de barcode van de post nl dat deze naar Leidschendam is gestuurd? 
gebeld met de post nl, zij zeggen dat ik zelf contact op moet nemen met postbus 2 in Leidschendam dat is toch niet noenmaal??

 


Bij ons ook helaas hetzelfde overkomen, een iPhone 12 (nieuwe) retour gestuurd naar afdeling retouren. Na een week nog niets gehoord en nu zie ik op de barcode van de post nl dat deze naar Leidschendam is gestuurd? 
gebeld met de post nl, zij zeggen dat ik zelf contact op moet nemen met postbus 2 in Leidschendam dat is toch niet noenmaal??

 

Nee, de klantenservice weet niet eens dat het op die manier werkt en dat de postbus in Leidschendam is. Post.nl heeft mij dat kunnen vertellen. Zal wel goed komen maar ik heb in mijn klacht ook geadviseerd om in ieder geval klanten te kunnen vertellen dat het zo werkt. En uiteraard een track and trace te laten werken zodat je het kunt volgen. 


Bij ons ook helaas hetzelfde overkomen, een iPhone 12 (nieuwe) retour gestuurd naar afdeling retouren. Na een week nog niets gehoord en nu zie ik op de barcode van de post nl dat deze naar Leidschendam is gestuurd? 
gebeld met de post nl, zij zeggen dat ik zelf contact op moet nemen met postbus 2 in Leidschendam dat is toch niet noenmaal??

 

Nee, de klantenservice weet niet eens dat het op die manier werkt en dat de postbus in Leidschendam is. Post.nl heeft mij dat kunnen vertellen. Zal wel goed komen maar ik heb in mijn klacht ook geadviseerd om in ieder geval klanten te kunnen vertellen dat het zo werkt. En uiteraard een track and trace te laten werken zodat je het kunt volgen. 

Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd, voordat je een bevestiging hebt gekregen?

 


Minder dan een week. 


Ik heb de zelfde problemen ondervonden met bestellen, ik verleng mijn huidige contract met 2jaar en kon een nieuwe telefoon uitzoeken, ik koos en bestelde de Motorola edge 30 ultra dit op 18-1 jl gedaan, krijg ik op 20-1 jl een iPhone 14pro geleverd, niet wat ik wilde dus op 21-1 jl retour gestuurd naar Leidschendam postbus 2 2260AA,  keurig een verzendbewijs  ontvangen van verzending, er werd in no-time €702. van mijn rekening ing afgeschreven ( ook weer gestorneerd) maar inmiddels is het 9 februari en ben nog steeds ingesproken met KPN  over het vervolg en hoe het eerst afgehandeld, ik heb hier ik weet niet hoeveel telefoongesprekken ik hier al aan heb besteed en niemand die mij een antwoord kan geven, ben al vele jaren klant bij zowel van Telfort als van KPN, met mobiel en tv en internet.ik denk eraan om met alles over te stappen naar een ander provider.

Wim


Ik ga ervan uit dat je met je verzend bewijs toch wel enig recht hebt op ondersteuning. Het is een grote organisatie maar je bent jammer genoeg wel afhankelijk van welke persoon je te spreken krijgt. Ik zou een brief sturen met je verhaal en ook refereren aan deze post hier met soortgelijke ervaringen. Is natuurlijk absurd dat ze van tevoren niet aangeven dat je beter een aangetekende retour optie kunt kiezen om een afleverings bewijs te krijgen. Ik heb ook al aangegeven dat elk simpel telefoon hoesje webshop een betere volg functie aanbiedt voor retouren dan KPN.


Ik heb nu hetzelfde probleem met een nieuwe iPhone 14. Hoe is het bij jullie opgelost? 


Het is vrij eenvoudig op te lossen; gewoon je barcode plus de postcode die je hebt ingevuld op het etiket. Dan krijg je namelijk wel de PostNL informatie te zien.


H @Verity H. Ik snap gezien de situatie dat je naar advies vraagt. Maar het is beter dit niet in het topic van iemand anders te doen. 

Als je er met de tip van @AP001100 niet uitkomt, maak dan een eigen topic aan

Geef duidelijk aan wat de situatie is. Welke datums wat is gebeurd. En de andere forumleden en moderators helpen je verder. 

Voor alles waar spoed bij komt kijken, bel 0800-0402. 🙂